{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Tjekker du DRF-go ved køb? (små historier i annoncer) {{forumTopicSubject}}

Jeg oprettede denne på HN, og nu prøver jeg at sætte den herind, da jeg tit syntes det er herinde jeg finder den slags annoncer jeg omtaler, så måske nogle på den anden side af sagen vil stå frem:

Selvom jeg ikke skal have hverken en hest eller pony pt, så kan jeg ikke lade vær med at kigge annoncer, jeg er sikker på jeg ikke er den eneste herinde, der har det sådan.

For noget tid siden fandt jeg denne fantastiske pony.

148, 9år (fødselsår ikke opgivet) Gik MB spring, havde aldrig haft fejl til stævner, meget forsigtig og rører aldrig et spring, ville kunne gå hele vejen (udtalt af den faste underviser Tina Lund), LA2 dressur.

Hvis alt det ovenstående passede, så var det jo en rigtig fin pony også til prisen, men der var noget der ikke helt stemte overens i annoncen.

Så jeg tjekkede den på drf.go

For det første var den færdigmålt til 144 (ikke en katastrofe, men altså en lille løgn i annoncen)
Den var 10 år (nogle vælger at holde sig til hestens fødselsdag)
Men da man kom til dens resultater, gik det helt galt!
Den havde 3 sider resultater:
Ingen MB'er i spring.
Kun 1 fejlfri runde, det var i ULB.
over halvdelen af startede klasser var den blevet diskvalificeret.

2 registrede dressur klasser: LB1 og LB2 til 53-54%

Rytteren boede så også i Sønderjylland, så tvivler på Tina Lund er fast underviser, da hun, så vidt jeg ved, ikke har base der.

Overstående pony (annoncen ikke fundet herinde, og er ikke på nettet mere) var et helt ekstremt eksempel (dog stadig 100% ægte), selvom det ikke er helt så slemt, så syntes jeg der bliver mere end bare pyntet lidt på resultaterne i annoncer. Hvilket jo er dumt, da alle kan gå ind og tjekke resultaterne helt gratis.

Så er kommet til at tænke på hvor mange gør det? Der må jo være en grund til folk bliver ved med at pynte/lyve.

Jeg er i hver fald helt sikker, når jeg engang skal have en hest igen, så skal den tjekkes på drf.go og googles alt det jeg har lært. For på google kan man også tit finde frem til ubehagelige overraskelser, som sælger ikke oplyser (skader osv.)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjekker du DRF-go ved køb? (små historier i annoncer)
  • De seje hypper<3
    De seje hypper<3 Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 42
    #1   25. feb 2014 Den kan jo have gået det til D-stævner - de registreres jo ikke på DRF GO.
    Men mange pynter ekstrem meget på det - og nej, ikke alle tjekker GO. Men det er dumt at lyve om resultater da det er pænt nemt at gennemskue når de er registreret smiley

• #2   25. feb 2014 Det lyder ret vildt! Det er da utroligt at folk lyver så meget...:-/
    Der kan selvfølgelig være forklaring på meget af det... Men alligevel, wow!

• #3   25. feb 2014 Om den så havde gået MB til klubstævner, hænger det jo ikke sammen, at den har så mange fejl og diskvalificeringer på distrikt.

Når jeg har kigget efter hest, har jeg også tjekket go. Dog har jeg som regel endt med at købt så unge heste, at de ingen stævneerfaringer har haft.

• #4   25. feb 2014 Jeg kigger altid DRF-Go for de lyver ikke smiley og så kigger jeg Hestegalleri'et igenmen for at se om den er her inde, ellers Googler jeg hesten så kommer de fleste klub stævner op og hvad man ellers kan finde smiley Ellers kigger jeg efter ejeren på facebook og håber hendes profil er åben smiley

Jeg havde kig på en hvor de skrev den ALTID kom hjem med en roset og red aldrig til under 68%.. Så kigger man Go rider d stævner til under 60% og så finder man den her inde og så kunne man læse den havde være ustyrlig og havde været skadet, så googler man så fandt jeg lidt klub stævner.. Ikke var meget bedre en D stævner, så fandt jeg ejeren på Facebook og hendes profil var åben og det var ikke det bedste hun skrev om den hest smiley

så jeg siger altid kig nettet igenmen det kan godt rede en fra et træls køb.

