15. feb 2009 Følger: 117 Følgere: 128 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 384
Erfaringer med gummimåtter {{forumTopicSubject}}
Jeg havde i en uges tid lånt en boks, hvori der lå to løse gummimåtter og det satte tankerne igang. Der er vel mange fordele ved at anvende gummimåtter - både i form af besparelse af strøelse, men også fordi det skåner hestens ben mere, så nu ville jeg lige høre, om der er nogle herinde der har erfaringer med måtter i boksen? I såfald hvor tykke er jeres og hvor har i købt dem? Hvor ligger prisen ca. henne og har i en stor måtte eller bruger i flere eller de såkaldte puslespil? Tænker bare, at det vel er svært at muge jo flere kanter der er, så selvom puslespillet lyder smart, kan det godt være det bliver en udfordring?
De kan jo fåes i at hav af forskellige varianter, og koster alligevel lidt, så inden jeg går ud og investere flere tusinde, kunne det da være rart at være sikker på, at det er det rigtige
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.059
Hun har valgt at den ene del af boksen har måtter, og den anden har træpiller. Den største fordel er, at hun sparer over det halve på strøelse. Herudover sparer hun også på høet, da hun fodrer på måtterne, således de ikke blander hø og strøelsen sammen.
Hestene vælger tit at stå/ sove på måtterne fremfor strøelsen, som altid er tørre og rene (-:
okt 2007
jun 2013
Følger: 29 Følgere: 28 Svar: 1
men mener ij du kan spare i strøgelse,, tvivler på en sølle gummi måtte er særlig rar at ligge på
feb 2009
Følger: 117 Følgere: 128 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 384
De måtter, som din veninde har er det de såkaldte HIT Softbeds? Tror jeg går efter, at de skal ligge i hele boksen som en grundlag over det hårde gulv nemlig
Når jeg nævner besparelse af spåner, tænker jeg ikke på at hesten skal stå på ren gummi uden strøelse, men blot at måtten skal ligge på betongulvet som et fjedrende lag og så med et lag af spåner ovenpå så grunden er lagt
okt 2007
Aaner ikke hvad de hedder - ved kun hvordan de ser ud (-; Kan prøve at google om lidt.
Ida T
Min venindes heste vælger tit at ligge på måtterne og sove. Hendes bokse er så store, at de kan ligge udstrækt på netop det underlag, de helst vil (-:
Erfaringer med gummimåtter