{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.713 visninger | Oprettet:

Fjordvang efterskole / ungdomsskole {{forumTopicSubject}}

Hej piger

Jeg overvejer også Fjordvang efterskole, og ville høre om der var nogle herinde som kender til efterskolen, og evt. kunne fortælle lidt om den, og forholdende ?
kan I anbefale den ?

Er der andre efterskoler I kan anbefale, hvor ridelinjen er rigtig god.. Er rimelig ny på det område mht. efterskoler ..

Håber I vil hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjordvang efterskole / ungdomsskole
  • #1   7. jan 2014 Hvor i landet bor du? Har nogen veninder som har gået på Vestbirk (Horsens) og blidstrup (mors) hvor de begge har været rigtig glade for det smiley men du kan jo altid Google det smiley

• #3   7. jan 2014 Har KUN hørt godt om Fjordvang! smiley
    Jeg bor 5 km derfra og har efterhånden kendt en del der har gået derude og alle har virket ekstremt glade for det smiley
    Der skulle også være godt forhold for hestene og undervisningen skulle også være rigtig god smiley
    Og så ligger den jo lige ud til fjorden, så du ville nok også få muligheden for at komme i vandet med din hest smiley Der har jeg ihvertfald set de har gjort mange gange derude smiley

• #4   7. jan 2014 Jeg er selv op skrevet og optaget til Grindsted landbrugsskole til efter sommerferien (tronsøskolen ) som er rigtig fedt, jeg skal ud og kigge på fjordvang nu her. smiley

• #5   7. jan 2014 Jeg kender også et par stykker som har gået der, deriblandt min kæreste. Alle har været utrolig glade for det og ville have blevet der til i dag, hvis det var muligt smiley

• #6   7. jan 2014 Hej! smiley

Jeg går på fjordvang nu. Og har min hest med. Det er super fedt og fantastisk at have både hest, og venner omkring sig hver evig eneste dag!
    Undervisningen indenfor ridning er rigtig god. Man lærer mange nye ting og øvelser, på kort tid.
    Eks. min hest han har haft en rigtig dårlig periode med sin springning, og nu hopper han 110 - 120 cm unden problemer! smiley Det er simpelhent fantastisk.
    Og jeg kommer fra en lille by der hedder Jyderup, på Sjælland. Så jeg har godt 300 km herhen, og omkring 4 timer med hestetrailer. For mig betyder det intet, og har bestemt ikke fortrudt at jeg har valgt F.U. smiley
    Man bliver undervist i dressur, spring, horsmanship og teori --> masse nyttig viden omkring hesten. Man laver også en masse sjov og ballade, som ponygames, rider nogle lange ture sammen og når det bliver varmt i vejret igen skal vi ned til fjorden.
    Man udvikler sig utroligt mege, både personligt, og med sin hest! smiley
    Så kan varmt anbefale Fjordvang Ungdomsskole! Så kom glad på onsdag til åbent hus smiley

• #7   7. jan 2014 Skal gå dee næste år og jeg har virkelig hørt meget positivt om den. smiley

• #8   7. jan 2014 Kan kun varmt anbefale FU.. smiley

• #10   7. jan 2014 Fedt med alle de positive henvendelser smiley

• #11   7. jan 2014 Kan virkeligt ikke anbefale Fjordvang. Gik der 10/11 og blev mobbet ud midt i eksamenerne. Forholdene er elendige, du har slet slet ikke tid nok til din hest. Værelserne er for små, boksene er for små og der er slet ikke plads til at have så mange heste!

• #12   7. jan 2014 Hvor mange hest er der plads til derude? smiley

• #13   7. jan 2014 Går der lige nu, og kan gladeligt fortælle at der kommer 6 nye bokse til næste år, ergo for vi plads til 25 heste istedet for 19 heste smiley

Jeg syntes FU er fantastisk! Menneskerne er helt vidunderlig og alle er utrolig rare og imødekommende, hvilket de også går utrolig meget op i fra lærens side.
    Nej, der er ikke så meget tid til din hest altid hvis du tager 9. klasse, men det er der på de færreste hesteefterskoler. Forholdene er rigtig gode, og vi har bla. både 20x60 bane og 20x40 ridehal, samt høhal, og næsten helt nye bokse. Vi har industrivask til dækkner, stort lokale til teoriundervisning, og lækkert stort sadelrum smiley

Jeg kan kun anbefale FU, og du er velkommen til at skrive hvis du vil vide mere? smiley

• #14   7. jan 2014 Fjordvang har desuden Maj-Britt Rønnov til underviser som har været i uddannelse hos Kelly Marks, og hos praktik hos Monty Roberts. Hun hjælper ekstremt meget i henhold til problem heste, og har en ufattelig stor viden om heste, og hun er noget af det rareste! Hun er super dygtig i dressur såvel som spring, og har altid en løsning på et problem.

Min hest f.eks. er væver og har det med at blive lidt agressiv i stald og boks, men Maj-Britt har fået hendes vævning til næsten at stoppe, lært mig at lære hende at gå i trailer, samt hvordan jeg får styr på alle hendes unoder! Hun hjalp mig med hende, da alle andre (inklusiv mig elv) blot havde lyst til at give op på den, og hun bukker aldrig under for en udfordring!

