552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Ny sadel - Problem Ny sadel - Problem

Hej alle.
Har lavet et emne før men fik ikke nok svar!

Jeg skal have fundet ny sadel til min pony da den anden ikke passede hende.
Vi har det problem at vi ikke ved om vi skal købe dressur, spring el kombi sadel?
Jeg rider både spring dressur og tur!
Hvad skal jeg vælge?
Sadlen skal tilpasses ved en sadelmager

Er en kombi sadel god?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny sadel - Problem
  • #1   12. jan 2014 Medmindre du skal ride mere end LA1 i dressur, så ville jeg købe en springsadel, da du må starte til og med LA1 (for heste, kender ikke reglen for ponyer) med den springsadel, mens det kan være træls at springe i en dressursadel

• #2   12. jan 2014 en kombi minder for meget om en spring til at jeg gad købe sån en smiley Men lad mig side det sådan her: Man kan ride dressur i springsadel men man kan ikke springe i en dressursadel, ihvert fald ikke en kantaur elektra XD!

• #3   12. jan 2014 jeg er rigtig glad for min dressur sadel.. men du skal ikke regne med at kunne springe mere end 40-50cm, med mindre du er virkelig dygtig, da støtten og funktionen til spring er MINUS i en dressur sadel..
    hvis du har "stillings" problemer ift. dig selv, ville jeg vælge en dressur, da den er med til at give dig flotte lange ben, lige hofter og retter din ryg.. smiley altså, den gør det den er skabt til smiley

en spring sadel er lavet til man skal kunne bevæge sig i sadlen, samt "låse" benene fast, hvis den er med lægstøtte..

en kombi sadel er enten dressur betonet eller spring betonet, men ville personligt aldrig selv købe sådan en..

• #4   12. jan 2014 Jeg har brugt min springsadel i dressurtræningen gennem det sidste stykke tid, mens jeg ledte efter en ny dressursadel. Støtten man får i en springsadel er selvfølgelig ikke den optimale til dressur, men jeg har klaret mig uden problemer alligevel smiley Medmindre du rider mest spring eller dressur, så ville jeg vælge en kombisadel, som jo er et meget godt alternativ til allround rytteren der ikke vil/har råd til mere end én sadel smiley

• #5   12. jan 2014 Hvilken disciplin er du mest seriøs i? Altså er du primært dressur eller springrytter?
    Jeg ville købe sadel efter ens primære disciplin smiley

• #7   12. jan 2014 Jeg kan i hvert fald sige så meget, at jeg personligt hader at ride i en kombi sadel! Og jeg kom op og springe 1 meter i min Windsor Elite dressursadel, hvilket gik fint. Jeg er nok mest til dressur sadler af de tre muligheder. Føler jeg falder af, når mine knæ er så langt oppe som i en springsadel smiley

Kommentér på:
Ny sadel - Problem

Annonce