{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Erfaringer med gummimåtter {{forumTopicSubject}}

Jeg havde i en uges tid lånt en boks, hvori der lå to løse gummimåtter og det satte tankerne igang. Der er vel mange fordele ved at anvende gummimåtter - både i form af besparelse af strøelse, men også fordi det skåner hestens ben mere, så nu ville jeg lige høre, om der er nogle herinde der har erfaringer med måtter i boksen? I såfald hvor tykke er jeres og hvor har i købt dem? Hvor ligger prisen ca. henne og har i en stor måtte eller bruger i flere eller de såkaldte puslespil? Tænker bare, at det vel er svært at muge jo flere kanter der er, så selvom puslespillet lyder smart, kan det godt være det bliver en udfordring?
De kan jo fåes i at hav af forskellige varianter, og koster alligevel lidt, så inden jeg går ud og investere flere tusinde, kunne det da være rart at være sikker på, at det er det rigtige smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med gummimåtter
  • #1   12. jan 2014 Min veninde har gummimåtter i sine bokse hjemme hos hende selv.
    Hun har valgt at den ene del af boksen har måtter, og den anden har træpiller. Den største fordel er, at hun sparer over det halve på strøelse. Herudover sparer hun også på høet, da hun fodrer på måtterne, således de ikke blander hø og strøelsen sammen.
    Hestene vælger tit at stå/ sove på måtterne fremfor strøelsen, som altid er tørre og rene (-:

• #2   12. jan 2014 Hun har forresten købt dem hos nogle der forhandler staldinventar til ko- og svinestalde. Det er helt firkantede måtter (-:

• Ida T
    Ida T Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 29 Følgere: 28 Svar: 1
    #3   12. jan 2014 min hest er lidt damp,, han har gummi måtte i bunden og på døren,, det hjælper mod skrapen.. ingen larm og det er lig med han dropper sin tåbelige adfær...
    men mener ij du kan spare i strøgelse,, tvivler på en sølle gummi måtte er særlig rar at ligge på

• #4   12. jan 2014 Katrine:
    De måtter, som din veninde har er det de såkaldte HIT Softbeds? Tror jeg går efter, at de skal ligge i hele boksen som en grundlag over det hårde gulv nemlig smiley

Når jeg nævner besparelse af spåner, tænker jeg ikke på at hesten skal stå på ren gummi uden strøelse, men blot at måtten skal ligge på betongulvet som et fjedrende lag og så med et lag af spåner ovenpå så grunden er lagt smiley

• #5   12. jan 2014 Jeg ved ikke hvordan virkningen og besparelsne af det måtte være. Hvis du vil benytte måtterne sådan, kan du vel lige så godt have en god bund af f.eks. træpiller?
    Aaner ikke hvad de hedder - ved kun hvordan de ser ud (-; Kan prøve at google om lidt.

Ida T
    Min venindes heste vælger tit at ligge på måtterne og sove. Hendes bokse er så store, at de kan ligge udstrækt på netop det underlag, de helst vil (-:

Kommentér på:
Erfaringer med gummimåtter

Annonce