{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Bokssur eller øresky? {{forumTopicSubject}}

Min pony er altid glad for at blive nusset om og kælet for. Men når han står i sin boks, vil han helst have den for sig selv, klart nok. Specielt når han spiser... Han kommer altid hen til boksdøren, når man kalder på ham. Men han lægger ørene bagud, specielt når man vil klø ham i panden. Han bliver ikke sur og går ikke væk. Men han gør det også når man vil lægge grime på ham. Det er måske en blanding af begge problemer... men hvad synes I?

På forhånd tak (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bokssur eller øresky?
  • #1   28. feb 2014 Må du gerne røre hans ører på staldgangen? Hvis ja er han kun bokssur. En bokssur hest bør trænes en masse med da de kan blive farlige hvis de får lov til at "jage" menneskerne ud af boksen. (siger ikke at din gør) Så jeg ville anbefale dig at lære ham at respektere at du gerne må være i boksen sammen med ham og pille ved ham og hans mad.
    Jeg har trænet min fra føl af med at acceptere at jeg er i boksen og at jeg roder i krybben når der ligger mad der for at forhindre at han nogensinde tror nogen kommer til at tage hans mad i fra ham. Jeg blev bidt som lille da jeg ville tage op en boks jeg tabte i truget da jeg fodret fordi hesten troede jeg ville tage dens mad... Dette skal ikke min hest frygte så jeg roder og piller i truget. Og hvis jeg af en eller anden grund må fjerne maden så fjerner jeg hesten fra maden og ikke maden fra hesten... smiley

• #2   28. feb 2014 husk der er forskel på om ørerne vender (lidt) bagud og om hesten virkelig lægger ørerne bagud - tænker her på nær ørerne nærmest "klistrer" fast til nakken!

• #3   28. feb 2014 Ørerne lægger ikke klistret, men vender 'kun' bagud. Hvis jeg roder i krybben, flytter han sig og vender ørerne bagud. Han har aldrig bidt eller vendt bagparten til.Jeg kan sagtens stå inde i boksen og gå rundt om ham, men hvis jeg vil lægge dækken på ham, så vender han ørerne igen. Han er ikke så vild med at blive rørt på ørerne på staldgangen, men det er muligt... han løfter dog hovedet lidt og vender ørerne bagud.

• #4   28. feb 2014 Han jager mig ikke ud af boksen, og det har aldrig været så tydeligt. Der var ingenting for vi blev opstaldet, her i vinters.

• #5   28. feb 2014
    Jeg har også en dame der let kan blive mut i boksen :o) Det bliver hun ved kort foldtid, omkring fodring også. Hun ligner altid en sur gimpe, men bider ikke.

Hvis jeg ikke bruger tid på at strigle og generelt tid omkring hende i nogle dage, så gider hun ikke snakke med mig i boksen og er ikke til at få ud af den.

Hun er heller ikke fan af og få dækken på i boksen eller generelt blive striglet i boksen, det er hendes sted.

Det hjælper ved hende og give en godbid når man møder hende i boksen, så hun forbinder en med noget godt.

Jeg har en mistanke om, at det kommer fra hendes rideskole tid hvor hun havde ondt over det hele. Samtidig lærte hun nok at hvis hun så sur ud og vendte bagdelen til ( uden og true/sparke) så lod folk hende være i fred.

Kommentér på:
Bokssur eller øresky?

Annonce