Bomløse sadler {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres erfaringer med bomløse sadler? Jeg er ved at være godt og grundig træt af sadel-helvedet. Finder jeg en sadel der passer hesten, så passer den ikke mig og omvendt. Sidste køb gik jeg på kompromis med mig selv og tænkte, at når bare sadlen passer hesten og den er glad og samarbejdsvilling, så må jeg kunne lære at holde af sadlen. Men ak og ve. Jeg har stadig ikke vænnet mig til den og kan simpelthen ikke sidde i sadlen og så hjælper det jo ikke meget, at hesten trives med den. Så derfor er jeg begyndt at overveje bomløse sadler, men synes bare at de er lidt dyre, da jeg plejer at købe sadler til 5-6000 og fungerer det så heller ikke med en bomløs, står jeg med en dyr sadel, jeg måske ikke kan komme af med.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Freemax er ok for rytteren men noget lort for hesten da den er meget stiv.
Mvh TT
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Barefoot har sadeler i det prisleje :o). Det er dog stadig ikke alle der bryder sig om dem uanset modellen. Men jeg mener man kan låne sadelen mod depositum på hvad de koster.
Bomløse er der mange af i alle prisklasser og udformninger.
Du kunne evt. også overveje en med læderbom fra http://lusitano.mono.net/ :o)
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Jeg havde lidt tid om at vænne mig til den bomløse da jeg personligt følte at der pludselig var meget mere hest (og bevægelse!) under mig så jeg skulle lige genfidne balancen - men jeg er simpelthen blevet så glad for de bomløse.
Du kan evt kigge på www.barefoot-danmark.dk der har de mange (fine!) sadler i det prisleje
Hvis det er muligt ville jeg nok forsøge at finde en sadel jeg kunne låne i en periode først så du kan se om det faktisk er noget for dig.
Jeg elsker som sagt de bomløse (bruger personligt barefoot men har også redet i andre mærker - også med stor glæde) men min søster eksempelvis kan ikke holde dem ud. Når hun skal ride nogle af mine vil hun helst op uden sadel for hun bryder sig ikke om at ride i de bomløse. Tænker at det er meget individuelt hvad man synes om at ride i dem
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
feb 2013
Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
Det er uden tvivl den bedste sadel jeg nogensinde har ejet, og har da vist haft 20-25 stykker gennem årene
okt 2009
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
okt 2009
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
feb 2012
Følger: 45 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 50
det er en dressursadel, så man skal lige vænne sig til at sidde i den, hvis man er vant til barefoot eller kombisadler, men det kan godt lade sig gøre at springe i den
den mest fantastiske sadel jeg har redet i - og den glider ikke frem på nogen heste. Selve opbygningen er ret smal, så selv brede heste bliver ok at sidde på i forhold til barefootsadler, som jeg selv synes bare gør brede heste endnu bredere.
feb 2012
Følger: 45 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 50
okt 2009
sep 2007
Fra Barefoot bruger jeg London sadelen til dressur - da jeg netop heller ikke lige har til en Contact fx, de er lækre men dyre.
okt 2009
sep 2007
Det gør de - det er hvad jeg gerne vil spare sammen med. Så "nøjes" jeg i mellemtiden selvom jeg er ganske tilfreds ;o).
Bomløse sadler