4. dec 2011 Følger: 96 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.092
En masse stævne spørgsmål, bevar gerne tak..:-) En masse stævne spørgsmål, bevar gerne tak..:-)
(Besvar)***
Hej allesammen, jeg har lige nogle stævne spørgsmål som jeg håber at i vil svare på, da jeg ikke er så god til at forstå reglementerne osv..:-)
(Spring)
- hvis man til ens første stævne rider en LE, skal man så have fem nul runder for at rykke op til det der er lidt svære? Eller hvornår starter man med det?
- det (stævnenummer) man bære til stævne, køber man det selv inden eller?
- hvad er rækkefølgen fra de letteste springklasser til de højeste?
- rider man altid omspringning, og er det den samme runde som man lige har redet, eller plz forklar det med omspringning?..
(Military)
- må man ikke i nogle tilfælde ride bidløst i dressur delen?
(Dressur)
Ved i hvor de kan rides bidløst?
Generelt:
Skal ens hest konkurrence registreres bare en gang, hvor man betaler, behøver man så ikke at betale igen eller fornye?
Når man først har betalt rytterlicens, og det så fornyes, hvad er prisen så?
Er der et krav om pladegjord til springstævner?..
Håber at i kan hjælpe mig..:-))
okt 2009
Følger: 21 Følgere: 98 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 30
- hvis man til ens første stævne rider en LE, skal man så have fem nul runder for at rykke op til det der er lidt svære? Eller hvornår starter man med det?
Til D-stævner mener jeg, MENER, at du bare må starte det du vil. Jeg rider kun C-stævner og der skal du have 5 0 runder.
Ja - det køber du selv inden.
Hmm.. Det er vel LF, LE, LD, LC, LB, LA, MB, MA, S osv.
- rider man altid omspringning, og er det den samme runde som man lige har redet, eller plz forklar det med omspringning?..
Der er forskellige metoder - så nej ikke altid. Hvis det fx er en metode A eller B0 er der ikke omspring. I en fx metode B4 er der omspringning, og det er på en måde en "ny" bane på ca 4-5 spring
Selvom det måske lyder lidt indviklet håber jeg det hjalp lidt
Pladegjord er ikke et krav - og du skal tage ryttermærker for at få rytterlicens. Du får en regning når du har det.
Blogger
Følger: 942 Følgere: 3048 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.764
jan 2013
Følger: 89 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 263 Svar: 3.202
Du kan godt bare starte LE og LD
Ja det gør man
LE LD LC LB LA MB MA S SB SA
Altså det kommer an på metoden hvis man rider metode B0 får man en rosset bare man er fejlfri
Og alle andre metoder skal du nok lære med tiden
(Military)
Ved jeg ikke?
(Dressur)
Ved heller ikke?
Generelt:
Skal ens hest konkurrence registreres bare en gang, hvor man betaler, behøver man så ikke at betale igen eller fornye?
Det ved jeg dsv. ikke
Det ved jeg dsv. ikke
Nej det er det ikke
dec 2011
Følger: 96 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.092
Skal man have både ryttermærke 1, 2, 3, 4?
Eller er 1, 2 nok..?:-))
jan 2013
Følger: 89 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 263 Svar: 3.202
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
aug 2010
Følger: 159 Følgere: 151 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 824
Det er kun til c-stævner hvor du skal have 5 0 runder for at rykke op til næste klasse (tror jeg
dec 2011
mar 2011
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 15
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 754
(Spring)
[i]Du skal starte med D-stævner (klubstævner) og der bestemmer du selv hvilken klasse du vil melde til i. Der er dog regler for hvor mange gange du må vinde/ være placeret i en klasse før du SKAL starte næste klasse.[/i]
[i]Stævnenummer skal du selv købe og have med. F.eks. her (link fjernet)
[i]På tegningen af banen vil der også stå hvilke spring der er med i omspringningen. Og nej, som de andre har sagt kommer det an på hvilken metode der rides efter. De laveste klasser er normalt B0 = ingen omspringning.[/i]
(Military)
[i]Nej, dressur er altid med bid.[/i]
(Dressur)
[i]Du kan være heldig at finde private ikke-godkendte stævner hvor du må. Men ellers ikke.[/i]
Generelt:
[i]Konkurrenceregistrering er først når du skal til at ride C-stævner (distrikt), så det er ikke aktuelt for dig nu. Men tror kun det er en gang.[/i]
[i]Nej, det er der ikke[/i]
dec 2011
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.219
Det stævnenummer man bærer til stævne, køber man det selv inden eller?
- Ja det køber du selv, og så tjekker du hvad dit stævnenummer er, og ændrer det til det.
Hvad er rækkefølgen fra de letteste springklasser til de højeste?
- LF, LE, LD, LC, LB*, LB**, LA*, LA**, MB*, MB**, MA*, MA**, S*, S**, S***, S****.
* Stjernerne viser sværhedsgraden i klassen. Hvis der er 1 stjerne er det 5 cm lavere end hvad klassen normalt er. Fx.: LC (hest) er normalt 100 cm, men når der er 1 stjerne er den 95 cm. Når der er 2 stjerner er det normal højde.
Rider man altid omspringning, og er det den samme runde som man lige har redet, eller plz forklar det med omspringning?
- Omspringning rider du hvis det er en metode med omspringning. Der er flere forskellige slags omspringninger, men det forklarer de fint i reglementet, så prøv at kig der, da det er lidt svært at forklare dem alle her. Men nej det er ikke samme bane som hovedrunden, det er normalt et mindre antal forhindringer end hovedrunden.
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
dec 2011
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.219
Der står enten:
D - Klubstævne
C - Distriktstævne
B - Landsstævne
A - Internationalt stævne
Og man starter som regel på klubplan hvis man ikke har prøvet det før
En masse stævne spørgsmål, bevar gerne tak..:-)