{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.165 visninger | Oprettet:

Er jeg virkelig så for stor? {{forumTopicSubject}}

Fik for ikke ret lang tid siden at vide at jeg godt nok var for stor til at ride Maggie. En kommentar der nærmest lød som om jeg mishandlede hende ved at ride rundt smiley

Jeg er ikke ponyrytter, og har bestemt ikke tænkt mig at sælge hende af den grund. Kan jeg ikke ride hende så fair nok, men det vil jeg nu altså selv mene jeg kan. Og mine undervisere havde nok sagt noget til mig hvis der var noget...

Jeg vejer 60 kg, hun vejer 400. smiley

Hvad siger i, er vi helt uharmoniske?

http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/334138-forevigt_ponyrytter___springning_26__februar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg virkelig så for stor?
  • #1   28. feb 2014 Ikke helt harmoniske at se på, men det går smiley

• De seje hypper<3
    De seje hypper<3 Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 42
    #2   28. feb 2014 Du er lang til hende, men ikke for stor!

• #3   28. feb 2014 Ej, det syntes jeg ikke du er! smiley

• #4   28. feb 2014 Altså du ser da lidt stor ud, men det er ikke noget der kan irreterre mig.. Syntes i er fine smiley

• #5   28. feb 2014 Nej overhovedet ikke! Jeg er 175 cm og min pony er 148 og min hest er 165 cm, og jeg passer rigtigt fint til begge to smiley

• #6   28. feb 2014 Jeg syntes nu du er lidt høj til hende men ligefrem at kalde det mishandling ville jeg på ingen måde. Det ser ellers fint harmonisk ud lige pånær du er en smugle høj til den. Men det er bestemt ikke meget smiley

Jeg ser ingen problemer i at du rider hende som du gør smiley

• #10   28. feb 2014 ja du er for "stor". men vil ikke kalde det mishandling. smiley

• #11   28. feb 2014 Lidt høj, men hverken for tung eller for langbenet, så det er ikke noget der interessere mig.

• #12   28. feb 2014 Ikke for tung, men bestemt for lang..

• #13   28. feb 2014 Næ det er du ikke

• #14   28. feb 2014 Du er for lang til det kan kaldes harmonisk, det ligner mig da jeg skulle sælge mine ponyer smiley

http://hest.webgallerier.dk/galleri/644/628/471/3217642-dsp-cappuccino-nallo

Jeg er 174 og ponyen på billedet er 144 smiley

• #15   28. feb 2014 Du vejer 15 % af hendes vægt, men du er ikke for stor. Nu skal vi jo også lige huske på hvor store og stærke heste er!

• #16   28. feb 2014 Tjae du er nok lige i overkanten. Der sker ikke noget ved en ridetur i ny og næ, men springundervisningen ville jeg nok droppe. Hun smider meget ryggen undervejs, og det er ret skidt når der også er overvægt på. For slet ikke at nævne hvor meget det slider på benene.

• #17   28. feb 2014 Jeg vil mene du er en lille smule lang til hende, men ellers kan jeg ikke se det store probem. Dog ville jeg nok ikke træne springning særlig ofte, da hun som "16 siger smider ryggen en del. smiley Men dressurtræning, lidt spring og ellers skovture vil jeg sagtens mene I kan da du ser ud til at være en afbalanceret rytter der sidder som man skal. Det har meget at skulle have sagt.

Og hvis man nu skal være rigtig grov at sætte regnestykket op, med den "Gyldne 20% regel" så ser den således ud:
    400 kg / 100 = 4 kg.
    - Så har vi fundet 1%.

4 kg x 20 = 80 kg.
    Altså hvis man skal lytte til den regel, så kan du tage 20 kg på og stadig lige akkurat ride hende! Ikke at jeg siger det ville være ok. smiley

Men som det er nu kan jeg slet ikke se problemet andre steder end du har lange ben, og det er mere besværligt for dig.

