{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft lyst til at løbe på 4 ben og springe. Men jeg må ikke mere smiley Jeg kan sige dyrelyde og har sprunget 1.35 cm på 4 ben.Nu er jeg blevet overvægtig fordi jeg ikke bevæger mig nok, men det er kun fordi at jeg ikke må løbe på 4 ben. Men det er mit liv! Jeg elsker det men jeg må ikke. Så er jeg kommet til at tænke på om der er noget galt med mig? Jeg kan lige fra at vrinske ( så andre heste svarer!!!) til at brøle som en leopard. Er der noget galt????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor?
  • #3   18. jan 2014 Mine forældre syntes jeg er blevet for stor smiley

• #4   18. jan 2014 Whaaaaat? smiley

• #5   18. jan 2014 Men kan du ikke andet end at løbe på 4?

• #7   18. jan 2014 Well jeg var en leopard til jeg var 14. Og hest var jeg også. Og i vandet var jeg en svømmende under vand hest eller leopard.

• #8   18. jan 2014 Jeg har løbet på 4 hele mit liv osv. Jeg har spurt om jeg ikke bare må det her hjemme? men NEJ! Barbihesten: Nej der ikke noget der er lige så sjovt

• #9   18. jan 2014 Haha så løb da på to ben smiley

• #10   18. jan 2014 Når ja nu gør jeg det i skjul og løber rundt som en rigtig dressur hest smiley :D smiley :D smiley

• #11   18. jan 2014 Nejjjj 2 ben er kedelig!

• #12   18. jan 2014 jeg er stadig en kat.. og jeg er 25.. smiley

• #14   18. jan 2014 Måske er det ikke sjovt smiley Men ville mene at det i længden ikke kan være sundt at rende rundt på alle 4 xD

• #15   18. jan 2014 Er der noget galt i mit hoved siden jeg gør det?

• #18   18. jan 2014 HAHAHAHA smiley

• #19   18. jan 2014 Hvis det er dine forældre der siger det, så må du bede dem klappe i, for det er da ikke noget de skal bestemme? Lad da børn være børn til de ikke gider mere. På et tidspunkt synes man jo ikke, at det er sjovt længere, altså at man vokser fra det. Jeg er uforstående overfor, at du ikke må for forældrene smiley

• #20   18. jan 2014 Seriøst? Hvilke forældre forbyder deres datter at lege..
    Det er sundt at lege dyr når man er 11. Da jeg var 11 var jeg også hest, abe, kat, hund, tiger og isbjørn i sneen. Og jeg syntes nu stadig det er sjovt! heh smiley

• #21   18. jan 2014 Har sagt til dem at de skal komme ud og se hvad i har skrevet! De kommer lige om lidt

• #23   18. jan 2014 Egentligt synes jeg de burde værdsætte at du rent faktisk gider have det sjovt (y)

Hej forældre smiley

• #24   18. jan 2014 Det er noget med at det skader ryggen, eller noget at løbe på fire ben.
    Men man bliver da ikke 'overvægtig af IKKE at få lov at løbe på fireben? xD
    Forstår faktisk ikke emnet tror jeg

• #25   18. jan 2014 Jeg bevæger mig ikke ret meget mere + min ryg er vant til det

• #26   18. jan 2014 Jeg har løbet og sprunget og leget hest (alle 4 ben/arme xD) siden jeg var lille smiley er selv lidt overvægtig smiley
    Men altså jeg er 20 og jeg kan kan stadig finde på at gøre det smiley men pas på
    for hvis der går for langt imellem at du leger hest kan det ende galt smiley tror mig har jeg prøvet

Jeg har ikke leget hest i et års tid, så ville jeg vise hvad jeg kunne til en ridelejer hvor jeg var i praktik.. jeg legede hest 3 dage i træk, den fjerde dag havde jeg så mange smerter i arme, ben ryg, nakke og skuldre så jeg ikke kunne sove, gå eller stå.. Smertestillende hjalp heller ikke smiley

Men syntes selv det er god motion smiley

• #27   18. jan 2014 Det gør jeg også!!!

