{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

far og dækkner?! {{forumTopicSubject}}

hej alle i kloge HG'er!
det er angående min far og mig. Vi har lige købt en ny hest idag! smiley
men så vil far gerne have at han ikke skal gå med dækken om vinteren(han går med det lige nu) og jeg vil gerne have det, men jeg syntes at det er nemmest uden, da det er så irriterende med den lange pels, den bliver så beskidt og svær at holde ren(syntes jeg) hvad syntes i at jeg skal gøre? har i nogle gode "overtagelser" da han ikke ved ret meget om heste og derfor er han meget nem at "overtale" smiley
hvorfor syntes i at de skal gå med dækken? smiley

hold en pæn tone! Tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  far og dækkner?!
  • #2   8. feb 2014 jeg betaler nye og det fulgte et par med! smiley

• #3   8. feb 2014 hvis den går med dækken nu, skal i jo ikke bare tage det af smiley

Så det bliver vel først en aktuel diskussion til næste vinter smiley der er jo vildt mange faktorer der spiller ind, så jeg ville nok se på det til den tid

Sådan noget som hvordan den er opstalde (løsdrift/boks) hvor meget foldtid, hvor meget du rider den, og hvor meget pels den sætter smiley

• #5   8. feb 2014 Udover det praktiske, og at det er nemmere med at rideheste har dækken på, så er der også det sundhedsmæssige aspekt, som din far måske lidt bedre kan forstå.

Hvis du rider din hest så den sveder, eller hvis den bare sveder let, kan den nemt blive syg, hvis man ikke får den tørret ordentligt. Og alt efter hvor våd den er, så kan det være utrolig svært og tidskrævende, at tørre den. Derfor kan dækkenet forebygge og i de fleste tilfælde forhindre sygdom. :o)

Men hvis din far skal betale dækkenerne, eller en stor del af det, så kan jeg godt forstå, hvis han ikke vil! Hvis du selv betaler dækkenerne, så bestemmer du vel sådan set selv, om du vil have den skal have dækken på. :o)

Mine forældre blander sig ihvertfald ikke i, om jeg giver min hest dækken på eller ej, da jeg selv betaler for dem (er så også 20, så de blander sig ikke i ret meget). Da mine forældre betale udstyr, ville de ikke betale dækkener, og derfor brugte jeg det heller ikke. :o)

• #6   8. feb 2014 Medmindre det rent faktisk er nødvendigt at hesten skal gå med dækken om vinteren (hvis den rides i vinterhalvåret) så af med det. Det skader mere end det gavner.

• #7   8. feb 2014 Ja, giv den gas med det med at den allerede har dækken på, så den har vænnet sig til det og derfor kan du ikke bare sage det af. Nu ved jeg ikke hvilken type hest I har købt, men hvis det er en lidt sporty type, kan du også sige at denne type hest ikke er avlet til at have tyk pels og skulle klare sig i den kolde vinter uden dækken. Men det hjælper jo selvfølgeligt ikke at sige, hvis det er en fjordhest eller en islænder I har købt smiley

• #9   8. feb 2014 Som tillæg til det Katja skriver, så kan man jo klippe fx halsen, hvis hesten har svært ved at komme af med varmen. :o) Så behøver den nemlig ikke have dækken på.

Kommentér på:
far og dækkner?!

Annonce