{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Hvor vil du bruge - part?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået part på en skøn 5 års,som jeg rider gratis. men det er jo ikke helt gratis,da jeg selv skal betale undervisning og stævner.

I undervisning vil jeg komme til at bruge mellem 1300 -1600 kr./måned

stævner vil jeg bruge omkring 300 -800 kr./måned

så i alt vil jeg bruge omkring 2000 kr. om måneden.

Hvad bruger i på jeres part??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor vil du bruge - part??
  • #1   26. jan 2014 hold nu kæft for de penge har jeg to heste..... aldrig om jeg ville give så meget for en andens hest

• #2   26. jan 2014 hold da op, det er dyrt..

Betaler intet for helpart på Oasis smiley

• #3   26. jan 2014 800kr. om måneden for selve parten (-; Ingen ekstra udgifter før vi når september, og der skal betales ridehuskort, som ligger på omkring de 1000kr for et halvt år.

• #4   26. jan 2014 Hvorfor så meget på undervisning i måneden o:

• #5   26. jan 2014 Wow det er hvad jeg kan få opstaldning m. fuldpasning + 4 undervisningstimer for på en måned. Dælme mange penge at bruge på en part synes jeg smiley

• #6   26. jan 2014 Siger det samme som rikke, jeg har 2 heste på 160 og 176cm og den ene er endda dækken hest som er for tynd og for ekstra meget foder og de for hø/wrap ad libitum for samme penge som du bruger på stævner og undervisning:S

Hende der har part på min ene dreng bruger ikke en krone, hun betaler intet til mig, og hvis hun en dag kommer til at skulle bruge penge på undervisning/stævner bliver det max 400kr om måneden :S og det er virkelig max

• #7   26. jan 2014 holda helt op det er mange penge at give for en part synes jeg smiley det må da være en fortjenelse for ejer at den rider undervisning og stævner så tit hvis det løber op i de penge :o)

• #8   26. jan 2014 300kr for selve hesten.
    Så betaler jeg halvdelen af skoene.
    Mht til stævner, undervisning o.l. så betaler jeg selv for stævnerne, så rider jeg med hos Frieser Øst showhold, så det betaler jeg også selv for og ca 100kr pr. gang for benzin+trailer, og så undervisning 1-4 gange om måneden.
    Ejeren betaler for at være medlem af DFF(dansk frieser forbund), den anden halvdel af skoene og så er de ved at købe hestetrailer som jeg kan benytte + hun kører mig hvorhen jeg vil - så alt i alt, synes jeg det er fair.
    Men jeg bruger al fra 300-1300kr om måneden. smiley

• #9   26. jan 2014 Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken undervisning du får, men 1300-1600 lyder altså som helt vildt mange penge at bruge på en måned. Jeg får undervisning en gang om ugen og det bliver til lige godt og vel 280,- om måneden.

Jeg giver 650,- om måneden for at låne en hest, som jeg har som min egen alle dage om ugen. Derudover betaler jeg selv for undervisning, det udstyr jeg køber og for de stævner og andre arrangementer jeg tager til, men det løber højest op i 900-1000 om måneden smiley

• #10   26. jan 2014 Betaler ingenting for selve parten. Men betaler foder, hvilket er cirka 380 kroner om måneden smiley

• #12   26. jan 2014 200kr for selve parten smiley

Deltager ikke i stævner så kun 200 kr smiley

• #13   26. jan 2014 Voldsomt dyrt, forstår slet ikke man vil give så meget smiley

Først er prisen om måneden for den undervisning da helt hul i hovedet. Stævne mæssig er det jo så dit eget valg om du vil af sted.

Da jeg havde part var den gratis, så jeg betalte intet om måneden, men red heller ikke stævner eller undervisning på den.

• #14   26. jan 2014 Wow, jeg har min egen hest for mindre end det om måneden. :o)

Det ville jeg ikke give for en part. Måske hvis jeg havde hesten som min egen HVER dag. Men nok selv ikke der.

• #15   26. jan 2014 jeg bruger også ca. 2000 kr. om måneden på min part, jeg har den dog også helt for mig selv.
    1200 på undervisning og 800 på sko.
    Så kommer stævner ud over, samt hvis jeg lige syntes det er noget fancy udstyr vi skal have smiley hvilket jeg åbenbart ofte syntes smiley

• #16   26. jan 2014 Hold da op det var mange penge! Det kan man jo selv have hest for. Aldrig om jeg ville bruge så mange penge på en part, det er jo ejer der for forøget værdien på hesten på din regning.

• #17   26. jan 2014 Det er både spring,dressur og terræn når tiden kommer. 800 kr. for spring 4 gange om måneden, dressur 2 gange om måneden, pris omkring 150-200 kr pr.gang til en anden dressur træner.,(ejer har redet på MA plan så hun vil hjælpe til med dressur delen.). og terræn 1 gang om måneden, som er 400 kr.

også ligger stævne gebyr på 300 kr. for military og 85-100 kr, for spring eller dressur.

• #18   26. jan 2014 Jeg tror I regner lidt forkert. TS betaler jo intet for parten smiley
    Det der koster er uddannelse og undervisning af rytter + stævner, som er for rytters skyld også.
    Bevares, så lærer hesten sikkert også noget i processen, men i princippet kunne TS vælge at droppe undervisning og stævner, og så ride gratis.
    Jeg kan også holde hest for mindre, men skal jeg til stævner og have undervisning flere gange om ugen, så ville det koste mig det samme - oveni prisen på at holde hesten smiley

• #19   26. jan 2014 Hvis jeg havde pengene, ville jeg gerne bruge dem på uddannelse af hesten og jeg smiley

• #20   26. jan 2014 WOW... Det er sq mange penge..