Jeg kan på ingen måde forstå hvorfor du Sørine syntes forholdene er dårlig? smiley
    Jeg syntes personligt de er i tip top stand, bla. med nye letvægts spring fra aluette osv.. Det eneste jeg vil kunne sætte fingeren på er at der burde være en ekstra fold, sådan at vi havde 3 istedet for 2 (de 2 er virkelig store og går ned til fjorden - hvilken vi også rider i engang imellem :-D)

Så må give Cecilie ret - Kom gerne at besøge os på onsdag smiley

• #15   7. jan 2014 Lækkert med så meget tekst Kao. Efterskolen lyder virkelig til at være et fedt sted, og mega fedt med jeres underviser, hun lyder til at være super dygtig !!

Hvad med jeres værelser ? Er det køjeseng eller en-mands senge i har ?
    På Fjordvangs hjemmeside, er der et par billeder, hvor det er en mands senge på værelserne.
    Værelserne ser rimelig gode ud, i forhold til så mange andre efterskoler ? smiley

Jeg er vildt interesseret i at komme på Fjordvang ungdomsskole, men har ikke mulighed for at komme derud til åbenthus i morgen desværre. Men kan se på hjemmesiden at i også har åbenthus d. 23 Februar ? smiley

Ved I, hvor mange ledige pladser der er tilbage, eller ved i om de hurtigt bliver taget, sådan at man bliver nød til at komme på venteliste ? smiley

- Tak for alle jeres svar ? smiley

• #16   7. jan 2014 Har ingen idé om venteliste osv. men vi har enmands seng på alle værrelse, de fleste rykker dem dog sammen til dobbeltsenge efter ikke så lang tid smiley
    Og værrelserne er også virkelig lækre! I starten syntes man de er meget små, men efter ikke så lang tid indser du at der er mere end nok plads til det hele smiley
    Desuden bor vi 6 forskellige steder - Gul gang, hvid gang, baby gang og rødt hus, blåt hus og grønt hus, så der er mange forskellige måde at bo på. Hus er mere kollektivs-agtig, hvor du deler en del, hvor gangen er lidt mere enlig, men stadig med stort fælleskab smiley
    Selv bor jeg i grønt hus og er sindsygt glad for det! FU kan kun anbefales smiley

• #17   7. jan 2014 Går også på FU nu og det er fantastisk! Jeg har også min hest med og går i 9. Nej der er ikke ligeså meget tid som i 10., men der er tid! Jeg kan sagtens nå at ride hver dag hvis jeg vil det! smiley
    Værelserne er fine, du vender dig hurtig til at dele dit værelse med en anden, og så meget tid tilbringer du altså heller ikke på dit værelse! smiley

• #19   9. jan 2014 Cecilie der kommer som skrevet længere oppe "kun" 6 ekstra boks, altså 25, så det er ikke så galt smiley
    Der er mulighed for at få en større boks nede i enden. Min hest står i en af disse, og trives gevaldigt smiley

• #21   9. jan 2014 Hun væver, men er stoppet efter hun faldt til og kom op på FU i den "rolige" ende af laden, hvor der kun står 5 heste (2 kæææmpe bokse i den ene, 3 ponybokse i den anden) Hun væver dog stadig når hun er alene eller hvis der er noget der hidser hende op, men hun gør det ikke længere hele tiden smiley

• #22   9. jan 2014 Jeg var derude i onsdags og der er venteliste... smiley

• #23   9. jan 2014 Der er nogle hernede der f.eks. stod som nr. 30 på ventelisten og de er kommet ind alligevel, så lad ikke det skræmme jer væk smiley

• #25   9. jan 2014 Jeg nå som nr. 15, mener jeg indtil en måned før, men jeg kom alligevel ind. smiley

• #26   9. jan 2014 Jeg var på et tidspunkt nr. 27 (1,5-2 år) før og jeg kom ind 8 måneder før skolestart smiley

• #27   9. jan 2014 Jeg skal gå på Fjordvang, og er allerede "kommet ind" glæder mig rigtig meget!

• #28   9. jan 2014 Skal gå der efter sommerferien i 10. klasse, og jeg kan næsten ikke vente! Og blev rigtig glad for at læse Kao's indlæg om Maj-Britt, da jeg netop selv har en hest, der desværre ikke altid er så god mod fremmede. Jeg har også en plads til min hest, har dog ikke helt besluttet om hun skal med endnu, da hun netop er lidt speciel smiley

• #29   9. jan 2014 Det eneste jeg ikke er så glad for, af det jeg har hørt er, at hestene kun går på fold 6 timer dagligt, hvor jeg godt kunne ønske noget mere. smiley

• #32   10. jan 2014 Freja - I 14/15? smiley
    Men jeg er enig med Ullahesten. Nogen, der går der nu, der ved om det kan "forhandles?" Altså foldtiden. smiley

• #33   10. jan 2014 Hestene går ude så længe som muligt. Og de kommer ud så tidligt som muligt smiley

• #34   10. jan 2014 Nice, så er jeg vel tilfreds. smiley

• #35   10. jan 2014 I vintermånederne går de dog mindre ude end i sommertimerne, da vi ikke syntes det er smart de skal gå derude i mørke, hvis nu de f.eks. ikke kan se hegnet, og render igennem, og pga. mudderet! Men i sommermånederne går de ude så længe det kan lade sig gøre, og næsten så længe de vil smiley

• #36   10. jan 2014 Det gør min heller ikke nu, af samme grund. smiley

Kommentér på:
Fjordvang efterskole / ungdomsskole

Annonce