682 visninger
|
Oprettet:
Bokssur eller øresky? {{forumTopicSubject}}
Min pony er altid glad for at blive nusset om og kælet for. Men når han står i sin boks, vil han helst have den for sig selv, klart nok. Specielt når han spiser... Han kommer altid hen til boksdøren, når man kalder på ham. Men han lægger ørene bagud, specielt når man vil klø ham i panden. Han bliver ikke sur og går ikke væk. Men han gør det også når man vil lægge grime på ham. Det er måske en blanding af begge problemer... men hvad synes I?
På forhånd tak (:
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg har trænet min fra føl af med at acceptere at jeg er i boksen og at jeg roder i krybben når der ligger mad der for at forhindre at han nogensinde tror nogen kommer til at tage hans mad i fra ham. Jeg blev bidt som lille da jeg ville tage op en boks jeg tabte i truget da jeg fodret fordi hesten troede jeg ville tage dens mad... Dette skal ikke min hest frygte så jeg roder og piller i truget. Og hvis jeg af en eller anden grund må fjerne maden så fjerner jeg hesten fra maden og ikke maden fra hesten...
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 63 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 292
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 63 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 292
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg har også en dame der let kan blive mut i boksen :o) Det bliver hun ved kort foldtid, omkring fodring også. Hun ligner altid en sur gimpe, men bider ikke.
Hvis jeg ikke bruger tid på at strigle og generelt tid omkring hende i nogle dage, så gider hun ikke snakke med mig i boksen og er ikke til at få ud af den.
Hun er heller ikke fan af og få dækken på i boksen eller generelt blive striglet i boksen, det er hendes sted.
Det hjælper ved hende og give en godbid når man møder hende i boksen, så hun forbinder en med noget godt.
Jeg har en mistanke om, at det kommer fra hendes rideskole tid hvor hun havde ondt over det hele. Samtidig lærte hun nok at hvis hun så sur ud og vendte bagdelen til ( uden og true/sparke) så lod folk hende være i fred.
Bokssur eller øresky?