Jeg giver 200 kr, kan få gratis springundervisning af ejer. Jeg rider dressurundervisning (til 350 i måneden, dog betaler mine forældre) og stævner rider jeg ikke. Skule jeg ride stævner ville det ikke være andet end et klubstævne til 60-80 kr så det er jo ikke det vilde

• #22   26. jan 2014 Det er godt nok mange penge for undervisning!!!

• #24   26. jan 2014 Det koster det, desværre, kan nok ikke gøre det mindre. men hesten har talent, så vil gerne oftre de penge for at den og jeg kan blive bedre.

• #25   26. jan 2014 Hvis jeg havde 2000,- i måneden til det, så ville jeg faktisk skrotte undervisningen og de fleste stævner, og så holde hest selv. Så kan folk sige hvad de vil om undervisning smiley

Hvad jeg vil bruge, kommer meget an på hvilken hest det er, hvordan forholdene omkring parten er, hvor den står, min økonomi i øjeblikket, og hvad aftalerne er. Havde jeg ikke part nu, så ville jeg ikke gå ud og give mere end 200-300 kr. i måneden samlet set for den, inkl. prisen for den. Men nu har jeg en part med en anden aftale, så der bruger jeg noget mere. Part + undervisning giver i alt 850 kr. Hvilket er jeg vil stå bagover ved i det her halvår hvis jeg ikke allerede havde en aftale med en god hest. Det er faktisk lige gået op for mig at det er rigtig meget. Jeg tror aldrig jeg har lagt de to tal sammen smiley

• #26   26. jan 2014 500kr på selve parten, også kommer undervisning ved siden af smiley

• #27   26. jan 2014 Camilla - Uanset hvem/hvad hun giver pengene til, ville jeg aldrig bruge så mange penge på en part. :o)

• #28   26. jan 2014 CTS: Det står jo heldigvis folk frit for, men tydeligvis så er det stævner der har TSs interesse, og så er man naturligvis nødt til at have undervisning for at udvikle sig.
    Man betaler for det man gerne vil have, og hvis TS vil ride stævner, så koster det selvfølgelig nogle penge, og heldigvis så efterlader man da ikke sin kunnen, erfaring og tillærte evner når man får en anden part, egen hest eller af andre grunde stopper med at have part på netop denne hest smiley

• #29   26. jan 2014 Det har du fuldstændig ret i. Man skal jo bruge sine penge på det man gerne vil have. Jeg siger bare, at JEG ikke ville bruge så mange penge på en part. :o)

Dermed ikke sagt, at TS ikke kan bruge præcis så mange penge hun har lyst til. :o)

• #30   26. jan 2014 Så er vi enige; jeg ville heller ikke bruge så mange penge på en part, men det er fordi min interesse er skovture og leg fra jorden smiley

• #31   26. jan 2014 Nu bruger jeg jo også 2000 kr. om måneden på min part, de 800 på sko, hvilket er helt fint for mig, da jeg er den eneste der rider den, ergo er det for min skyld den har sko på. Ligeledes har jeg mindst ligeså godt af undervisning, som hesten har, hvis ikke endnu bedre.
    For mig gør det intet, at lære en hest noget, for min egen regning, jeg bliver jo også kun dygtigere af det. Ligeledes ved jeg, at dem jeg rider/har redet hos, ikke er bare er interesseret i få uddannet deres heste.

Derudover ville jeg ikke kunne holde holde hest for 2000 kr. med det jeg får ud af det nu. Jeg ville formentlig godt kunne, men så skulle jeg undvære sko og undervisning, det er heller ikke i min interesse. Ud over det, er det dejlig nemt for mig, ikke at være afhængig af hesten, jeg går i 3.g nu og kan have nogle grumme dage, ligeledes skal jeg til jylland efter sommerferien, til februar så tilbage igen og igang med vidergående uddannelse, så for mig er det da kun lækkert at kunne ride andres, hvor jeg ikke er forpligtet til noget.

• #32   26. jan 2014 Gratis part.
    400 kr for spring undervisning + 600 kr for dressur undervisning
    Altså 1000kr på undervisning
    Og så bruger jeg omkring 200-300 kr om kdr. På stævner, som vi lige er begyndt på igen.
    Nogle gange køber jeg også nyt udstyr, bruger nok det der svare til 200 kr om mdr.(-:
    Altså ialt bruger jeg 1300kr om mdr.(-:
    Ca. Det svinger sku lidt.

• #33   26. jan 2014 Har gratis helpart på Kasper (og de andre, men bruger dem ikke sååå...) smiley

Af stævner deltager jeg i 1 stævne om året, som godt nok kommer til at koste mig en 3-4000 kroner så ca. 300 om måneden til stævner fordelt ud smiley

Og så betaler jeg selv alt udstyr, rider ikke undervisning længere smiley

• #35   27. jan 2014 Hende der springer min hest, rider gratis.
    Hun ska bare ha springundervisning 1 gang om ugen a 100.
    Stævner, jagt og terræn er frivilligt.
    Alt afhængig af hvad det er, deler vi udgiften.
    Da det osse er i min interesse, at hesten kommer ud og se noget og lære noget.

Kommentér på:
Hvor vil du bruge - part??

Annonce