• #6   25. feb 2014 Jeg kigger altid GO!, og kunne ikke finde på at købe en hest uden at have kigget! smiley

• #7   25. feb 2014 Jeg kigger tit heste der hende eller andre sider og synes altid i sær hestene her inde er pyntet på i teksten! Flere heste har mange resultater indtil man kigger på go så har de ingen! Så så sent som i dag en annonce passende 110% på den beskrivelse! Synes det ret morsomt og forstår ikke folk er så uærlige eller ikke selv kan se deres heste er "tabere" uden fremtid og altså ikke har talent til at gå hele vejen som mange ponyer har som overskrift her inde smiley hvis en pony havde talent til at gå hele vejen var den nok ikke 10 år og kostede 20 tusinde smiley

• #8   25. feb 2014 Jeg kigger altid Go. Nok også fordi jeg er r#v nysgerrig. Jeg skal ikke ha flere heste pt, men jeg nyder nu at kigger rheste/resultater alligevel. Det er facinerende hvad de kan skrive! smiley

• #9   25. feb 2014 Også ret vildt hvis hun fik fast undervisning af Tina Lund, som har adresse i Dubai! smiley
    Men ja, folk lyver sgu så det står ud af begge ører! smiley

• #10   26. feb 2014 Jo vi kigger ny pony - og resultaterne på go bliver studeret flittigt - vi stoler ikke på teksten i annoncerne smiley

• #11   26. feb 2014 I mine øjne fungerer Go ikke optimalt - ikke alle resultater bliver lagt ind, og somme tider er der fejl i resultaterne.

Vi har en springpony til salg, som springer S.
    Jeg blev for nyligt kontaktet ang pris, og da jeg nævner pris, synes køber at det er for højt sat med kommentaren ''den har jo kun gået én nulrunde i S'' - dette er jeg uforstående overfor, da ponyen har 5 nulrunder i både S* og S** - men på DRF Go står der kun én. Flere resultater fra stævner ikke ikke lagt ind, og ved et enkelt stævne er omspringningsfejl sat i stedet for hovedrunden, hvor ponyen var fejlfri.

Sidenhen har jeg hørt flere med samme problem..

Dermed ikke sagt at der ikke findes folk, der ikke pynter på sandheden (hvilket jo er forargeligt - heldigvis opdager de fleste folk det ved en prøvning af dyret - er selv kørt ud for at se på utallige heste, hvor intet i beskrivelsen nærmest passede....) - men der er også fejl i resultatsystemet.

• #12   26. feb 2014 Jeg har faktisk aldrig overvejet at man kunne gøre det. Da jeg kiggede efter hest fandt jeg den her på HesteGalleri (det var dog de færreste, der var oprettet herinde), fandt deres forældre eller søgte efter dem på google. smiley
    Men helt klart værd at overveje, hvis jeg skal have hest igen. smiley

• #13   26. feb 2014 Jeg ved godt der kan være MB til D-stævner, men det er der ikke rigtig her i Jylland. Og vil du sælge din pony som M pony, SKAL den altså have gået det til C-stævner, hvor det registreres. Alle kan jo komme og sige, min pony gik MA til ring og rid bla bla bla.

Stine
    Måske det er den samme, der var bare en der sendte mig et link til den, fordi den er køn, og det link er virker ikke mere.

Lullermus
    Den med facebook havde jeg ikke tænk på, det var også et godt trix.

The Little She Wolf - Amatørfotograf:
    Det er rart at høre jeg ikke er den eneste der kigger, selvom man ikke skal have hest pt.
    Men jeg finder jo drømmehesten mindst en gang i måneden, eller den hest de beskriver, er drømmehesten.

Som jeg også skrev inde på HN:
    Gennem årene har min mor og jeg da fået solgt en del heste, og de sidste 10 år, har vi altid fået kommentar om det er dejligt at komme ud og se en hest der lever op til forventningerne. Noget vi har taget som en selvfølge, da det må være den nemmeste måde at få solgt, og måske også derfor vi aldrig har brugt mere end 1 mdr på at sælge hest, også her i krisetid.
    Men man begynder da at forstå de kommentar, efter at have kigget rundt i andres annoncer.

For 2 år siden, skulle min mor købe en kat 1 pony, der tog hun ud og kiggede på en, vi var godt klar over der var blevet pyntet på dens resultater, men det betød ikke så meget, hvis bare den havde et godt sind.
    Den var sindsyg sur, både bed og sparkede efter ALLE på staldgangen. Så vi kørte bare igen. Den står stadig til salg med samme annoncetekst (overskrift noget ala: rar begynder pony) dog den halve pris.

Jeg ved der er nogle der ikke tjekker, jeg kender bl.a. en der har købt sig et vidunder dyr med masser af internationale placeringer, men den har ikke et FEI pas, og man kan ikke finde andet end få placeringer i LB og starter op til MB.
    Men så længe hun er glad for den, så går det vel.

Men hvor tit har sælgere held med det?

Kommentér på:
Tjekker du DRF-go ved køb? (små historier i annoncer)

Annonce