{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

reb grimer hvilke, hvor og hvorfor? {{forumTopicSubject}}

ja nu syntes jeg min interesse for reb grimer er blevet vagt mere end nogensinde før så nu bliver jeg nødtil at spørge jer...

hvilken reb grime har i?
hvorfor?
hvor købte i jeres?
hvad er godt og hvad er skidt?
hvad skal man holde sig fra?
og hvad er godt at vide???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  reb grimer hvilke, hvor og hvorfor?
  • .....
    ..... Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23
    #1   20. feb 2014 Jeg har en rød og regnbue farvet. De sidder godt på hesten og trykker ikke irriterende som en normal grime smiley

• #2   20. feb 2014 hvilken reb grime har i? Har fire: En hjemmelavet, en jeg har købt i sverige, og to fra horsecharms :3!
    hvorfor? De er flotte xD! Mine horsecharms er næsten udelukkende 'pyntegenstande' fordi de er så flotte i materiale osv., den fra sverige købte jeg fordi jeg ville have en rebgrime, og min egen lavede jeg fordi den fra sverige ikke passede :P!
    hvor købte i jeres? Horsecharms, hollandsk hjemmeside :3
    hvad er godt og hvad er skidt? Well, det kræver en hest der kan styres for vægten af tøjlen på halsen, men ellers kan jeg ikke finde nogen dårlige ting...
    hvad skal man holde sig fra? Bind ALDRIG hesten i rebgrime... Og lad den ikke gå uden opsyn med sådan en på ^^
    og hvad er godt at vide??? Ehhh... At hesten skal kunne dreje for tøjletryk på siden af halsen, for der er ikke rigtigt nogen 'drejesignaler' i smiley

• #3   20. feb 2014 hvilken reb grime har i - en tynd, hård, rød rebgrime.
    hvorfor? - fordi den giver præcise signaler.
    hvor købte i jeres? - Paradisgården.
    hvad skal man holde sig fra? - hold dig fra de helt billige og tykke.
    og hvad er godt at vide??? - du kan få nogle udemærkede fra rebgrimer.dk

• #4   20. feb 2014 hvilken reb grime har i? En blød tykkere i gul, og en tyndere hårdere i blå.
    hvorfor? Den ligger er bedre og mere præcist signal på hesten, end en grime.
    hvor købte i jeres? Min blå købte jeg på ebay, er godt tilfreds med den og gav blot 60 kr. Min gule har trods alt kostet 200, men kvalivateten er 100 gange bedre. Den er fra rebgrimer.dk
    hvad er godt og hvad er skidt? Den er ikke så god til ridning, men perfekt til jordarbejde, tricks og sådan ...
    hvad skal man holde sig fra? Billige tynde regrimer, af dårlig kvalivatet.
    og hvad er godt at vide??? En rebgrime spænger ikke sådan bare lige, så hesten må ikke have den på som staldgrime eller på fold, da vis den hænger fat i noget, kommer den ikke fri smiley

• #5   20. feb 2014 hvilken reb grime har i? - Jeg har en sort, rød, grøn og orange rebgrime.
    hvorfor? - Deeeet ved jeg ikke..
    hvor købte i jeres? - Shop4horses.dk
    hvad er godt og hvad er skidt? - Den er super god til jordarbejde og at sætte præcise signaler. Man kan bare ikke bruge dem til normale grimer.
    hvad skal man holde sig fra? - Billige rebgrimer - de er ofte meget dårlig kvalitet.
    og hvad er godt at vide? - Bind ikke din hest med rebgrimen på, hvis den ikke er under opsyn. De kan skade dem meget.

• #6   20. feb 2014 Hvilken rebgrime har i? - Jeg har en lilla en og en rød/hvid smiley
    Hvorfor? - det giver langt mere præcise signaler end en normal grime og "hænger" ikke hesten sådan i nakken.
    Hvor købte i jeres? - Steens Rideudstyr
    Hvad er godt og hvad er skidt? - de er gode til jordtræning netop pga de præcise signaler. Det dårlige er at de godt kan være lige besværlige at have med at gøre smiley
    Hvad skal man holde sig fra? - aldrig bind din hest med rebgrime, aldrig lad den gå på fold med rebgrime + du skal vide hvordan du helt præcist bruger den, for hvis den sidder forkert genere det hesten og kan ødelægge træningen.

Håber det var svar nok smiley

• #7   20. feb 2014 hvilken reb grime har i? Har en stiv, grøn rebgrime
    hvorfor? Fordi jeg havde dårlig erfaring med de bløde, og fik dem anbefalet
    hvor købte i jeres? Rebgrimer.dk
    hvad er godt og hvad er skidt? Super kvalitet, holder virkelig til noget. Den er dyr, men det er alt af kvalitet jo.
    hvad skal man holde sig fra? Alle rebgrimer til under 100kr. Billigt lort.
    og hvad er godt at vide??? Ikke bind hesten i en rebgrime, ikke lad den gå på fold med den.

• #8   20. feb 2014 Har to styks rebgrime - Den ene er brun med tykt reb, velegnet til følsomme heste. Den anden er sort med lidt tynder reb som er velegnet til heste som skal have klare og meget tydelige signaler. Begge grimer er lavet af blødt og smidig reb med stærke knuder.

For mig er det vigtigt at rebet har en god kvalitet og ikke kan "brande" hesten. Mit største problem med mange rebgrimer er at knuderne ikke er gode nok så de enten bliver løse eller at grimen bliver trukket skæv.

Når jeg arbejder fra jorden er det ikke kun grimen der er vigtig for mig, men også tovet. Jeg syntes at tovet skal være 2 til 4 meter (kommer an på hvor meget plads hesten kræver). Tovet skal helst være tungt så mine signaler går klart igennem og ikke bliver taget af vinden.
    Jeg bruger aldrig en karabinhage mellem tov og grime da jeg syntes at jeg mister en del af kontakten til hesten. Jeg for trækker at bruge en slynge knude i stedet for smiley

• #9   11. maj 2014 hvilken reb grime har i? Har 2, en stiv rød hjemmelavet og en blød smidig gul
    hvorfor? fordi de giver tydeligere signaler
    hvor købte i jeres? den ene er hjemmelavet og den anden købte jeg til hest&rytter 2014
    hvad skal man holde sig fra?
    og hvad er godt at vide??? aldrig bind hesten i rebgrime eller lad den gå på fold med den:)

Kommentér på:
reb grimer hvilke, hvor og hvorfor?

Annonce