1.938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hjemmelavet sulky Hjemmelavet sulky

Nogen der har lavet en hjemmelavet sulky? Jeg kunne godt tænke mig at lave min egen. Men jeg leder bare efter en opskrift til det smiley
Og en anden ting: jeg har lige sat kælk bag min hest, men hun var ikke særlig glad for snorene der hang og dinglede. Hvordan sørger man for at de ikke rammer hendes ben, og at hun falder i dem?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelavet sulky
  • #3   31. jan 2014 Jeg har skam bare sat den fast til køreselen! Kælken er så lav at snorene slasker ved bagbenene.
    Nej det er ikke træning.

• #4   31. jan 2014 Åer det de stramme snore som kælken er sat fast i?

• #5   31. jan 2014 Hvis det er dem, så vil jeg ogs råde dig til at træne smiley

• #6   31. jan 2014 De stramme snore?

• #7   31. jan 2014 Din hest er tydeligvis ikke vandt med snore ved bagbenene og anbefaler dig at træne hende i at acceptere snore/tov der først.. Gå bagved hende med to longetov og væn hende til at få snore omkring bagbenene og bagved numsen ved at gå op på siden af hende imens tovet på modsatte side går rundt bagom hende, og byt så side..Når hun ikke har problem med dette så sæt dig på en kælk uden at spænde den fast til hende og bed hende om at gå..Når hun har vænnet sig til at tovene som du holder er så lavt så kan du begynde at sætte de fast..Ikke før smiley

• #8   31. jan 2014 Hør her. Hun er gammel kørehest, og uanset om hun bliver bange eller ej, vil jeg bare have snorene højere op så ikke hun falder i dem.

• #10   31. jan 2014 Ok..Så skal hun måske tilvænnes det igen...Og uanset om hun bliver bange eller ej...?? smiley Hvad var det for noget at sige?? smiley Fint du vil have snorene længere op men du burde for hestens skyld tage det stille og rolig og vænne hende til det igen.. smiley

• #11   31. jan 2014 Tindur. Jeg spurgte slet ikke om hjælp til træning. Hvis ikke du ved noget om det, så behøver du ikke at skrive tak smiley

Nadizz okay. Så må jeg få lavet sådan en pind der smiley

• #14   31. jan 2014 Ja, snorene strammer vel når den går frem?

• #15   1. feb 2014 men nu kan en svingel jo altså ikke sættes højere end kælken er. Og en kælk er i reglen ret lavt henover jorden = skagler/hammelreb VIL uværgerligt være ret tæt ved jorden og dermed ved bagbenene.

At pony er gammel kørehest er sådan set ligegyldigt -hvis det er længe siden den har været kørt, skal det måske lige genopfriskes. Og medmindre i SELV har kørt med den, så er de ringen der ved hvordan den har været kørt og hvad den har oplevet "den er tilkørt" har vi hørt mange gange før -osse med hesten der render af med hele lortet i vil panik... ja ja, tilkørt var de, men ingen fortale at de var væltet med vogn før (og den slags historier er ikke sjældne).

Så tåler hesten ikke skaglerne om benene på den, er den ganske enkelt ikke klar til at få spændt noget efter sig endnu.

Ang at lave en sulky selv -skal den være sikkerhedsmæssigt i orden, kan du næppe lave den billegere end du kan købe den.

• #16   1. feb 2014 Min hest er ikke bange for at trække den. Hun kan bare ikke lide snorene ved hendes ben. Det eneste jeg spørger om er råd til at binde dem op. Alt andet er underordnet.

• #17   1. feb 2014 nu er kælken jo lav, så du kan ikke binde dem højere.

• #18   1. feb 2014 Jo

• #19   1. feb 2014 Ts - Du ved jo tydeligvis hvordan det kan gøres siden du ikke tager imod råd, så forstår ikke hvorfor du spørger så. Men så løser du det bare når det jo kan gøres smiley

• #20   1. feb 2014 Mette -men du kan jo nu engang ikke sætte hammelrebene højere end kælken er... Så hesten skal altså nødvedigvis trænes til at acceptere at de hænger dernede. Selvom man sætter en svingel på kælken (hvad i øvrigt er en udemærket ide) så kan den ikke sidde højere end fronten på kælken er... Så uanset hvor stædigt du holder fat i at et vil du ikke, så bliver det altså nødvendigt at lære hesten at finde sig i det alligevel... eller helt droppe kælken...

• #21   1. feb 2014 Tindur. Nu er det jo sådan at jeg HAR modtaget råd jeg kan bruge til noget og ikke bare dumme kommentare som at jeg skal træne hende bedre. Det er ikke det jeg spørger om.

• #22   1. feb 2014 det er da ikke bestemt ikke dumme kommentar at du skal træne den?

• #23   1. feb 2014 Jo, hvis det slet ikke er det jeg spørger om.
    Desuden har i misforstået mit emne. Hun er ikke bange for dem.

• #24   1. feb 2014 nej, men det er en måde du kan ordne problemet på en ordentlig måde. du kan sagtens binde dem op, men det gør hende jo ikke mere glad for dem. så hellere arbejde med problemet.

• #25   1. feb 2014 1. Hun er ikke bange for dem
    2. De skal bindes op så hun ikke træder i dem
    Og jo, selvf. vil det hjælpe på "problemet" hvis jeg bandt dem op.

• #26   1. feb 2014 Nu skriver du selv fra start at hun ikke var særligt glad for snorene der hang og dinglede (snorene hedder hammelreb eller skagler) -så er det jo ikke os der har misforstået men dig der ikke har udtrykt dig særligt godt.

Du kan ikke binde dem op -træklinien(altså linen fra bringestukke gennem hamelreb og ned til hvor de sidder fast på kælken) SKAL være ubrudt, så det nytter ikke at binde dem højere op på selen/med skaglebærer e.l. for når trækket sidder så tæt ved jorden, så ville det blot resultere i en brudt træklinie.

Så kan man sætte trækket på kælken højere op, men man kan ikke sætte det højere op en kælken er = det vil stadig være tæt ved jorden.

Så uanset hvordan du vender og drejer det, handler det altså om at i skal finde ud af at få de til at fungere med hammelreb tæt ved jorden og derfor om benene på hende.
    Og det kan da ose sagtens lade sig gøre -det er jo altså sådan det fungerer med de fleste markredskaber o.l. Her går trækket osse helt tæt på jorden.

• #27   1. feb 2014 1. Du skriver hun ikke er glad for dem - derfor skriver jeg at du skal arbejde med at få hende til at acceptere at de er der, istedet for bare at binde dem op, som du jo ikke kan fordi kælken er så lavt nede.
    2. Hvis du binder dem højere end det du trækker, har du ikke noget at binde i og derfor kan du ikke binde det højere.
    3. Jeg skriver ikke at du ikke kan løse problemet, men det er bedre at arbejde med at gøre hende ligeglad med snorene istedet for at binde dem op? Tænk hvis de gik op?

• #28   1. feb 2014 Jaja det er godt med jer. Har fået den hjælp jeg skal bruge.

Kommentér på:
Hjemmelavet sulky

Annonce