{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Salg af "raceheste" {{forumTopicSubject}}

Lige et lille opråb til alle Jer der har heste til salg.

Det ville bare være såååå dejligt om alle ville lægge deres heste til salg med de rigtige informationer.

Nu sad jeg lige og kiggede heste til salg med det ene formål at finde fuldblodshopper til salg med henblik på avl. Og eftersom det skal være avl med det ene mål at få en galophest ud af det, SKAL det være en ren engelsk fuldblod, altså en XX'er. Og så er det altså spild af min tid og grund til irritation, at jeg skal ind og kigge på heste der står til salg som værende XX'ere, som så kun er halvblods.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så bliver en hest som er halv welsh cob eller halv pinto IKKE til en fuldblod, så vær nu søde at sætte jeres heste til salg som værende det de er, blandinger!!!

Og bare fordi jeg er stødt på dem i min søgen efter en god fuldblodshoppe, så tvivler jeg på det er enestående for denne race. Så for alle os der kigger seriøst efter en hest som skal være af en speciel race fx fordi de skal kunne gå i avlen. Så tænk Jer om når i lægger Jeres heste til salg.

Jeg ved godt der kan være gråzoner når det kommer til racer med typeavl, men for de heste der skal være renracede for at gå i stambøger, som Fuldblod XX, Arabisk fuldblod OX, Fjordhest og lign. så skal der altså være stamtavler eller som minimum kendskab til begge forældres stammer før man bør lægge dem ind under racen i salgsdatabasen.

Dette er ikke for at I skal synes Jeres blandinger er mindre værd, men nogle gange skal en hest altså være renracet for at have nogen interesse for bestemte købere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af "raceheste"
  • #1   16. feb 2014 jeg er helt enig, man skal ikke være flov over at ens hest ikke har stamtavle smiley

jeg er også træt af at div ponyer bliver lagt under islændere! når man prøver at finde noget med god tølt, eller som kan gå ind og virke i avlen, så støder man på en masse kraftige ponyer med meget man, som kun har tre gangarter, og uden stamtavle smiley

• #2   16. feb 2014 Jeg er fuldstændig enig!

• #4   16. feb 2014 Ja det er næsten omsonst for mig at gå i marked for at kigge efter shetter til avl, da 90% af de "shettere" der sættes til salg, ikke har noget med shettere at gøre andet end at de er små ponyer. Suk.
    Så ja jeg kigger andetsteds når jeg skal på jagt efter nye ponyer.

• #5   16. feb 2014 M.J.: Jeg ser helt klar også at de har stamtavle/rødt pas. Men jeg kan i en snæver vending acceptere dem hvor man ved hvem begge forældre er og de begge er registreret. Men så bør sælger have sat sig ind i om den fortsat kan nå at blive registreret fx via DNA test.

• #6   16. feb 2014 en galop welsh.. smiley gad jeg godt se.. smiley

• Malene J
    Malene J Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 2 Emner: 11 Svar: 182
    #7   16. feb 2014 Jeg har set det ofte, og tænkt mit... har dog ikke selv hest, men følger da med i avl og sport på nettet og hvor jeg ellers kan holde mig opdateret.

Noget jeg tit har tænkt på, aner ikke om det kunne blive en mulighed. Men hvorfor bruger hestegalleri ikke et samarbejde feks med heste data.dk... eller hvad det nu hedder smiley Altså når man oprettede en hest, skulle man skrive dens nummer ind.. Der efter ville oplysninger som alder, køn osv selv komme ind, også om hesten var renracet eller ej smiley Folk ville ikke kunne ændre i det hesten nu engang er - Alle heste er lige meget værd i ejerens øjne ja.. men ha nu altid undret mig lidt den med " det skal bare ligne" her inde smiley Tænker at det er lidt at sige avlerne ikke er værdisat, selv om de giver mange penge og betaler en stor del, for at holde en race ren og rask og ikke mindst bogføringen, som desværre ikke værdsættes så meget inde.. men igen, det er bare min tanke ;).

• Malene J
    Malene J Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 2 Emner: 11 Svar: 182
    #10   16. feb 2014 Der skulle self være en løsning for heste fra udlandet.. det var som sagt også bare en løs ide, men jeg er godt klar over den med heste fra udlandet ikke vil fungere optimalt smiley

- Igen, det var bare en tanke smiley
    Jeg har forresten heller ikke noget imod heste som er det folk vil kalde blandinger, der er rigtig mange skønne og dejlige heste, helt sikkert, har redet på flere gemmen tiden så intet had der overhoved smiley

• #11   16. feb 2014 malene: jeg syntes det kunne være en helt fin ide smiley man skal selvfølgelig ind og ændre lidt for at det hele passer, men sådan generelt set er det en rigtig god ide smiley

Det er ihvertfald lidt trist som avler at det bliver gjort på denne måde smiley og det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod blandinger! men jeg ligger rigtig meget blod, sved og tårer i min avl, og føler ikke rigtig det bliver "værdsat" smiley

Kommentér på:
Salg af "raceheste"

Annonce