• #28   18. jan 2014 smiley det er sjovt og man føler sig godt tilpas smiley

Som skrevet, jeg er 20 og jeg kan stadig finde på at lege hest xD

• #29   18. jan 2014 Hej alle. Jeg er Sallys mor og jeg kan se, at mange af jer undrer jeg over, at vi er SÅ strenge forældre. Der er flere grunde til, at Sally ikke må springe rundt på alle fire og sige dyrelyde. For det første er det min helt klare holdning, at børn skal være børn, så længe som muligt. Når det så er sagt, har Sallys dyrelege gjort, at hun er blevet drillet (meget) i skolen, at de andre børn tager afstand fra hende og at mange synes, hun er underlig. (Også voksne). Så derfor gør lige præcis disse lege, at man bliver isoleret og ensom, medmindre man er så heldig, at man går et sted, hvor de andre børn er rummelige og ser anderledeshed som noget fedt og spændende. Det gør vi desværre ikke. Tro mig. Jeg gør det af kærlighed til min smukke datter, som kan SÅ mange andre ting smiley KH Tinna

• #30   19. jan 2014 Næh, der er ikke noget galt med det, bare forsæt, der er så mange andre sjove ting som folk gør smiley

• #31   19. jan 2014 Jeg render stadig rundt og vrinsker og siger som dyr, og jeg fylder snart 18. Springer også på egne ben (2 ben) når jeg har sat spring frem på ridebanen.

Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg det er latterligt at forbyde sit barn at lege, som hun gerne vil.
    At andre børn tager afstand fra hende er deres problem. De misser helt sikkert et skønt og sjovt venskab. Man er kun barn én gang i livet. Og hvis man har lyst til at rende rundt på alle 4 og lege hest eller andet, så er der godt nok ikke nogen, som skal stoppe en. Jeg var blevet utrolig gal og sur på mine forældre, hvis de sagde jeg skulle stoppe med at gøre noget, som jeg elsker.

• #32   19. jan 2014 Jeg synes at man er lettere "håbløs" som forældre, hvis man forsøger at stoppe sit barn ned i samme kasse, som alle de andre børn. At være anderledes er noget, som man skal have lov til. Alle børn skal ikke være ens, og det lærer jo ikke de andre børn at være tolerante, hvis alle børnene er ens, vel?

Jeg har selv altid været anderledes, da jeg gik i folkeskole. Jeg havde andre interesser end de andre, og blev også mobbet groft fra børnehaveklassen til 5. Fra 6-8 blev jeg "blot" ignoreret af alle i min klasse, men da jeg så begyndte at ignorere dem, og give dem den kolde skulder, så blev jeg pludselig interessant. Jeg lod dem dog forsat "stå" uden mig, og de prøvede ihærdigt at få mig med til det meste, og få mig med til fester og lignende, men jeg gad dem ikke, fordi de havde ignoreret mig i så lang tid.

Det skal lige siges, at det i min klasse var enormt utjekket at gå til ridning. Men stoppede jeg? Nej! For jeg er ikke typen, som giver efter for gruppepres, og det bliver man kun stærkere af.

Men med det her vil jeg bare sige, at børn - især piger - konstant ændrer meninger. På et tidspunkt bliver det måske populært at gøre, som din datter gør, og bare fordi at andre synes at det er "utjekket", så skal hun ENDELIG ikke stoppe. Det er at give efter for gruppepres, og det bør man ikke lære på noget tidspunkt. Man skal jo gerne vokse op, og blive et stærkt og selvstændigt voksent menneske. Jeg siger ikke, at man skal rende rundt og være anderledes bare for at gøre det. Jeg siger bare, at man skal gøre det man kan lide, uanset hvor meget andre "afskyer" det smiley

• #33   19. jan 2014 Sally's mor smiley

Jeg kan godt se hvad du mener, og det er aldrig sjovt at andre tager afstand fra os..
    Jeg har boet på opholdtsted i mange år (længere historie) og selvom folk mobbede mig syntes jeg var sær og ikke ville være sammen med mig. Det at jeg kunne lege hest fjernede alle mine tanker fra de andre, smiley
    min mor og de voksne på opholdstederne ville have mig til at stoppe med at lege hest, fordi det var barligt og dumt..

