{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Er det mig der er helt galt på den eller? {{forumTopicSubject}}

Ja hej med jer, jeg sidder nu her med en klump i halsen, og følelsen af at jeg har gjort noget forkert, hvis man kan sige det sådan.

For ca 2 måneder siden byttede jeg min araber hoppe til en Dv unghest. Jeg var meget omhyggelig, synes jeg selv, med at få kigget og snakket med hende jeg skulle bytte med, hun virkede fra starten af som en person der er meget... hvad kan man kalde det... rytter, hun så mest og alt hesten som et arbejdsdyr og avlsdyr, ikke fordi at der er noget som helst galt i det, men det er jo bare langt fra mig, som ser dem som sine bedste venner!

Jeg er så nede og kigge på hendes hest, hvor jeg spørger om hun ikke også vil se min pony, men nej, det var fint, det ville hun ikke! Hun ville bare komme og bytte rundt... Først synes jeg at det var liiidt en ubehagelig situation og stå i, for hvad hvis min pony ikke var som hun regnede med? men igen, det var jo lidt hendes problem? smiley

Nå, hun kom og byttede rundt, hvorefter jeg finder ud af at jeg ikke har hendes ejercertifikat, så det skal jeg jo selvfølgelig have styr på, det er jo klart!

Jeg får jo så en besked da de er kommet hjem med min pony, om at alt går rigtig fint, men hvorfor jeg har klippet hendes hale så kort... Det var egentlig heller ikke meningen at den skulle være blevet så kort, men det blev den desværre (Og så kort var det heller ikke efter min mening)

Jeg skal flytte til sommer, og have min unghest med, så han skal selvfølgelig være vaccineret og det hele, så jeg skriver til hende, da jeg ikke har fået hans vaccinations bog... Hun kan ikke forstå at jeg ikke har fået den med i passet, men det har jeg altså ikke... så høre hende om hun vil lede efter den, der er så gået noget tid, så jeg skrev til hende idag om hun havde fundet den... Nej det havde hun ikke, så høre jeg hende om hun evt. kan kontakte dyrlægen så jeg kan få et bevis på at han er vaccineret, men nej, det gider hun ikke, for hun fik jo også en hest ed halv hale (den var bestemt længere end halv) jeg tænker bare, det kan da ikke være fair? skal jeg nu ud og betale for 3 gange vaccinationer... det er altså lidt dyrt synes jeg, især da hendes hest stod til 10.000 da vi byttede og min til 15.000 smiley
Jeg har nu spurgt om nummeret til hendes dyrlæge, så jeg selv kan ringe og høre, men det har hun valgt ikke at svare på.

Må indrømme at jeg er rigtig ked af situationen, synes selv at jeg har prøvet på at det skulle blive godt, men hun virker utrolig utilfreds og ubehjælpsom.

Hvad synes i, lyder det fair? For jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig.

Undskyld at det blev så langt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det mig der er helt galt på den eller?
  • #2   20. jan 2014 Det burde være ført ind i passets medicinsider med vaccinationer? smiley

• #3   20. jan 2014 Hun har nok ikke fået den vaccineret.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #5   20. jan 2014 Modparten er i sin ret til at gøre som hun gør.
    Hun gider tydelig vis ikke have mere at høre med hendes tidligere hest, og derfor får du et nej.

Om det er fair, arg.. Hun kunne godt være behjælpelig med et nummer.. Men hun er ikke tvunget til det.

Og at din hest er 5.000kr mere værd, kommer du ingen vejne med. Desværre

• #6   20. jan 2014 Kunne godt lyde som om den ikke er vaccineret, så det må du selv stå for.

• #7   20. jan 2014 Står der i kontrakten at der følger noget bevis på den er vaccineret med ?
    For hvis der gør det har hun bar at skaffe et bevis på det.. om det er bogen eller igennem dyrelæge er ligegyldigt men bevis skal du have..

Når hun vælger ikke at se hesten inden så er det hendes eget problem.. og så længe hesten var din måtte du egentlig gøre hvad du ville med dem..

Synes det er latterligt af hende at hun ikke vil finde ud af det eller finde bogen pga. en for kort hale :S

• #9   20. jan 2014 Jeg fik heller ikke vaccinations bog med på Silas, og jeg spurgte ejer om hun havde en, men det havde hun desværre ikke. Der var kun den vaccination der stod i passet. Så jeg har været ude og give ham to vaccinationer nu og han skal have den sidste til April, og det har kostet mig ialt 600 kroner. Så jeg ville om vaccinere den nye hest du har fået, for så er du sku også sikker på det er gjort ordentligt. smiley

• #10   20. jan 2014 Det er ikke ført ind i passet, hun siger at hun har fået den vaccineret.

Jeg har bare fornemmelsen af at jeg har gjort noget forkert, og det er ikke fedt, for jeg var glad for min pony, men hun blev desværre for lille, og nu er jeg skide glad for ham min nye, men det er ikke fedt at hun reagere sådan, det gør mig lidt ked af det smiley

Astrid M Tholstrup: Nej, jeg kan godt se at hun måske ikke vil have mere at gøre med ham, men eftersom at vi snakker sammen i forhold til ejercertifikat, så kunne det da være rart at vide hvor hans vaccinationsbog er blevet af?
    Og nej, de 5000 kr regner jeg ikke for noget, synes bare at jeg hele vejen igennem har været behjælpelig og prøvet på at det skulle blive godt for alle, og derfor også set igennem fingre med prisen smiley

