863 visninger
|
Oprettet:
far og dækkner?! {{forumTopicSubject}}
hej alle i kloge HG'er!
det er angående min far og mig. Vi har lige købt en ny hest idag!
men så vil far gerne have at han ikke skal gå med dækken om vinteren(han går med det lige nu) og jeg vil gerne have det, men jeg syntes at det er nemmest uden, da det er så irriterende med den lange pels, den bliver så beskidt og svær at holde ren(syntes jeg) hvad syntes i at jeg skal gøre? har i nogle gode "overtagelser" da han ikke ved ret meget om heste og derfor er han meget nem at "overtale"
hvorfor syntes i at de skal gå med dækken?
hold en pæn tone! Tak!
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 215
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
Så det bliver vel først en aktuel diskussion til næste vinter der er jo vildt mange faktorer der spiller ind, så jeg ville nok se på det til den tid
Sådan noget som hvordan den er opstalde (løsdrift/boks) hvor meget foldtid, hvor meget du rider den, og hvor meget pels den sætter
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Hvis du rider din hest så den sveder, eller hvis den bare sveder let, kan den nemt blive syg, hvis man ikke får den tørret ordentligt. Og alt efter hvor våd den er, så kan det være utrolig svært og tidskrævende, at tørre den. Derfor kan dækkenet forebygge og i de fleste tilfælde forhindre sygdom. :o)
Men hvis din far skal betale dækkenerne, eller en stor del af det, så kan jeg godt forstå, hvis han ikke vil! Hvis du selv betaler dækkenerne, så bestemmer du vel sådan set selv, om du vil have den skal have dækken på. :o)
Mine forældre blander sig ihvertfald ikke i, om jeg giver min hest dækken på eller ej, da jeg selv betaler for dem (er så også 20, så de blander sig ikke i ret meget). Da mine forældre betale udstyr, ville de ikke betale dækkener, og derfor brugte jeg det heller ikke. :o)
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
feb 2007
Følger: 70 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 26 Svar: 306
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
far og dækkner?!