Er selv blevet mobbet hele mit liv, så hvis jeg kunne give Sally et godt råd til når de andre driller hende, skal hun ingorerre dem helt og aldeles, som om de ikke var i nærheden af hende smiley Dem der driller hende vil til sidst ikke syntes det er sjovt, fordi hun ikke reagere på deres dumheder smiley
    og ellers tag en snak med skolen smiley Det er bestemt ikke rart at blive holdt udenfor smiley men hvis man ser på de unge pigers rideverden bliver man faktisk overresket over hvor mange der leger hest smiley både på to men også på fire ben smiley

Mvh.
    Carola smiley

• #34   19. jan 2014 FUCK smiley

jeg er 14 og siger muhh til mine heste

pinligt smiley

• #35   19. jan 2014 Hej Tinna!

Kan helt klart godt forstå at i gerne vil jeres barn det bedste, men det lyder virkelig til at det bare er noget hun kan lide. Og som gør hende glad. Så længe hun ikke selv føler at det er et problem, at folk tager afstand til hende, skulle i måske bare lade hende gøre det? smiley
    Det er SÅ vigtigt at i lader hende gøre hvad hun har lyst til, og opbygger hendes selvtillid. Det er hårdt og være sig selv i fx skolen, men det er helt klart det bedste! smiley

~Maria

• #36   19. jan 2014 Så er Sallys håbløse mor på banen igen. :D.... Jeg kan sagtens forstå, hvad i mener, men men men..... Sally er blevet holdt udenfor meget længe og mht skolen, har lærerne osv. opfordret os til at stoppe det, da de oplevede, at de andre tog afstand fra hende pga. det. Og Sally oplever det som et kæmpe problem, når de andre ikke gider hende. Det er en svær balancegang når man på den ene side skal have lov at være anderledes, men på den anden side gerne vil accepteres af de andre børn.
    Carola, du lyder til at være en utrolig skøn pige, som har været igennem en masse. Vi har meget længe opfordret Sally til at lukke ørerne for alle de dumheder, de andre lukker ud. Det er bare MEGET svært for hende. Det værste er dog, når hun ikke er med i fællesskabet. På næste mandag (Ikke i morgen men næste) skal hun starte på en ny skole. Og bla. for at undgå, at samme situation opstår igen, har vi sagt stop. Hun har sin egen pony, som hun kan ride på og hygge med. Så må hun nøjes med det :).... Maria.... Du har fuldstændig ret, men som sagt.... Det er ikke særlig godt for ens selvværd/selvtillid at man altid er alene og at de andre driller en. Så jeg fortsætter med at være en ond og håbløs mor..... Men gør det i kærlighed til min dejlige tøs smiley

• #38   19. jan 2014 Hov.... Hippie, jeg overså lige, at du også havde skrevet.... ;).... Som sagt før. Det er helt fint, at man gerne vil være anderledes, hvis man har styrken til den isolation og latterliggørelse, der følger med. Desværre bor vi i et lillebitte samfund, hvor rummeligheden ikke er ret stor, så det er bare ikke nemt, hvis man vil noget andet. F. eks er hun også den eneste hestepige i klassen, men det rører hende ikke. Hun elsker sin pony og livet i stalden. Og kan ignorere, hvis de siger:Åh nej, så snart hun nævner noget om heste. Det med legene gør, at de tager afstand fra hende og det bliver et kæmpe problem for hende. Men lad os håbe, at den nye skole er mere rummelig og kan acceptere at alle ikke skal være ens.
    Jeg håber, at du trods dine hårde år i skolen er blevet et helt og godt menneske smiley
    KH Tinna

• #39   19. jan 2014 Hej Maiken
    Det er en rigtig god ide, som er afprøvet. Det kan hun slet ikke overholde :D.... Nå.... Jeg lader Sally komme til igen smiley

• #42   19. jan 2014 Tak Sofia! Maiken: Hvad tror du selv? smiley Selvfølgelig er jeg pisse sej! smiley

• #43   24. jan 2014 okaay.... det her emne er mærkeligt

• #44   31. jan 2014 Det må du da selv om! smiley

• #46   31. jan 2014 Ja tak, Feline. Lidt ligesom Kailie smiley Heller ikke ment ondt!

Kommentér på:
Hvorfor?

Annonce