Min pony bliver enormt irriteret! {{forumTopicSubject}}
Godaften HG.
Min kæreste pony Tara, har det første lange stykke tid jeg havde hende, opført sig perfekt til opsadling, de alene - men også med andre heste i stalden imens. Det skal lige siges jeg har haft hende i to år, og problemtet har stået på i et lille års tid.
Problemet er at nu kan hun stå alene i stalden og bliver striglet osv, mens hun bare er sig selv, og virker glad og afslappet. Men lige så snart vi strigler mens der er andre heste i stalden, er hun smadder irriteret. Ikke på hesten, men mennesker. Hver gang en af pigerne går forbi virre hun med hovedet og lægger ørene helt ned af nakken, også nogle gange når det bare er mig der går forbi. Igår var hun så vred, at hun lossede ud efter mig! Sådan har hun ALDRIG før gjordt, eller prøvet på, og jeg blev smadder forskrækket. Det er især i hovedet hun er irriteret .. Jeg forstår det simpelthen ikke, og det kan ikke være smerter, hvis nogle af jer tror der er sadelen eller noget. Når hun står alene i stalden er hun den sødeste, som elsker at nusses af pigerne, og få en masse opmærksomhed, men når der kommer andre heste, er hun bare en helt anden hest..
Kender noget af jer noget til en løsning? Eller har i prøvet noget lignende før?
// Dreamteam
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 76 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 764
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
jan 2011
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Er hun en asocial hest overfor de andre? Det kan være at hun bliver stresset af det.
Kan måske henvise dig til lifewave plastrene, som du kan sætte på, når der kommer andre heste ind i stalden. Det plaster, der hedder noget med stress. Det er noget med at det genopbygger median banerne - kan ikke helt huske det? Men i hvert fald, har det stor effekt på både mennesker og heste! Så sætter du det bare på lige midt i panden på hesten
Du kan genbruge det. Det bliver kun aktiveret, når det kommer i kontakt med energi såsom os og andre dyr
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 4 Svar: 3
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
jan 2011
maj 2007
Følger: 133 Følgere: 137 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 542
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1923 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Min pony bliver enormt irriteret!