{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

For tynd hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg er slemt bekymret for en pony, jeg engang havde en del at gøre med. Den er simpelthen blevet så tynd synes jeg. Som i alt for tynd.
Ejeren lagde for nyligt et billede op af den, og på dette billede kan samtlige af ponyens ribben ses. Det er helt forfærdeligt synes jeg.
Skal jeg tage sagen i egen hånd eller bare lade det stå til?

Det skal lige siges at ponyen er en blanding mellem DSP og Oldenborg.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tynd hest?
  • #1   2. mar 2014 Ved hun godt den er alt for tynd?

• #2   2. mar 2014 Jeg ville bestemt tage en snak med ejeren. Også for hestens skyld. smiley

• #3   2. mar 2014 Du kunne måske spørge ejer om den havde været syg, der kan jo være en grund . Men der er altså også mennesker der ikke kan/vil se det .

• #4   2. mar 2014 Du ku jo starte med at spørge, hvorfor den er så tynd?
    Det kan jo være der er en grund smiley

Georg var også for tynd en overgang, det var for at der ik kom vægt unødigt på knæet.

• #5   3. mar 2014 Jeg tror lige at jeg vil gøre hende opmærksom på at ponyen ikke er bygget til at være lige så slank som en anden DSP.
    Tak for alle svarene smiley

• #6   15. apr 2014 jeg vil lige sige at jeg kender ponyen og er sammen med den til dagligt der er en grund til at den er så tynd der blev fundet er gammel skade på hende som er blevet rettet op nu. Men i det blev hun nød til at tabe sig for at skaden kunne går ordentligt væk. Da hun var RIGTIG tyk og det har durlægen og kiropraktoren sagt. Der har været 12 uger hvor ponyen kun måtte ride lige ud og efter det så 3 måneder hvor ponyen stod næsten helt stille ponyen måtte kun ride meget lidt. Men nu har ponyen tabt sig og er ved at bygge muskler og det kan godt være at man ikke kan bygger muskler uden at ponyen har fedt man kan godt bygge muskler på ponyen uden fedt men det er nemmere hvis ponyen har fedt. det ved ejeren godt. man er meget opmærksom på hvad ponyen får at spise man kan sige at ponyen får så meget at spise er der er flere dage hvor hun ikke har spist op. Og til sidst det er mig der ejer ponyen så jeg ved det helt præcis hvad der er sket og hvorfor. jeg synes at du Anne & Gry skal gå nærmere i tingende før du går ud i noget. der er jo en grund til det jeg ved hvad der er sket og det ved du ikke. Vi ved godt at ponyen er lidt for tynd men vi er på sagen smiley

• #7   15. apr 2014 Jeg ved højest sandsynligt også en del om denne hest, som du ikke ved, for lige at få det på det rene.
    Jeg har kontaktet ejeren og hørt om situationen. Dog mener jeg stadig at dette er en forkert måde at behandle en hest på, og så endda blot for en gammel skade i nakken.
    Jeg hverken vil eller skal bestemme hvordan folk behandler deres heste. Det skal være op til ejeren hvordan dette sker. Dog skal man huske på sin moral og etik.

Så derfor synes jeg at du Sara og Sorte Sara, skal lade være med at piske en stemning op, og for den sags skyld også droppe bedrevidenheden. Vi kan alle have brug for at lære mere, og høre forskellige holdninger. smiley

Kommentér på:
For tynd hest?

Annonce