Er det mig der er helt galt på den eller? {{forumTopicSubject}}
Ja hej med jer, jeg sidder nu her med en klump i halsen, og følelsen af at jeg har gjort noget forkert, hvis man kan sige det sådan.
For ca 2 måneder siden byttede jeg min araber hoppe til en Dv unghest. Jeg var meget omhyggelig, synes jeg selv, med at få kigget og snakket med hende jeg skulle bytte med, hun virkede fra starten af som en person der er meget... hvad kan man kalde det... rytter, hun så mest og alt hesten som et arbejdsdyr og avlsdyr, ikke fordi at der er noget som helst galt i det, men det er jo bare langt fra mig, som ser dem som sine bedste venner!
Jeg er så nede og kigge på hendes hest, hvor jeg spørger om hun ikke også vil se min pony, men nej, det var fint, det ville hun ikke! Hun ville bare komme og bytte rundt... Først synes jeg at det var liiidt en ubehagelig situation og stå i, for hvad hvis min pony ikke var som hun regnede med? men igen, det var jo lidt hendes problem?
Nå, hun kom og byttede rundt, hvorefter jeg finder ud af at jeg ikke har hendes ejercertifikat, så det skal jeg jo selvfølgelig have styr på, det er jo klart!
Jeg får jo så en besked da de er kommet hjem med min pony, om at alt går rigtig fint, men hvorfor jeg har klippet hendes hale så kort... Det var egentlig heller ikke meningen at den skulle være blevet så kort, men det blev den desværre (Og så kort var det heller ikke efter min mening)
Jeg skal flytte til sommer, og have min unghest med, så han skal selvfølgelig være vaccineret og det hele, så jeg skriver til hende, da jeg ikke har fået hans vaccinations bog... Hun kan ikke forstå at jeg ikke har fået den med i passet, men det har jeg altså ikke... så høre hende om hun vil lede efter den, der er så gået noget tid, så jeg skrev til hende idag om hun havde fundet den... Nej det havde hun ikke, så høre jeg hende om hun evt. kan kontakte dyrlægen så jeg kan få et bevis på at han er vaccineret, men nej, det gider hun ikke, for hun fik jo også en hest ed halv hale (den var bestemt længere end halv) jeg tænker bare, det kan da ikke være fair? skal jeg nu ud og betale for 3 gange vaccinationer... det er altså lidt dyrt synes jeg, især da hendes hest stod til 10.000 da vi byttede og min til 15.000
Jeg har nu spurgt om nummeret til hendes dyrlæge, så jeg selv kan ringe og høre, men det har hun valgt ikke at svare på.
Må indrømme at jeg er rigtig ked af situationen, synes selv at jeg har prøvet på at det skulle blive godt, men hun virker utrolig utilfreds og ubehjælpsom.
Hvad synes i, lyder det fair? For jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig.
Undskyld at det blev så langt...
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Hun gider tydelig vis ikke have mere at høre med hendes tidligere hest, og derfor får du et nej.
Om det er fair, arg.. Hun kunne godt være behjælpelig med et nummer.. Men hun er ikke tvunget til det.
Og at din hest er 5.000kr mere værd, kommer du ingen vejne med. Desværre
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
For hvis der gør det har hun bar at skaffe et bevis på det.. om det er bogen eller igennem dyrelæge er ligegyldigt men bevis skal du have..
Når hun vælger ikke at se hesten inden så er det hendes eget problem.. og så længe hesten var din måtte du egentlig gøre hvad du ville med dem..
Synes det er latterligt af hende at hun ikke vil finde ud af det eller finde bogen pga. en for kort hale :S
jan 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 145
jun 2010
Følger: 70 Følgere: 70 Heste: 5 Emner: 165 Svar: 510
Jeg har bare fornemmelsen af at jeg har gjort noget forkert, og det er ikke fedt, for jeg var glad for min pony, men hun blev desværre for lille, og nu er jeg skide glad for ham min nye, men det er ikke fedt at hun reagere sådan, det gør mig lidt ked af det
Astrid M Tholstrup: Nej, jeg kan godt se at hun måske ikke vil have mere at gøre med ham, men eftersom at vi snakker sammen i forhold til ejercertifikat, så kunne det da være rart at vide hvor hans vaccinationsbog er blevet af?
Og nej, de 5000 kr regner jeg ikke for noget, synes bare at jeg hele vejen igennem har været behjælpelig og prøvet på at det skulle blive godt for alle, og derfor også set igennem fingre med prisen
jun 2010
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
Har personligt aldrig fået ejercertifikatet på min og ingen ved om det findes. Landscenteret er meget meget usamarbejdsvillig og hader mig hest -.-'
jun 2010
jun 2010
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
min dreng har en bog hvor det bliver skrevet ind i for det fik jeg inden reglerne om boosteren pas osv kom.. så det fortsætter vi med.. ellers skal jeg jo ind og finde de forskellige dyrelæger for at få dem skrevet ind igen..
jun 2010
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
mvh Ponymor
OBS Vores gamle Charlie har ikke altid haft pas - derfor er kun de nyere vacc ført ind i passet - passer dog på med at vacc. bog altid følger passet
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
jun 2010
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Det da super surt men det er da jo kun vacc.
jun 2010
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
feb 2006
Følger: 104 Følgere: 101 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 204
(der er du dog også forpligtet til at give et ejercertifikat med)
Men det er jo bare mig.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Men altså det da irreterende men ejerskabsbeviser er MEGET mere alvorligt.. Uden det "ejer" hun jo ikke rigtig hesten.. Jeg ville ALDRIG købe en hest jeg ikke fik det på.. Det skal bare være iorden så at du ikke har det iorden nå du sælger en hest er INETE imod et manglende vacc. kort det er som sagt intet alvoligt også forfærdeligt er det altså heller ikke..
Men irreterende er det da men hvis du har fundet en dejlig hest du fungere med er det jo intet..
jun 2010
Men sådan er det jo...
Lader i hvert fald ikke handlen gå tilbage, da jeg ikke kan undvære ham den nye
Er det mig der er helt galt på den eller?