{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Lotte H
Lotte H
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 34

Hest - pris {{forumTopicSubject}}

Jeg ønsker mig - ligesom de fleste andre hestepiger - en hest, men jeg må ikke bare få en smiley For at min far overhoved vil høre lidt skal jeg have styr på hvor meget det koster, så jeg tænkte på om I, der har heste kunne fortælle mig lidt om omkostningerne?
Jeg bor i Egedal, så der ville en eventuel hest også komme til at stå. Jeg vil gerne høre hvad andre i Egedal og omegn giver for opstaldning (skriv grene om det er stald eller løsdrift) og smed og generelt hvad I hesteejere betaler for forsikring og dyrlæge

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest - pris
  • #1   8. jan 2014 Kender du ikke nogle i dit område som har hest? så spørg dem.
    Ellers så søg på de 200 andre emner omkring dette.

• #2   8. jan 2014 Kender ikke priser i dit område - men generelt tror jeg du skal regne med et sted mellem 3000 og 4000 om måneden. Det dækker så over opstaldning, evt. undervisning, smed, dyrlæge-vedligehold - herunder ikke medtaget akut sygdom som måske kræver indlæggelse som jo koster kassen.

Forsikring afhænger meget af hvor dyr en hest du skal have forsikret og om du skal have en brugs forsikring eller om det bare er en livs forsikring - og/eller evt. en sygedækning med ind over. De fleste forsikringselskaber har nogen priser på deres hjemmesider.

Kh
    CHarlotte

• Lotte H
    Lotte H Tilmeldt:
    nov 2012

#3   8. jan 2014 mariA*=det vil jeg prøve hvis du kan fortælle mig hvad jeg skal søge på

CHarlotte= Tusind tak. Det bliver nok en islænder hvis jeg får en. Det giver måske en ide om prislejet.

• #4   8. jan 2014 Søg på det der har med emnet at gøre.. Stort set alt du søger på kommer der noget frem ved smiley
    Jeg bruger 4300 på min om måneden inkl. Forsikring, dyrelæge (som pt er rigtig rigtig højt, derfor så mange penge) smed, opstaldning, udstyr, undervisning you name it.

• #5   8. jan 2014 jeg bruger om måneden
    1700 i opstalding
    350 undervisning
    derudover er det 1000 i smed hver 2. måned, så der kan man sige det er 500 om måneden.
    Derudover forsikring som er meget individuel, og så lægger jeg 300 kr. til siden om måneden hvis der skulle komme en meget dyr regning.
    Dette giver altså 2850 kr. om måneden smiley + stævner og brændstof til disse.

• #6   8. jan 2014 Jeg har hest opstaldet i Veksø og der giver jeg 2800,- i opstaldning inkl. Foder, wrap, strøelse, ridehus, ridebane, ind og udluk alle ugens dage.
    Udover det er der transport, undervisning, smed, dyrlæge og forsikring, så i alt bruger jeg omkring 5000,- om måneden smiley

• #7   8. jan 2014 hold da op sikke priser. Jeg giver 1250 inklusiv hal opstalding, smed og dyrlæge. Det skal dog siges, at jeg ikke betaler hal om sommeren. Hun bliver vaccineret en gang årligt til 500 kr. Smed hver 4. måned til 250 og opstaldning til 750. Hallen koster 225 om måneden. Bor dog på Bornholm og har en fjordhest.

• #9   9. jan 2014 Næsten det samme som du har navngivet dit emne smiley

• Lotte H
    Lotte H Tilmeldt:
    nov 2012

#10   15. jan 2014 Tak alle sammen. Jeg kan se at det er meget forskelligt hvad det koster at have hest.

• #11   15. jan 2014 Jeg har altid haft min hest derhjemme, hvor vi selv har marker og hø og halm vi selv laver.
    Så der har det jo ikke rigtigt kostet andet end beslagsmed, ver 6 uge og det kostede 300 kr.
    Nu skal jeg flytte ham den 1, til et sted hvor en boks koster 600 kr, ind og udlukning koster 200 og så skal jeg måske skifte beslagsmed hvis hun ikke vil køre der ud længere, så det bliver måske dyrere. :0)

Kommentér på:
Hest - pris

Annonce