Baucher bid - godt eller skidt? Baucher bid - godt eller skidt?
Hej alle.
Jeg ved ikke lige om det er det rigtige jeg har lagt det her i ellers må i lige sige til
Jeg står og overvejer at anskaffe dette bid til min vallak da jeg syntes at det han har nu er lidt uroligt og glider rundt, har fået det tjekket hvor han sagde det passede fint men jeg er altså stadig ikke sikker. Jeg har så læst at baucher biddet skulle være et meget "roligt" bid da det ikke kan køre rundt i ringende eller hvad man siger, samt at de der stænger kan virke støttende men om det er sandt ved jeg det simpelhent ikke, så vil høre om der er nogen af jer der har nogen erfaringer med dette bid og ikke mindst dens effekt?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Et baucher bid ligger mere roligt i hestens mund fordi det har ophæng - samme gør fx. et Rockin S Snaffle.
Der burde ikke være nogen udveksling i det, fordi det har ophæng og ikke stang og dermed ikke hårdere. Men ja, af en eller anden årsag så er det enten folk med hårde hænder der ofte vælger det eller et eller andre - det ser hårdere ud.
Og ophænget bliver også presset ned af, hvis man har godt fat, derved mere prespå nakken.
aug 2011
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 920
Der er ikke mange der tror det men det er et meget blidt bid. Det er roligt i munden og kan ikke trækkes igennem munden på hesten som almindelige ringe kan. Men alle bid er skarpe hvis man er hård i sin hånd jo
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 426 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.021
Jeg rider selv med det og jeg synes det er så godt og Tjalfe er blevet meget mere roligere på bidet efter at det er kommet væk fra laderne og er blevet mere stabilt
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 128 Heste: 6 Emner: 245 Svar: 1.874
Af det jeg har kunne finde skulle det være godt, men har ikke kunne finde særligt meget desvære..
Dog hvis det var skal det være et 3-delt da han er vant til dem, men ved ikke hvor stor forskel der er på 2-delt og det 3-delte
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
Jeg red med et baucher bid på min ene pony, hun kan ikke lide urolige bid, og et to-delt var for uroligt til hende
Hvilket bid rider du med nu? hvis du rider med et 3-delt, kan du jo prøve et 2-delt og se om det er lidt bedre
feb 2008
Syntes bare det det ser meget hårdt ud pga. de stænger men det er nok bare på den måde det ser ud
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
Et link til samme emne
feb 2008
Jeg rider med et sprenger 3-delt trensebid eller hvad man kan kalde det
mar 2011
Tøjlerne sidder jo direkte i bidringene, så selvom biddet er hængt op er det ikke skarpere end et trensebid
Næ se!
(se linket som Helle linker til)
feb 2008
Tænker bare at stængerne må have en eller anden effekt?
mar 2011
Det hjalp mig lidt med at forstå biddet bedre, da jeg læste Bag om Biddet, selvom den ikke hjalp helt så meget som jeg havde håbet
Baucher bid - godt eller skidt?