{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Hovsenebenssyndrom.. Jeres historie? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Af en eller anden grund, er mine debatter omkring min syge hest, forsvundet.. Jeg har nok fået slettet dem i søvne eller noget >.<..

Nå, men min hest Duddie fik konstateret hovledsbetændelse i begge forben den 3 januar..
Han skulle så gå i 4-6 uger, inden han skulle til dyrlæge igen..

Vi syntes selv det virkede og så ud til, at behandlingen havde virket, så vi tog til dyrlægen, med god tro, om at han kunne genoptrænes igen..

Men.. Dyrlægen var SLET ikke tilfreds med hvad han så.. Duddie stejlede i bøjeprøverne, og var virkelig skidt.. Han var ikke i tvivl.. det var hovsenebenssyndrom oveni, i begge forben.. Og en slem slem grad..
Vi tog sammen med dyrlægen, beslutningen om at det var nok nu.. Det ville kun blive værre med tiden..

Jeg tog ham så med hjem igen, og han gik på sin ene fold, for at skåne ham.. Han blev mere og mere sur og tvær, og stod bare og stirrede på en med et stift blik. Han var ikke rar at gå ind til, han vadede rundt, og kastede sig rundt når man gik med ham..

Han blev så aflivet i mandags, og det er virkelig forfærdeligt og trist, men jeg er alligevel "glad" på hans vegne, at han ikke længere skal have ondt og lide..
Han var ikke engang blevet 5 år, og hvis en hest som stort set hele tiden bare har gået på fold, ikke kan bære sig selv, får dårlige ben, så er det ikke godt.. Jeg har nemlig ikke redet ham særlig meget. 15 gange i år måske, så det er ikke mig der har overbelastet ham..

Har I oplevet, at I fik afvide, at jeres hest havde hovsenebenssyndrom og hovledsbetændelse i begge forben?

Eller bare en af tingene.. Hvordan gik det jeres hest, og lever den stadig den dag i dag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hovsenebenssyndrom.. Jeres historie?
  • #1   20. feb 2014 Vi havde en hoppe, med slem hovsenebensbetændelse i begge forben, blev vurderet af flere dyrlæger til aflivning, men i sidste øjeblik var der en helt 6 dyrlæge, der foreslog hvorfor vi ikk prøvede glucosamin..

Det blev så bestilt hjem fra England, det skal lige siges at hoppen var halt, selv på fold og meget stiv i forbenene...

Men vi fik hende startet op på det gluco, de første 3uger gik uden forandring, men pludselig efter 1,5mdr, så var hun ikke halt mere, vi fortsatte selvfølgelig med gluco og så fik vi grønt lys for genoptræning..

Den dag i dag, får hun ikke glucosamin mere, og fungerer 110% som ridehest uden der bliver taget hensyn til hende.. Så jeg er glad for at ham dyrlægen lige bød ind og foreslog det.. smiley

• #2   20. feb 2014 min veninde havde en unghoppe på 4 år som fik i begge forben. Den var igennem et langt sygdomsforløb, og var på dyrehospital mange gange. Den fik bla 3 ledbehandlinger, og prøvede også glucosamin.

efter et halvt til et helt år (hvor den næsten blev haltfri efter hver behandling, og dyrlægerne mente den nok skulle klare det) blev den aflivet, da den fik en nedtur efter hver optur. til sidst havde den besvær med at rese sig på folden.

de mente den havde fået det ved at gå på ujævne frosne folde, eller hvis den havde gået ujaævnt pga sneklumper i skoene

Kommentér på:
Hovsenebenssyndrom.. Jeres historie?

Annonce