• #18   28. feb 2014 Nej, det er du ikke. Flot pony!

• #19   28. feb 2014 Synes i ser super godt ud! smiley

• #20   28. feb 2014 nu har det jo ikke noget med hvor lang du er, for jo du er nok lidt lang til hende, men ellers er du jo en slank pige, der der er forskel på at være for lang, og være for tung.

at være for lang ser måske ikke så harmonisk ud, og kan måske give lidt problmer med forkerte signaler, i forhold til at dine ben sidder under hendes mave, men at være for tung går ud over hesten fysisk, og det synes jeg bestemt ikke du er smiley

• #21   28. feb 2014 du lang ja og hvad så rid du bare din pony og nyd det, der er absolut intet galt i det

• #22   28. feb 2014 Næææh, synes det er fint.

• #23   28. feb 2014 Jeg ville nok lade vær med at springe på den, som der er flere der siger, så smider den en del med ryggen :3

• Tilde F
    Tilde F Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #24   28. feb 2014 Jeg syntes ikke du er for stor du er nok lidt lang men det er overhovdet ikke noget der er mishandling jeg syntes din video er meget god til at man kan få et ordenligt overblik over det er i hvert fald ikke noget der genere mig smiley

• #25   28. feb 2014 Det syntes jeg ikke smiley

• #26   28. feb 2014 Jeg synes du er for "stor" til at springe på den. Altså for lang, så det for mig ligner det, at den mister harmonien. Så jeg ville nok ikke lægge så meget i springningen. Vægtmæssigt er der intet problem i mine øjne..

• #27   28. feb 2014 du er langbenet til hende men sålænge det ikke genere nogle af jer ser jeg intet galt i det

• #28   28. feb 2014 Jah du er for lang ligesom jeg er på min pony (det ser ikke hamonisk ud)og af den grund der hygger jeg kun med hende og ride lidt dressur og tur og få gange tager et par små hygge springe.

Så jah jeg vil mene personligt du er for lang (stor) til og springe på hende fast og noget seriøst..

Og vægt mæssig vil jeg mene du sagtens kan ride hende til hygge lidt dressur og tur lidt hygge hop engang imellem uden problemer..

• #29   28. feb 2014 nej det synes jeg ikke du er, fortsæt du bare med at ride på din søde pony smiley

• #30   28. feb 2014 Dem der mener, at du er for stor, er virkelig uintelligente, undskyld jeg siger det???
    Det vås skal du SLET ikke lytte til...
    Hvis man virkelig skal snakke om at være for stor til en hest, så skal man tale om vægten på rytteren sat op mod hestens vægt... Din vægt påvirker IKKE din hest.. At du har lange ben, er din hest da bedøvende ligeglad med? Det er da næsten kun en fordel, for så kan du også nå rigtigt ned om hesten og give støtte.. Flere nævner, at hesten smider ryggen, men det er bestemt ikke pga. din vægt. Du vejer jo slet ikke for meget til hesten.. Det må kunne trænes, da din vægt slet ikke påvirker hesten negativt.

Folk er da fuldstændigt åndssvage og ekstremt uvidende, hvis de mener, at du er for stor til den hest???
    Dét, som du skal kigge efter, når du skal vide, om du er for stor er, om du vejer mere end 20 % af hestens kropsvægt.. Du må veje HELE 80 KILO, før eksperterne på området mener, at du skal begynde at overveje at skifte hest...

Så lad de uintelligente mennesker, som fortæller dig, at du er for stor, sejle deres egen sø, og lad deres ord glide ind gennem det ene øre, og direkte ud af det andet, så længe du vejer under 80 kilo..
    Folk er underlige!

• #32   28. feb 2014
    For tung nej, for høj - måske en kende ;o). Men for mig gør din højde ikke så meget andet end det er uharmonisk. Det er noget andet hvis vi snakker 160 cm oven på en 110-20 cm pony - så er det det begynder og påvirke dyret negativt og man har svært ved og indvirke korrekt.

