Melasse som tilskud til kræsen hest? {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Jeg har en kræsen hest som BEDSTEMT ikke vil spise andet end gulerødder, wrap og mash. Han får den anbefalede mængde Equsana champ med en smule havre i som ekstra energi. Han gider hverken spise havren eller champen. Vi skiftede foder for nogen uger siden og han spiste det i starten. (Han har ikke været på fold eller redet i 2.5 uge grundet alvorlig skade - går tur 30 minutter 2x dagligt - er startet ridning i dag). Han ser normal ud, hans "prutter" ser normale ud og han opfører sig helt normalt som en hest der keder sig i boksen og hellere vil ud og lege!
Før vi skiftede mad fik han Equsana special (den gamle model) og han elskede det spiste altid HELT op. Skiftede grundet de ekstreme mængder de skal have + det store indhold af stivelse.
Mit spørgsmål er så om jeg kan købe noget flydende melasse og blande lidt i foderet og se om det hjælper? Eller lign ting man kan komme i så det smager mere lækkert har prøvet med lucerne det spiser han heller ikke men gjorder han før.
Så ja nogen gode ideer til at give ham lysten til at spise andet end wrap gulerødder og mash?
Dyrlægen siger han ingenting fejler (havde dyrlæge i torsdags til vaccination og tænder så hun tjekkede ham da hun var her)
Mvh Stine Randløv
Hold det i en pæn tone og hold jer til emnet spørgsmål
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 6 Heste: 3 Svar: 293
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Når min mors hest skal have medicin for blærebetændelse (får det som pulver), så hælder vi lidt sirup over - bare lige en lille sjat, men han spiser skam alt op
- Han er godt nok også en hest uden grænser hvad angår mad, meeeen der er alligevel lidt grænser når der er underligt pulver i
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Melasse er ren sikker næsten
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Tak for alle mulighederne - vil prøve den med sirup inden jeg køber melasse
Ved godt melasse er ren sukker, men det bedre den får lidt ekstra sukker end ingen mad tænker jeg :s men andet krybbe foder hjælper ikke når den bare ingen appetit har grundet boks ro
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Jeg gjorde så det at jeg købte en sæt Alfa a ( lucerne) med melasse i og der får de en lille håndfuld i som jeg blander og så spiser de det altså
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
De spiser helt op
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 819
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Det med gulerøderne vil jeg prøve tak
Melasse som tilskud til kræsen hest?