Hvilket foder til DV vallak på 8 år?? :-) {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg vil rigtig gerne have min DV vallak kørt over på noget andet foder, da han absolut ikke fungere på det han får nu - det han får nu er Pavo All sports (det er det foder rideskolen har, og alle blev tvunget til at skifte over på det), men nu er vi så flere der har, kunne konstatere at vores heste ikke fungere optimalt på det foder.
Jeg har en Dansk Varmblods vallak på 8 år, han bliver redet fast 6-7 dage om ugen (han bliver primært brugt til springning) og bliver redet meget seriøst.
Han er egentlig i OK huld, men han mangler lidt energi og gnist i sær når han skal springe (dvs. ikke ’’varm energi’’ fra f.eks. hvid havre), også er hans pels blevet rigtig mat, og vil ikke rigtig gro ud igen, efter han er blevet klippet (og efter Pavos foderskema, skulle han være dækket fuldstændig ind) men så alligevel…
Jeg søger et kvalitetsfoder der ikke koster en bondegård, DOG vil jeg hellere have kvalitet ti en højre pris, og at han så ikke skal have så meget af det, frem for noget billigt ’’lorte foder’’, han skal have en masse af - for jeg ved udmærket godt at kvalitet og pris hænger gradvist sammen!
Så kom frisk! Hvad kan I anbefale? :-))
Før fik han sort havre og noget müsli fra Equsana, og fungerede egentlig fint på det og så super godt ud, men eftersom de har lavet alle deres produkter om, kan jeg ligeså godt se på hvilke andre muligheder der er
Sådan så han ud i sommers, inden han blev skiftet over på Pavo foderet - dette billede er taget i sommers, 1½ måned, før han blev skiftet over på Pavo foderet:
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Men vi bruger også Pavo. Dog Pavo Condition og det fungere rigtig godt for os. (:
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Afhængig af hvor let og fodre på kan du fx. give Horselux Easy og fiberpiller for energi og huld. Enkelt og billigt. Samt afhængigt af hvor meget hø/wrap han får da han så også skal hente energi der.
Skal du blive på Pavo fordi det er hvad de fodre med i stalden, så laver de Care4Life som også er ganske godt og ikke skal gives i kæmpe mængder - hvor man så igen kan supplere med andet for huld og energi.
mar 2009
Følger: 1729 Følgere: 533 Heste: 8 Emner: 201 Svar: 3.021
Vi fik at vide, at vi hvis vi ville have fodret vores heste, skulle vi skifte over på dette foder (nemmest for fodermester), ellers var det vores eget problem at fodre, så vi havde ikke rigtig andre muligheder... men nu kan vi så efter over et halvt år, kunne konstatere at det absolut ikke fungere
mar 2009
Det der Pavo All spots er også nogle piller af en art, men de er ikke gode til Sauer
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Der er sort havre i, og så skal du selv tildele vitaminer/mineraler til, da det ikke er i Sport
(link fjernet)
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 70 Svar: 1.380
Men altså kan anbefale Brogaarden, det her vi selv haft meget succes med ..
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
Jeg bruger selv Besterly basic til min den ene der har brug for lidt ekstra og Regulator Complete til den anden der bare skal kigge på foder så tager den på.
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
Jeg tænker, ridning 6-7 gange om ugen? Det er måske også lidt hårdt, måske det er derfor han mangler energi?
mar 2009
Og eftersom vi er samtlige i stalden der har problemet efter vi har skiftet foder, og eftersom hans arbejdsmængde ikke er blevet sat op, efter vi skiftede foder (og han fungerede super før), kan det heller ikke være derfor. Desuden har han som regel også altid en fridag om ugen, hvor han ikke laver noget, udover at være på fold og stå i boks.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 819
Selvfølgelig godt med grovfoder...
Så ville jeg måske samtidig give en B-vitamin kur pga. evt. pelsskift i øjeblikket hvilket kan tappe dem for energi....
mar 2009
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
De skal ik ha ret meget, og min store tunge dreng havde dejligt m energi
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
jun 2010
Følger: 96 Følgere: 85 Heste: 6 Emner: 50 Svar: 681
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 453
Brogården laver også meget godt.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Tina J - Har du fået tastet info ind selv i dine programmer eller tager du det der er indtastet på forhånd? Efter de har optimeret foderet pga. bla. kobbermangel i Grow, så passer det ikke fordi foderprogrammerne ikke har rettet det Horselux har rettet, man skal selv taste ind.
Men du er ihvertfald den første der ikke kan få det til at passe .o)
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
Horselux Easy er et godt bud til din DV, ellers ville jeg sige Hippolyt StrukturEnergitikum er suværent lækkert og godt sammensat med tilpas mængde stivelse til hest i arbejde
mar 2009
Hvilket foder til DV vallak på 8 år?? :-)