Jeg er så høj at det er uharmonisk, men ikke for tung - for mig er der en forskel ;o)

profilbillede
  • #33   28. feb 2014 Krikken: Uharmonisk! smiley Det erda ikke uharmoisk

• #34   28. feb 2014
    Når der kommer sadel på hjælper det en del på det, den ser så kæmpe stor ud til hende også kommer store mig oven på :b

• #35   28. feb 2014 Hvad er det er for noget fis, at hun ikke kan springe på den? Det kan hun da sagtens. Synes godt nok folk er blevet lidt sarte herinde.
    Du er selvfølgelig en smule langbenet, men så længe du selv føler du kan indvirke korrekt på den, så ser jeg intet problem. smiley

• #36   1. mar 2014 Ha.. No problemo, du. Din hest er lidt større end gennemsnits-islænderen, som snildt bærer din størrelse. Det er vel at mærke en lidt anden verden, men jeg er større end dig, og har en mindre hest, og ingen er generet af kombien, undtagen når jeg rider uden sadel, for der bliver jeg pludseligt meeeeget langbenet.

• #37   1. mar 2014 Tina:
    Hahaha.. Jeg må le! Meget modent af en ellers meget voksen kvinde, må jeg nok sige smiley
    Så blev den lige skubbet over i hovedet på mig, og at jeg er for stor til mine islændere.. Flot Flot Flot! smiley og ekstremt uintelligent svar i øvrigt...
    Nu spurgte jeg dig sådan set ikke, hvad du mente om min størrelse til mine islændere, men vi kan da godt begynde at kaste med mudder, hvis du synes? smiley

og så til mit argument for, hvorfor jeg mener, at DIT svar, er uintelligent:
    Nu spurgte trådstarter jo netop ikke, om hun var decideret for høj... hun skriver, at folk flere gange har givet udtryk for, at det var direkte synd for hendes hest (og at folk mener, at hun mishandler den ved at ride på den), og om hun virkelig er så for stor...? Det tolker jeg som om, at hun spørger, om hendes krop fysisk påvirker hendes hest negativt.. og dét gør den IKKE.. Derfor er hun IKKE for stor..

Hun skriver decideret i forumemnet hendes egen vægt vs. hestens, hvilket netop lægger op til, at hun ikke kan finde ud af, om hun er så tung, at hun decideret mishandler den.. At hendes ben (i dit hoved) er for lange er bedøvende ligegyldigt, så længe hesten ikke bliver påvirket af det. Spørger du hesten, så vil jeg godt skyde på, at den ville fortælle, at den er bedøvende ligeglad med hendes (åbenbart aaaalt for lange) ben.

Men det er da bare synd for din hest, at du går mere op i, om andre synes, at du ser godt ud på den, end du går op i, hvad din egen hest mener og føler? Stakkels hest! smiley tilbage til mudderkastningen, ikke? smiley Altid så rart at vi kan have en hyggelig mudderkastningskonkurrence herinde på hg!

At DU som person mener, at det ser uharmonisk ud, dét er én ting... Dét mener jeg bestemt ikke.. Jeg mener faktisk, at de to ser godt ud sammen (og at hendes vægt på ingen måde påvirker hesten = HUN ER IKKE FOR STOR) Men jeg er jo også bare islænderytter, ikke?? smiley Hvad ved jeg?

• #38   1. mar 2014 Dine ben er ikke for lange , det er din overkrop dog, du kommer til at arbejde imod hestens galop.. Du ser dog absolut ikke for tung ud !:D kan dog se at du sidder langt tilbage i sadlen /fylder sadlen helt ud bagtil , jeg ville nok finde en større sadel til din numse så din bette vægt bliver bedre fordelt smiley

Men røv lækker pony !:)

• #39   1. mar 2014 Stop nu Sofie..... Du kan ikke lade MIG ride hende og så tro DU er for stor. Skørre tøs.

