{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Hestehold er sørmer dyrt :( {{forumTopicSubject}}

Puha.... Det er godt nok dyrt at have heste smiley
Elizabeth har pt kostet over 6000 kr i dyrlæge, oppe på godt 3000 kr i smed. og hun er pt kun 7 mdr. smiley
og hun skal have smed hver 14 dag de næste par mdr før vi kan regne med at hendes ben er rettet op smiley
Dvs alt i alt løber hendes regning op på omkring 20000 kr når hun runder 1 år. smiley
Og det er ikke sikkert hendes ben bliver ok, så hun kan bruges som ridehest, så hun får et liv som hygge og foldbums. smiley

Derfor beholder vi hende, og så kommer der ikke flere føl.

Dyrlægen er bestilt til at omforme Bounty til vallak mandag d 17/02.
Vi kan ikke have en hingst til at rende rundt her, med brunstige damer i nærheden, så stresser han da helt af.

Så pt krydser vi fingre for at hingste-nykkerne pilles af ham efter kasteration, ved godt at nogen gør det ikke med smiley

Pt går han sammen med Shandie som er i fol, og de svinger fint sammen, mon ikke de bare forsat skal gå sammen efter, og så må vi se hvad han løbende siger til de andre damer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestehold er sørmer dyrt :(
  • #2   5. feb 2014 Anita : UHA ... smiley

Det var godt nok voldsomt smiley

• #3   5. feb 2014 Kender det godt.... For 3 år siden købte jeg en hest med kissing spines. Det kostede mig 40.000 kr! Året efter havde jeg en hest, der gik i hegnet, og lavede en voldsom skade. Det kostede 14.000 i dyrlæge regninger, så ja - det er dyrt af være heste-ejer.

• #4   5. feb 2014 Åhh ja smiley
    Det er dyrt at have hest! smiley Men det er også verdens bedste ting. Så det er det hele værd smiley Vi betaler jo alle i sidste ende de ulykkelige regninger, så mon ikke det er fordi vi ikke kan undvære vores små dyr.

• #5   5. feb 2014 hold da op ja smiley

nu betaler jeg jo ikke opstaldning da mine står der hjemme, men tør da ikke tænke på hvor meget min den lille (stor 2,5 års hoppe) har kostet mig i foder.
    ca. 800 kr. om måneden i næsten 2 år
    ca. 16800 i foder kun smiley smiley
    haha det skulle jeg vist aldrig have regnet ud smiley

Der udover kommer der så smed og dyrlæge, fordi hun skal bedøves til smed smiley

niks, hestehold er ikke ligefrem billigt smiley

• #6   5. feb 2014 Føl er altid en økonomisk risiko, da man aldrig ved om de kommer til at stå ordenligt, kan blive solgt osv smiley
    Købte selv et føl i sommers, som stod forkert på det ene ben smiley han har heldigvis været god og hurtig at rette op med smed, så han står som han skal nu, men jeg var godt nok nervøs for det en overgang smiley
    Håber alt lykkedes for dig, og at hun inder mindste kan rides lidt, når hun bliver stor smiley

• #7   5. feb 2014 Stinne M : jeg ved det ikke, dyrlægen mener at især venstre baghov bliver meget svær, da den er misdannet bagtil. Men hovbenet er ved at være på plads.
    Smed og dyrlæge er lidt uenig vedr sko, smeden ville gerne lime en sko på hende med plade ud bagtil, mens dyrlægen siger at så længe hun går så meget på selve dragten, kan det ikke lade sig gøre smiley

• #8   5. feb 2014 Min bølle er 8mdr nu og har i alt kostet mig 35.000, på trods af at hun ikke har haft behov for øvrig dyrlæge/smed

• #9   5. feb 2014 Jeg har smidt ca 45.000 i min hest siden april. Opstaldning, udstyr, sadelmager, dyrlæge, smed, massør, sadelmager igen, undervisning, foder og wrap.

Hvis kæresten vidste at det ville være så dyrt tror jeg ikke han havde sagt ok til at jeg fik en hest smiley Vi har nemlig fælles økonomi, og han tjener mest, så det er reelt set ham der betaler.

• #10   5. feb 2014 Jah det er rigtig dyrt og have heste.. det koster mig 35000 kr bare i opstaldning om året for mine heste også der alt det andet oven i.. at mine 2 hopper kom ifol i år kostede mig 15000

• #11   5. feb 2014 Jeg har heldigvis ikke smidt så meget i min Plag endnu. Jeg har ham stående hjemme hos svigerfar hvor jeg ikke betaler noget for hø/halm boks osv. Jeg køber foder ved siden af det er ca. 220 kr/mdr. Så har jeg smed hver 6 uge det er ca. 500 kr./pr gang. Så er der så dyrlæge ved siden af, men det har han nu kun haft behov for 4 gange indtil nu. Min kæreste og jeg har også fælles økonomi oh han mener at hesten er for dyr at have når vi finder en lejlighed ( vi bor lige nu i længen på gården gratis) nu må vi se jeg gør mit for at han skal blive hos mig jeg mener han er billig at have smiley

• #12   5. feb 2014 Puha, ja man skal ikke begynde at regne for meget på det.... smiley

• #13   5. feb 2014 nej det squ farligt og begyndte og regne på det hele

• #14   5. feb 2014 Min plag på 2 . Har ikke kostede noget . Købte en hoppe i fol til 3500 kr .
    Opstaldning af plag giver jeg 800 kr om måned med det hele Om sommeren 350 . Han har haft smed 2 gange det er ca 500 kr i alt . Så chip og pas 1000 kr.

• #15   5. feb 2014 Oh ja... og jeg har ikke engang begyndt at regne på hvad de koster i foder .... tror skisme ej heller jeg skal begynde på det regnestykke smiley

• #16   5. feb 2014 ja det er dyrt, den unghest jeg passer var sidste år i hegnet 4 gange og skulle opereres 3 af gangene og så fandt de da også lige en mus i bagbenet. de fik 50.000 betalt af deres forening. men der har selv betalt 70.000 oveni. smiley

• #17   5. feb 2014
    Yes det er møg dyrt - især hvis man ikke har pengene.
    Ville hjertens gerne smide min på Højgård og komme til bunds i hvad der er galt, det har jeg bare ikke lige til. Så små skridt.

• #19   5. feb 2014 Ja, det er den eneste grund til at jeg ikke har hest, pengene rækkersq ikke..:/
    Jeg kender nogen der lige har brugt 100.000 på dyrlæge, Av!

Kommentér på:
Hestehold er sørmer dyrt :(

Annonce