• #11   20. jan 2014 Selvfølgelig skal han vaccineres, det er jeg helt 100% med på, det er jo ikke hans skyld at hun ikke er så samarbejdsvillig som man kunne ønske sig hun var, men hvis de penge kunne spares så kunne det jo være rart, eftersom jeg er på SU og ikke har fantastisk mange penge om måneden, men selvfølgelig skal det gøres hvis ikke det er blevet gjort smiley

• #12   20. jan 2014 Vaccinationerne skal være indført i passet... Så står de ikke der er den nok ikke vaccineret. Jeg ville bare bide i det sure æble og komme videre. smiley

Har personligt aldrig fået ejercertifikatet på min og ingen ved om det findes. Landscenteret er meget meget usamarbejdsvillig og hader mig hest -.-'

• #14   20. jan 2014 Ejercertifikatet er da lovpligtigt at have på hesten ikke? for det er det hun kræver af mig, og det koster omkring de 1000 kr smiley

• #15   20. jan 2014 Tina J: Jeg byttede hende netop derfor, for vi "klikkede" bare ikke, også var hun for lille og for hoppet, det fungerede ikke efter 1½ år desværre, for hun er en sød pony... Jeg var jo nede og se stedet og snakke med nuværende ejer, og der virkede hun sød nok, og stedet var rigtig fint, så jeg følte der at det var det rigtige smiley

• #16   20. jan 2014 I siger alle at vaccinationerne skal være i passet, men det er altså kun hvis de ikke har en bog fra starten af..

min dreng har en bog hvor det bliver skrevet ind i for det fik jeg inden reglerne om boosteren pas osv kom.. så det fortsætter vi med.. ellers skal jeg jo ind og finde de forskellige dyrelæger for at få dem skrevet ind igen..

• #17   20. jan 2014 Mine har også en bog smiley

• #18   20. jan 2014 med mindre du har set vaccinationsbogen for hesten kan du vel ikke være 100 % sikker på den er vaccineret. Tror som flere andre desværre du bliver nødt til at starte forfra med vacc.

mvh Ponymor

OBS Vores gamle Charlie har ikke altid haft pas - derfor er kun de nyere vacc ført ind i passet - passer dog på med at vacc. bog altid følger passet smiley

• #19   20. jan 2014 Har hesten ikke en chip hvortil der måske er koblet noget information om vaccinationer eller gamle dyrlæge? - ved ikke lige hvor meget der står på de chippe der.

• #20   20. jan 2014 Er chippen ikke kun registreringsnummeret af hesten???

• #21   20. jan 2014 Ring til de dyrlæger som er nærmest tidl ejers bopæl:-)

• #23   20. jan 2014 Tror jeg nu ikke går, hun virker ikke til at kunnes forhandles med, og vil helst ikke ud i noget rod, så får ham nok bare vaccineret selv, selvom det er lidt uretfærdigt smiley

• #24   20. jan 2014 Altså det en vacc. Så er det da heller ikke værre.. Og det er da ikke være end at hun stå med en hest uden ejer catifitakt på det sys jeg nu er mere alvorligt..!

Det da super surt men det er da jo kun vacc.

• #25   20. jan 2014 Ja vaccination 3 gange ikke smiley eftersom at jeg faktisk ikke ved om hun har fået ham vaccineret...

• #26   20. jan 2014 Må da håbe der kommer styr på ejer beviset. For uden det, kan hesten jo. Reelt ende ud i slet ikke og være hendes og sælges! Vacciner er da surt. Men en lille del af udgifterne til. At have hest. Dog ville jer personligt Aldrig sælge en hest til en som ikke engang vil ud og. Se den først... Et og andet er der altså galt. Hvis man påtager sig en udgift på en ny hest, uden lige at se den. Det kan være koloenorme udgifter man pludselig står med. Og ja sorry to say at stedet ser fint ud, har intet med om dyrene. Reelt har det godt.

• #27   20. jan 2014 Har i en kontrakt hvor der står at den er regelret vaccineret? For så vil jeg forlange en vaccinationsbog, og ellers ville jeg lade byttehandlen gå tilbage. Det er også bare fordi jeg er stædig, og sådan noget ville jeg ikke finde mig i. Gider hun ikke lave en ordentlig handel og give dig alle de ting hun er forpligtet til, så ville jeg lade handlen gå tilbage pr. omgående, også selvom du er glad for din nye hest.
    (der er du dog også forpligtet til at give et ejercertifikat med)

Men det er jo bare mig.

• #28   20. jan 2014 Jah det 3 vacc.. Men det er nok kun 1-2 mere end hvad du ellers skulle.. første gang 1 så må der gå op til 3 måneder for næste også 6 måneder igen også det engang om året.. så hvis hesten alligvel skulle re vacc her om kort tid så ville det næsten kun være en ekstra...

Men altså det da irreterende men ejerskabsbeviser er MEGET mere alvorligt.. Uden det "ejer" hun jo ikke rigtig hesten.. Jeg ville ALDRIG købe en hest jeg ikke fik det på.. Det skal bare være iorden så at du ikke har det iorden nå du sælger en hest er INETE imod et manglende vacc. kort det er som sagt intet alvoligt også forfærdeligt er det altså heller ikke..

Men irreterende er det da men hvis du har fundet en dejlig hest du fungere med er det jo intet..

• #29   20. jan 2014 Nej, har også ordnet ejercertifikatet, det er bare mere det at hun mener at JEG skal betale for det, men hun vil ligesom ikke rigtig fortælle nogte om de vaccinationer. smiley
    Men sådan er det jo...

Lader i hvert fald ikke handlen gå tilbage, da jeg ikke kan undvære ham den nye smiley

Kommentér på:
Er det mig der er helt galt på den eller?

Annonce