fordomme om heste der ikke holder... {{forumTopicSubject}}
hold da op så hørte man den lige igen "det er jo en vild hest, den er ikke rigtig klog i hovedet og den er ikke til at styrer"
uhh hvor kan det altså bare gøre mig sur....
især fordi det ikke passer på nogen som helst måde.
Jeg passer og har i mange år passet den dejligste DV hun er virkelig en lækker hest med hovedet helt som det skal være...!
Aligevel går folk og taler sådan om hende, hvilket er gået hen og er blevet et problem fordi jeg desværre har måtte se i øjnene at jeg ikke har tid til at få hende redet og derfor har vi fundet en anden til det. Men hesten har stået stille længe og kræver derfor lidt ekstra og er heller ikke aldersvarende redet. Men nu er rytteren gået hen og blevet lidt nervøs hvilket da er meget forståeligt men slet ikke tilfældet....
Enevidere skulle hendes afkom være ligeledes hvis man hører på hvad folk siger om hende og hun skulle være helt forfærdelig at ride. der sjove er bare at hun aldrig har haft rytter på ryggen, hvordan kan folk så udtale sig???
det skal lige siges at hestene ikke er mine men nogle jeg igennem en land årrække har været med til at passe for ejeren...
- undskyld mit meget vrede indlæg
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 990
feb 2011
Følger: 42 Følgere: 45 Heste: 2 Svar: 1.214
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Min gamle hoppe som jeg solgte sidste år er den dejligste pige, min 8årige niece har altid håndteret hende i de 2,5år som jeg havde hende, hun har altid været utrolig nem og sød selvom hun var unghest og 75% araber..
MEN en dag skulle vi op til noget ridelejer noget, hvor hun for første gang skulle forbi grise, hun blev hidsig og bange, og nåede at stikke af 2 gange på vejen derop, men vi kom derop og hun var stadig hidsig men hende der havde tilredet hende var oppe og blive trukket lidt..
Men fordi at folk har set hende oppe og køre (hun gjorde intet, gik bar højt med hovedet, trippede og intet andet), mener folk hun er sindssyg, og hver gang folk spurgte/spørger til hende er det hende den sindssyge, det er til at blive crazy over, fordi jeg ved at dette var første gang i de 2,5år jeg havde haft hende at hun nogensinde havde været hidsig, første og eneste gang, hun var nem at tilride og viste kun sin araber side når hun var løs på folden aldrig ellers, en virkelig rolig hoppe som tog ALT i stiv hov og var meget trafiksikker, hun kunne bar ikke lide grise
sep 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 77
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
Han fik vorter som 7 årig, ungheste vorter kaldte de det
Næh jeg syntes han var skøn og yderst charmerende med de vorter, selvom om alle andre syntes han var klam. Så længe folk ikke vidste hvad det var så kunne de snakke nok så meget i krogende, jeg var ærlig talt røv lige glad, for det er nu altid nemt at stå der og være dømmende. Han havde dem til han blev aflivet i novembers 14 år gammel.
Nej man skal bare lære at være ligeglad, lad det fise ind af det ene og ud af det andet, og så lad folk dømme på noget de ikke ved noget om, det er altid underholdende
okt 2010
Følger: 45 Følgere: 72 Svar: 79
jan 2014
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 118
Ham her er helt udmattet efter så mange børn omkring ham har haft hevet i hans mund, sparket i hans sidder uden grund, og skældt ham ud uden grund..
Da jeg fik ham, var det tydeligt at han ikke kunne mere. Det har ikke været min mening af bruge ham som ridehest - kun turhest få gange om ugen..
Han nyder virkelig livet nu hos mig med masser af kærlighed, og der er INGEN små børn der nu rider på ham - kun mig
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Da jeg kiggede på hest tabte jeg mit hjerte til en haffer. Den var det dygtigste og dejligste væsen her på jorden og ville aldrig gøre nogen fortræd.
Jeg snakkede med en voksen dame og det, der sagde at "den skulle jeg holde mig langt væk fra. Haflingere er nogle stædige og stærke bæster, der ikke kan gå dressur. Køb en araber i stedet. De er som sytråd i hånden og meget bedre."
Avs alligevel. Jeg endte dsv. ikke med at købe den da hun havde lidt ben problemer, men den udmelding der tog lige pusten fra mig.
Det er bare sådan at nogle af fordommene passer. En kraftig koldblod vil ikke have de samme chancer i dressur som en sports pony/hest har. Ganske enkelt fordi det ikke er det man gerne vil have i dressur.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.582
Kender godt det med fordomme; jeg har en araber og alle der ser ham første gang forventer han er vild
sep 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 77
Især fordi mit problem er jo ikke at jeg er nervøs for hende men fordi det er svært at finde nogle der vil ride en sådan hest der har disse rygter
fordomme om heste der ikke holder...