1.077 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

En masse stævne spørgsmål, bevar gerne tak..:-) En masse stævne spørgsmål, bevar gerne tak..:-)

(Besvar)***

Hej allesammen, jeg har lige nogle stævne spørgsmål som jeg håber at i vil svare på, da jeg ikke er så god til at forstå reglementerne osv..:-)

(Spring)
- hvis man til ens første stævne rider en LE, skal man så have fem nul runder for at rykke op til det der er lidt svære? Eller hvornår starter man med det?
- det (stævnenummer) man bære til stævne, køber man det selv inden eller?
- hvad er rækkefølgen fra de letteste springklasser til de højeste?
- rider man altid omspringning, og er det den samme runde som man lige har redet, eller plz forklar det med omspringning?..

(Military)
- må man ikke i nogle tilfælde ride bidløst i dressur delen?

(Dressur)
Ved i hvor de kan rides bidløst?

Generelt:
Skal ens hest konkurrence registreres bare en gang, hvor man betaler, behøver man så ikke at betale igen eller fornye?
Når man først har betalt rytterlicens, og det så fornyes, hvad er prisen så?
Er der et krav om pladegjord til springstævner?..

Håber at i kan hjælpe mig..:-))

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En masse stævne spørgsmål, bevar gerne tak..:-)
  • #1   16. jan 2014 Altså jeg er springrytter - så jeg kan ihvertfald svare på spring. smiley

- hvis man til ens første stævne rider en LE, skal man så have fem nul runder for at rykke op til det der er lidt svære? Eller hvornår starter man med det?

Til D-stævner mener jeg, MENER, at du bare må starte det du vil. Jeg rider kun C-stævner og der skal du have 5 0 runder.

Ja - det køber du selv inden.

Hmm.. Det er vel LF, LE, LD, LC, LB, LA, MB, MA, S osv.

- rider man altid omspringning, og er det den samme runde som man lige har redet, eller plz forklar det med omspringning?..

Der er forskellige metoder - så nej ikke altid. Hvis det fx er en metode A eller B0 er der ikke omspring. I en fx metode B4 er der omspringning, og det er på en måde en "ny" bane på ca 4-5 spring smiley

Selvom det måske lyder lidt indviklet håber jeg det hjalp lidt smiley

Pladegjord er ikke et krav - og du skal tage ryttermærker for at få rytterlicens. Du får en regning når du har det. smiley

• #2   16. jan 2014 dressur delen, nej ikke bidløst. Heller ej i military.

• #3   16. jan 2014 (Spring)
    Du kan godt bare starte LE og LD smiley
    Ja det gør man smiley
    LE LD LC LB LA MB MA S SB SA
    Altså det kommer an på metoden hvis man rider metode B0 får man en rosset bare man er fejlfri smiley
    Og alle andre metoder skal du nok lære med tiden smiley
    (Military)
    Ved jeg ikke? smiley

(Dressur)
    Ved heller ikke? smiley

Generelt:
    Skal ens hest konkurrence registreres bare en gang, hvor man betaler, behøver man så ikke at betale igen eller fornye?
    Det ved jeg dsv. ikke smiley
    Det ved jeg dsv. ikke
    Nej det er det ikke smiley

• #4   16. jan 2014 Mange mange tak!
    Skal man have både ryttermærke 1, 2, 3, 4?
    Eller er 1, 2 nok..?:-))

• #5   16. jan 2014 Du behøver ikke at have nogen ryttermærker for at ride D stævner smiley

• #6   16. jan 2014 Du kan nogle gange få lov til at ride bidløst til dressurstævner, hvis du rider uden for klasse.

• #8   16. jan 2014 Du kan bare starte e og d-stævner uden nogen ryttermærker, og du skal heller ikke have nogle nulrunder for at rykke en klasse op smiley
    Det er kun til c-stævner hvor du skal have 5 0 runder for at rykke op til næste klasse (tror jeg smiley )

• #9   16. jan 2014 Taak piger, virkeligt skønt at i vil hjælpe!(-:

• #10   16. jan 2014 Du skal ikke bruge 1 og 2 til noget, men 3 og 4 skal du have før du kan få rytterlicens, til D-stævner behøver du ingen af delene smiley

• #11   16. jan 2014
    (Spring)
    [i]Du skal starte med D-stævner (klubstævner) og der bestemmer du selv hvilken klasse du vil melde til i. Der er dog regler for hvor mange gange du må vinde/ være placeret i en klasse før du SKAL starte næste klasse.[/i]

[i]Stævnenummer skal du selv købe og have med. F.eks. her (link fjernet)

[i]På tegningen af banen vil der også stå hvilke spring der er med i omspringningen. Og nej, som de andre har sagt kommer det an på hvilken metode der rides efter. De laveste klasser er normalt B0 = ingen omspringning.[/i]

(Military)
    [i]Nej, dressur er altid med bid.[/i]

(Dressur)
    [i]Du kan være heldig at finde private ikke-godkendte stævner hvor du må. Men ellers ikke.[/i]

Generelt:
    [i]Konkurrenceregistrering er først når du skal til at ride C-stævner (distrikt), så det er ikke aktuelt for dig nu. Men tror kun det er en gang.[/i]

[i]Nej, det er der ikke[/i]

• #12   16. jan 2014 Tak^!:-)

• #13   16. jan 2014 (Spring)
    Det stævnenummer man bærer til stævne, køber man det selv inden eller?
    - Ja det køber du selv, og så tjekker du hvad dit stævnenummer er, og ændrer det til det.

Hvad er rækkefølgen fra de letteste springklasser til de højeste?
    - LF, LE, LD, LC, LB*, LB**, LA*, LA**, MB*, MB**, MA*, MA**, S*, S**, S***, S****.
    * Stjernerne viser sværhedsgraden i klassen. Hvis der er 1 stjerne er det 5 cm lavere end hvad klassen normalt er. Fx.: LC (hest) er normalt 100 cm, men når der er 1 stjerne er den 95 cm. Når der er 2 stjerner er det normal højde.

Rider man altid omspringning, og er det den samme runde som man lige har redet, eller plz forklar det med omspringning?
    - Omspringning rider du hvis det er en metode med omspringning. Der er flere forskellige slags omspringninger, men det forklarer de fint i reglementet, så prøv at kig der, da det er lidt svært at forklare dem alle her. Men nej det er ikke samme bane som hovedrunden, det er normalt et mindre antal forhindringer end hovedrunden.

• #14   16. jan 2014 Til D-stævner vil du i fremtiden stort set aldrig se omspringninger. Ved D-stævner skal alle klasser op til LC fremover nemlig udskrives i metode B0 eller S4, andre metoder kan ikke vælges.

• #15   17. jan 2014 Tak, hvordan kan man se om det er D stævne eller B stævne eller hvad end det er?:-)

• #16   17. jan 2014 Det kan du se når du melder til smiley
    Der står enten:
    D - Klubstævne
    C - Distriktstævne
    B - Landsstævne
    A - Internationalt stævne

Og man starter som regel på klubplan hvis man ikke har prøvet det før smiley

Kommentér på:
En masse stævne spørgsmål, bevar gerne tak..:-)

Annonce