{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Min pony bliver enormt irriteret! {{forumTopicSubject}}

Godaften HG.

Min kæreste pony Tara, har det første lange stykke tid jeg havde hende, opført sig perfekt til opsadling, de alene - men også med andre heste i stalden imens. Det skal lige siges jeg har haft hende i to år, og problemtet har stået på i et lille års tid.

Problemet er at nu kan hun stå alene i stalden og bliver striglet osv, mens hun bare er sig selv, og virker glad og afslappet. Men lige så snart vi strigler mens der er andre heste i stalden, er hun smadder irriteret. Ikke på hesten, men mennesker. Hver gang en af pigerne går forbi virre hun med hovedet og lægger ørene helt ned af nakken, også nogle gange når det bare er mig der går forbi. Igår var hun så vred, at hun lossede ud efter mig! Sådan har hun ALDRIG før gjordt, eller prøvet på, og jeg blev smadder forskrækket. Det er især i hovedet hun er irriteret .. Jeg forstår det simpelthen ikke, og det kan ikke være smerter, hvis nogle af jer tror der er sadelen eller noget. smiley Når hun står alene i stalden er hun den sødeste, som elsker at nusses af pigerne, og få en masse opmærksomhed, men når der kommer andre heste, er hun bare en helt anden hest..

Kender noget af jer noget til en løsning? Eller har i prøvet noget lignende før?

// Dreamteam

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony bliver enormt irriteret!
  • #1   22. feb 2014 ?..

• #2   22. feb 2014 Ved du hvordan hun er i hiakiet i flokken. Er hun førehest, midimellem eller nederst. Er der kommet ny hest på stedet. Er der sket nogle forandringer i hendes hver dag

• #3   22. feb 2014 Stald joy - Hun har fået en ny boksmakker, men de står ikke på fold sammen, og ellers har de det fint sammen. Ud overd et er der ikke rigtig sket noget smiley Hun ligger nogenlunde i midten i flokket smiley

• #4   22. feb 2014 Bliver du stresset eller presset, når der kommer andre heste ind i stalden?
    Er hun en asocial hest overfor de andre? Det kan være at hun bliver stresset af det.

Kan måske henvise dig til lifewave plastrene, som du kan sætte på, når der kommer andre heste ind i stalden. Det plaster, der hedder noget med stress. Det er noget med at det genopbygger median banerne - kan ikke helt huske det? Men i hvert fald, har det stor effekt på både mennesker og heste! Så sætter du det bare på lige midt i panden på hesten smiley
    Du kan genbruge det. Det bliver kun aktiveret, når det kommer i kontakt med energi såsom os og andre dyr smiley

• #5   23. feb 2014 Jeg kender det alt for godt. Min hest kan heller ikke lide når der render for mange forbi ham, når han står på staldgangen. Han liger ørerne ned og snapper efter dem, men han gør det kun ved fremmed fordi han bliver usikker og føler sig truet.

• #6   23. feb 2014 hvordan er du selv omkring hende? min hoppe bliver irriteret hvis folk er for vilde, eller snakker for meget. Jeg skal være meget rolig, afslappet og hele tiden koncentrere mig om hende.

• #7   23. feb 2014 Mie M - Jeg er som regel helt roligt når vi bare er os .. Men jeg kan da godt snakke og grine når de andre piger er der smiley

• #8   23. feb 2014 Hvor længe har det sidst nævnte problem stået på?? Jeg ved bare at min hoppe har de sidste tre måneder opførst sig ekstremt underligt - især skide sur når jeg skal ligge trense på. Spurgte dyrlægen til råds, da hun ellers er tjekket i hovedet og mås! Hun siger at pga det har været sådan et lunt efteråret og vinter, er deres cyklus kørt af sporet og mange hoppe reagere under dette, ved at være på tværs på den ene eller anden måde .. Men har det stået på i længere tid med din, kan det jo være en helt anden ting ..

• #9   23. feb 2014 Blika har også været småirriteret på alt og alle - men det er vendt nu. Hun er blevet SÅ sød igen. smiley

Kommentér på:
Min pony bliver enormt irriteret!

Annonce