Rend og hop på hvad andre siger smiley

• #41   1. mar 2014 Tina:
    og igen... det har præcist hvad med mig og mine heste at gøre? smiley Hvor i forumemnet spurgte nogen, hvad du syntes om mig og mine heste? smiley
    Flot af en middelaldrende kvinde at sidde og stemple unge piger, må jeg sige.

Men ja.. Hun spørger, om de er uharmoniske.. og det er de ikke? smiley Hun er hverken for høj, for langbenet eller vejer for meget (og uanset, om folk mener, at hun er for høj, er det sidstnævnte klart det eneste vigtige - ligegyldigt hvad du mener)

Hun er jo ikke for stor.. smiley Man er for stor, så snart man vejer over 20 % af hestens kropsvægt.. og ikke et sekund før.. Det har eksperterne på området utallige gange fastslået.. Det er vægten, der betyder noget, ikke højden.. Så svaret på hendes spørgsmål må da klart være: "nej - du er ikke for stor" smiley Hvordan kan folk overhovedet være i tvivl?

Forstår du ikke, at trådstarter decideret sidder og er bange for, om folk mener, at hun mishandler sin hest..? Du skal lige huske, at det altså er en ung pige, der sidder, og er meganervøs for, om hun nu engang er så stor til sin hest, at hun decideret mishandler den.. og folks svar dertil er, at dem der har kritiseret hende, har ret, og at hun er for stor.. Folk gør hende da ikke mindre nervøs.

Jeg forsøgte bare at forklare hende, at hendes højde (ifølge eksperterne) intet har at sige, hvis hun skal se på, om hun er for stor til hesten. Dét har noget med hendes vægt at gøre. Derfor mener jeg bare, at hun skal lade folk, der mener, at hun er for stor, sejle deres egen sø. For de har ikke ret smiley
    Så jo.. at hun ikke vejer for meget, gør det MEGET mindre uharmonisk!

• #43   2. mar 2014 Tjae - for mig er 40 og 50 ligesom ét fedt smiley Du er stadig et voksent kvindemenneske, som burde vide, hvor grænsen for kritik af andre mennesker går.
    Tag dig nu for pokker sammen. Jeg har på intet tidspunkt lagt op til, at du skulle gå personligt til mig og tale ned til mig og mine heste....
    Men du savner nok bare noget at bruge din tid på.. Så det er vel ok.
    Sov nu bare godt, ikke Tina J?

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #44   2. mar 2014 Jeg tror, det er længden på dine overben, der får det til at se lidt voldsomt ud. smiley Så lange ben har du trods alt heller ikke og vægten er jo ikke noget problem.

• #46   2. mar 2014 Hold jeres diskussion et andet sted tak smiley

• #47   2. mar 2014 Altså det ser ud som om Maggie kan bære dig smiley
    Du er ikke for stor smiley

• #48   2. mar 2014 Jeg synes du er for lang, men bestemt ikke for tung smiley

• idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #49   2. mar 2014 Ville ikke sige du er for stor - Måske ser du lidt høj ud, men ikke meget. Hun kan sagtens bære dig! smiley

• #50   2. mar 2014 For tung er du ikke, men du er meget lang til hende. Så længe du koncentrer dig om at sidde lige på hesten, burde det ikke være noget problem smiley Problemerne med lange kroppe er nemlig at hesten kommer ud af balance hvis du fx. læner dig til den ene side smiley

• #52   2. mar 2014 ja det ser uharmonisk ud

vægtmæssigt er det intet problem, men din højde vil jeg mene er noget for stor både pga. harmonien, men også fordi det kan have balancemæssig konsekvenser for din pony hvis du ikke er helt med hele tiden (siger ikke at du ikke er det, har ikke set hele videoen)

jeg er selv 168 og rider min haflinger på 135 og nej det er heller ikke helt harmonisk, men hun skal ingen steder smiley

