605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tanken, Selvstændig? (Rideustyr) Tanken, Selvstændig? (Rideustyr)

Hej alle.. Nu er jeg ikke særlig gammel, men for et par dage siden fik vi spørgsmålet i skolen "Hvad il du gerne være" Og der slog det mig.
- Jeg kunne godt tænke mig at være "Selvstændig", min tanke var at jeg gerne ville have en rideudstyrsbutik.
Jeg går jo stadig i folkeskole og har mange år, at tænke over endu, men alligevel, er der nogen her inde der Har/har haft sådan en butik?
-Hvad skal man tænke over når man vil have det?
-Hvordan forgår sådan noget?
-Er det noget man ville kunne leve af?
-Hvad skulle man tænke over inden?
Jeg er meget nysgerrig på hvor stor chancen og muligheden er for at få sådan en og kunne holde det smiley
smiley
På forhånd tak for svar! Elizabeth.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tanken, Selvstændig? (Rideustyr)
  • #1   18. feb 2014 Altså man kan jo starte et samarbejder op med en kæde, hvilket i de fleste tilfælde fungerer bedst, da der er faste aftaler med rideudstyrsproducenterne. Desuden er det vigtigt at undersøge om der er et kundegrundlag - altså er der overhovedet behov for en rideudstyrsbutik i det pågældende område.

• #2   18. feb 2014 Hmm, ja smiley
    - Men jeg tænker bare, er det et helt sygt "ønske" det kan jo være at det er noget helt andet jeg vil når det kommer dertil. Men ja..

• #3   18. feb 2014 Jeg har også leget lidt med tanken. Jeg går i 3.g, så jeg er da lidt tættere på at kunne realisere det.

Men det er vist svært at få til at køre. Man skal føre noget i butikken, som ikke kan fås andre steder i landet helst. Så tror jeg, man vil have en bedre chance. Men at starte en forretning er jo tit knald eller fald smiley

• #4   18. feb 2014 Det er hamrende svært at få en butik til at løbe rundt - det er de færreste, det lykkes for, ligesom de færreste kan leve af at være musikere, forfattere eller af at ride.

• #5   18. feb 2014 Det tænkte jeg også Camilla. smiley Men derfor kunne det jo være sjovt at hører fra nogen med erfaringer, på det plan.
    - Jeg har meget psykisk, som nok kommer til at betyde at jeg ikke kan tage den største og voldsommeste uddannelse. Derfor spekulere jeg meget over hvad der skal blive af "lille mig"
    Min største drøm er nok at kunne leve af noget praktisk.
    Så, den er virkelig svær

• #6   18. feb 2014 Jeg tror det er tæt på umuligt at leve af, desværre. Primært pga. den store konkurrence på priserne pga. internetbutikker.
    Det lykkes da for nogle få, men generelt er det svært at åbne en forretning, og de fleste skal låne en masse penge som opstart, og hvis det så ikke løber rundt kommer de derfra med en stor gæld.
    Hvis det er din drøm kan du jo sagtens forfølge den, men så vil jeg anbefale dig at få noget praktisk erfaring med drift af butik inden.
    Held og lykke smiley

• #7   18. feb 2014 Tak for dit svar Camilla! smiley

• #8   19. feb 2014 at være selvstændig forretningsdrivende er nærmest en livsstil som man virkelig skal brænde for! Glem alt om en 37 timers arbejdsuge og 5-6 ugers ferie hvert år.

Men har man lysten og "drivet" til at være sin egen chef så skal man da overveje at prøve det. vil dog råde dig til at få noget uddannelse indenfor handel OG bogføring hvis det er det du har lyst til smiley

MVH Ponymor

• #9   19. feb 2014 For det første skal du tænke over, hvilken type selskabsform du ønsker (enkeltmands, anparts) , så skal du tænke over kapital, skatteregler vedr. Virksomheder, indkøb, regnskab, leverandører og hvilke sikkerhed du kan stille for disse, hvis de ønsker det.
    Så skal du tænke over beliggenhed, konkurrenter, kunder mm.
    Derudover ved jeg, at nogle leverandører forventer at man som butik indkøber for en vis pris mængde før de vil være din leverandør.
    Så skal du tænke over din lageromsætning - der kommer jo hele tiden nye kollektioner, og kan du ikke få omsat hurtigt nok, kan du risikere at ende ud med et kæmpe lager, du kan få svært ved at få omsat.
    Du skal tænke over hvilken handelsbetingelser du ønsker i din virksomhed - der er også nogle regler vedr, dette.
    Så skal du tænke på indretning - dette er ikke billigt.

Der er mange ting, at tænke på.

• #11   19. feb 2014 Det er svært men bestemt ikke umuligt..

Med den rette beliggenhed, hvor man sælger vare som er efterspurgte, ja så er det skam muligt, også at leve af..

MEN de første par år skal man forvente et underskud..

Jeg er uddannet salgsassistent d. 9august, og så tager jeg noget ekstra økonomi..
    derefter vil jeg se om jeg kan komme ind og arbejde i noget rideudstyrsbutik, så jeg derigennem kan få nogen kontakter..

Det smarteste er at gå ind i et kædesamarbejde, da man så ikke rigtig skal finde leverandøre, det er klaret for en, plus der allerede er retningslinjer osv..

Men det er ikke en ting jeg ønsker, vil helst bar gerne have min egen..
    Så ved at arbejde nogen år inden for rideudstyr drømmer jeg om at få mine kontakter i orden..

Grunden til jeg vil have ekstra økonomi er for at jeg så vidt muligt kan klare butikken selv uden revisor osv, max med et par ungarbejdere måske..

Men ja der er uendeligt meget man skal tænke igennem, og kender ingen der er kommet ud med overskud inden for de første par år..

• #12   19. feb 2014 Tak for svar allesammen! Jeg skal i praktik efter sommerferien, men det er ude på en rideskole, som jeg har gået på hele mit liv. smiley

Kommentér på:
Tanken, Selvstændig? (Rideustyr)

Annonce