{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Hvornår vaske hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg har hele vinteren igennem haft en ret stor trang til og vaske dyret, men med overskyet vejr, minus grader, koldt vand - det duer bare ikke.

Hvornår syntes i man kan begynde og vaske hesten helt?

Tænker at det jo er ret "varmt" her hvor jeg er i dag, solen står højt på himmlen og hvis man ikke lige står et meget åbent sted, så er der fint vindstille og egentligt ret dejligt.

Men er det nok hvis man kun har koldt vand og ikke solarie?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår vaske hest?
  • #1   24. feb 2014 ville ikke vaske hele hesten før det er så varmt at de tøre inden for kort tid, men hale og sådan nogen små pletter kan man sagtens nu

• #2   24. feb 2014
    Så kunne det være jeg skulle starte med den :o)

• #3   24. feb 2014 ville ikke vaske min hest i koldt vand nu.... vi har varmt vand i stalden, og vores bliver vasket efter hver træning.... men kan du ikke tage en spand med varmt vand og en svamp hvis det endelig skal være??? og så sørg for at pakke hesten ind i nogle uldtæpper bagefter?

• #4   24. feb 2014
    Kunne jeg teknisk set nok, men det er bare super svært og få hesten helt ren med det og få alt sæben ud :o)

• #6   24. feb 2014 Vi har aldrig haft problemer med at vaske heste om vinteren, det er mere hvad din hest er vant til i kulden smiley

Vi vaskede dem i lunkent/koldt vand - skyldede efter med et par spande tilpas varmt vand inden de blev skrabet og fik et par tæpper på og kunnestå inde og hygge med lidt wrap eller hø til de er tørre eller næsten tørre smiley

Det er smag og behag om man vil vaske hest om vinteren, men hvis hesten er vant til vintervejr ude uden dækken som vores var tror jeg ikke der sker noget i form af nyrreslag og andre ting. Men hvis du er i tvivl så lad hellere være.

• #7   24. feb 2014 Jeg bruger en vandekande til at vaske min med - strålen bliver ligesom en slanges, men man kan bruge varmt vand fra en spand og man bliver ikke vilket ind i vandslangen smiley

• #8   24. feb 2014 Altså da jeg havde min fjordhest som jeg red stævner på, der vaskede jeg hende næsten altid inden stævner, og vi brugte koldt vand. Har dog kun vasket hende helt i vinterperioden en enkelt gang, faktisk præcist d. 18 December år 2009 eller 2010 men det er også irrelevant... Når jeg har vasket hende i de lidt koldere perioder, har jeg altid vasket halen først, imens hun har stået med dækken, det påvirker hende jo ikke rigtig temperaturmæssigt, medmindre jeg står og skyller ned ad benene på hende. Derefter vasker jeg hendes ben, hvorefter jeg vasker den ene side af hende og derefter den anden, dette gør jeg hurtigt, så hun fryser så kort tid som muligt, tilsidst får hun 2-3 spande varmt vand over sig bagefter, skrabet også to fleecedækkener smiley

Kommentér på:
Hvornår vaske hest?

Annonce