{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Melasse som tilskud til kræsen hest? {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley
Jeg har en kræsen hest som BEDSTEMT ikke vil spise andet end gulerødder, wrap og mash. Han får den anbefalede mængde Equsana champ med en smule havre i som ekstra energi. Han gider hverken spise havren eller champen. Vi skiftede foder for nogen uger siden og han spiste det i starten. (Han har ikke været på fold eller redet i 2.5 uge grundet alvorlig skade - går tur 30 minutter 2x dagligt - er startet ridning i dag). Han ser normal ud, hans "prutter" ser normale ud og han opfører sig helt normalt som en hest der keder sig i boksen og hellere vil ud og lege!
Før vi skiftede mad fik han Equsana special (den gamle model) og han elskede det spiste altid HELT op. Skiftede grundet de ekstreme mængder de skal have + det store indhold af stivelse.

Mit spørgsmål er så om jeg kan købe noget flydende melasse og blande lidt i foderet og se om det hjælper? Eller lign ting man kan komme i så det smager mere lækkert smiley har prøvet med lucerne det spiser han heller ikke men gjorder han før.
Så ja nogen gode ideer til at give ham lysten til at spise andet end wrap gulerødder og mash? smiley

Dyrlægen siger han ingenting fejler (havde dyrlæge i torsdags til vaccination og tænder så hun tjekkede ham da hun var her)

Mvh Stine Randløv

Hold det i en pæn tone og hold jer til emnet spørgsmål smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Melasse som tilskud til kræsen hest?
Kommentér på:
Melasse som tilskud til kræsen hest?

Annonce