• #53   2. mar 2014 Jeg syntes i ser søde ud :3

• #54   2. mar 2014 Jeg synes det ser fint ud smiley

• #55   3. mar 2014 Det ser lidt uharmonisk ud, da din overkrop er lidt lang, men det er jo bedøvende ligemeget med hvordan det ser ud, når du ikke er for tung og det fungerer for dig og pony smiley

Tina J: Du skriver godt nok ikke særlig pænt i ret mange tråde, har jeg bemærket... Er der en bestemt grund til at du "farer sådan frem" med dine meninger og holdninger, råd for usødet?

• #57   3. mar 2014 Tina: Denne meget nedladende, personlige, kommentar: Men forstår godt du skriver som du gør når jeg ser din profil for harmonien er heller ikke just til stede der er ikke den første jeg ser fra din side af, derfor min undren?

• #59   3. mar 2014 Du er overhovedet ikke for stor! Din hest kan sagtens bære dig smiley Jeg er 178 og vejer 55 kg - og rider stadig ture på Chinook, min pony på 145 - ude ved os synes folk da bare det er sødt at man ikke har så travlt med at komme af med sin pony fordi man er for stor. Jeg kunne aldrig finde på at sælge ham smiley

• #60   3. mar 2014 Nej, din størrelse går an.

Men giv dog den stakkels pony lidt mere tøjle, det ville få den til at bruge ryggen meget bedre smiley

• #61   3. mar 2014 Nej den 'stakkels' pony skal ikke have mere tøjle. Hvis du har set videoen færdig har du også set at den går mere flydende der. Hvis jeg slipper tøjlen farer hun til månen og vælter over det hele. Så heller have lidt strammere tøjler på den 'stakkels' pony så den ikke falder og brækker benet. Du er velkommen til at komme og prøve at gøre det bedre smiley

• #62   3. mar 2014 Du er overhovedet ikke for stor til hende, syntes i passer rigtig fint sammen smiley

syntes altså folk glemmer at heste ikke er lavet af porcelæn smiley

• #64   3. mar 2014 Haha stop Sofie i fine sammen smiley

• #65   5. mar 2014 Tina j: ja jeg ved nok godt at det ikke ser helt harmonisk ud. Men den kan sagtens holde til det. Men hun spurgte om vores meninger og så har jeg jo lov at sige min mening uden du skal til at diskutere det...

• #66   5. mar 2014 okay.. jeg kan overhovedet ikke se at du skulle være for stor. nu har jeg da efterhånden set flere videoer af jer, og har egentlig aldrig tænkt over at du skulle være for stor.. før jeg så denne tråd.
    en lille smule lang, men det er ikke noget man tænker over, og det tror jeg bestemt heller ikke maggie gør. Og så længe du rider hende så pænt, som du nu gør, betyder det INTET hvad alle andre mener og siger smiley

• #69   6. mar 2014 Du ser for stor ud, men du ER ikke for stor! Forstår du hvad jeg mener? smiley altså en mindre rytter ville være at foretrække, da det ser mere harmonisk ud, men du er bestemt ikke for stor vægt mæssigt, og ponyen ser ikke ud til at være påvirket af det! smiley

• #70   6. mar 2014 Din overkrop ser meget høj ud på den, men dine ben ser ikke lange ud på det. Det er præcis det modsatte som med min hest. mine ben passer også perfekt, men min overkrop er for kort.
    Men alt i alt, så synes jeg at i passer fint sammen smiley

• #71   23. apr 2014 Du er bestemt ikke for stor!:) du har lidt lange -ja! men what ever? Du vejer jo ikke for meget så syntes i passet godt sammen!:)

• #72   11. jun 2014 Du er for stor og for langbenet til hende, men ligefrem og kalde det mishandlig! smiley

Kommentér på:
Er jeg virkelig så for stor?

Annonce