{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hej alle sammen
  • #1   16. feb 2014 Det kan man godt ja, det er derfor der er mange der ikke rider når de er gravide.
    Men en lille rolig skridt tur kan ikke skade smiley


  • #3   16. feb 2014 Min mor red, da hun var gravid med mig. Og hun red stævner m.m
    Men som Ann Sofie siger, så kan man godt miste barnet, så det er dumt at løbe den risiko! smiley


  • #4   16. feb 2014 Tja. Min tante red da hun var høj gravid. Enda konkurencer, med western sadel du ved, med det der sadel horn. Hun fik da babyen smiley

  • #7   16. feb 2014 Min læge sagde god for at jeg red igennem hele graviditeten, da jeg er en rutineret rytter, med en fornuftig hest. Pga bækkenløsning valgte jeg dog at stoppe da jeg var ca halvvejs.
    Hvis man er en rutineret rytter, og ikke tager dumme chancer (jordeture, springe, ride uden sadel), så er der ikke noget galt i at fortsætte med at ride.
    Man kan dog være uheldig at falde af, og det kan give en risiko for spontan abort, hvis man lander så man slår maven, men det er ikke sikkert. De første 3 måneder er sandsynligheden for en abort, pga slag ret lille, da livmoderen og fosteret ligger langt inde i maven.
    Og man kan altså ikke ryste fosteret ud ved f.eks. at sidde ned i trav, eller galopere stille og roligt.

    Dog er der en huskeregel der hedder: Du må max (!!) bære 10 kg, du skal stoppe hvis du får ondt, og du skal lytte til din krop. Bliver du skidt tilpas, svimmel eller meget forpustet, så er det af hesten og ned at sidde. Får du ondt i lænden/symfysen (kønsbenet), bækkenet eller i det område, så er det slut med at ride. En bækkenløsning kan blive permanent hvis man ikke tager den alvorligt.


  • #9   16. feb 2014 okay tak for svar alle sammen

Kommentér på:
hej alle sammen

Annonce