Jeg har aldrig været ude for noget ligende...... {{forumTopicSubject}}
Vi (jeg og hende der rider min hest) var til stævne i går, og jeg er stadig rystet over den dårlige opførsel jeg var vidne til.
Da min hest sparker, har den altid en stor (bemærk STOR) rød sløjfe i halen. Da min rytter (C) rider på opvarmningen, få minutter før hun skal ind og ride første gang (LA4-6% klasse, hvor hun skulle ride LA4 og LA5) rider hun indenfor hovslaget, og en rytter på en brun hest rider modsatte vej på hovslaget. Så kommer der en 3 rytter lad os kalde hende K, bag fra og forsøger at ride imellem de to, min hest der tydeligt følte sig presset, stopper brat og sparker K´s hest på bringen. forviring opstår og C spørger om det var hendes skyld, hvor til samtlige tilskuere i hallen (på nær K´s veninder) er enige om at det var K egen skyld.
Og så begynder lavinen ellers at rulle.....
Først løber en af K veninder tværs over banen mens hun siger "nej det var ikke hendes skyld men hun kan da i det mindste sige undskyld"
Så beder C´s mor hende om at ride over og sige undskyld til K, selvom det ikke var hendes skyld.
Da C siger pænt "ej det må du undskylde" begynder K at skælde hende ud og siger at det for helved er hende der skal holde afstand fordi det er hendes hest der sparker. Der til siger C så at hun jo ikke har øjne i nakken og derfor ikke kan holde afstand til dem der rider bag hende.
C er tydeligvis påvirket og føler sig uretfærdigt behandlet. Jeg snakker hende til ro, og hun rider ind på banen og rider en virkelig flot LA4 (68,6% og en 2.plads )
I mens hun er inde og ride begynder K´s veninder at sidde og tale ret højt om at min hest (den C rider) er totalt sindssyg, og at hvis den går antræk til at sparke ud igen vil de sørge for at den bliver bortvist fra stævne pladsen.
Da C kommer ind på opvarmningen igen sidder de og snakker grimt om både hende og hesten. Så C (der kun er 17 år gammel) forlader hallen og skridter i stedet rundt udenfor.
Det pisser mig af, så jeg går op til sekretariatet og fortæller dem om misæren, og der går en (en ret stor og bred mand) over og siger at de skal opføre sig ordentlig, og tale pænt, for alle skal kunne være der.
Så kommer C ind i hallen igen og varmer op til hendes anden program, mens de alle sidder og skuler til hende og visker.
Jeg er dybt rystet over at opleve denne slags opførsel, og så især til et D-stævne.
og hvad værre er så rider K i ridehuset på den gård hvor min hest står opstaldet, så hun ved udmærket godt at hun skal holde afstand til den.
og K og hendes veninder er i alderen 25-27 år. Det ligner sku ikke noget at de opføre sig så usportsligt.
Det gør mig så harm at de skulle ødelægge en ellers helt igennem god stævne oplevelse.
Hun blev nr. 2 og 4 i klassen
Kom gerne med input/meninger..... Er det mig der er helt fra den eller hvad?
jul 2011
Følgere: 4 Svar: 298
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.253
Tillykke til din rytter med det flotte resultat - ser ud til at være en skøn hest!
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.698
Jeg har bla fået advide at jeg da intet havde at gøre til et D-stævne i dressur fordi jeg var på landsholdet - ja i distance totally different thing!
Har også engang fået afvide at jeg da slet ikke skulle springe på min pony, fordi han stoppede på et opvarmningspring pga jeg red en fuldstændig umulig afstand. Så han valgte altså at stoppe istedet for at springe, jeg roste ham jo fordi det var 100% min fejl.
Og ja kan blive ved, nogen folk skal bare dømme andre -.-
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 449
Vær stolte af jer og af C for at sige undskyld trods uskylden...!
okt 2004
Og hun siger jo endda undskyld for hesten sparkede, det er virkelig flot gjort af hende. Selvom det ikke var hendes skyld! Respekt til C
feb 2013
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 3
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
okt 2004
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 12 Svar: 163
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Glem de tåbelige tøser og glæd dig over det flotte resultat
sep 2004
Følger: 99 Følgere: 92 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 171
Sådanne mennesker som K (og veninderne) findes - desværre - OVERALT i hesteverdenen.. Jeg er selv kommet forbi et par stykker, og hver og en har simpelthen været så modbydelige at være i selskab af. Man kan bare håbe, at de lærer af deres opførsel
Held og lykke med de fremtidige stævner!
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.601
Folk er laaaangt værre til D stævner end alle andre stævner. Synes dem der skaber sig er dem der ikke har noget at have det i - hvis i forstår hvad jeg mener. Åndsvag opførsel og virkelig barnligt! Tabere!
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
At K så vælger at overse en stor rød sløjfe i halen på din hest og rider meget tæt på, kan kun være hendes egen fejl. Ærgerligt for hendes hest, at den fik en pedal, men det kunne hun nu selv havde undgået ved at tage hensyn til hesten med den røde sløjfe. Det er hverken din, din rytters eller for den sags skyld din hests fejl, det er K's egen.
At voksne mennesker sidder og er grove og latterlige at høre på, på stævnepladserne er desværre ret normalt. Fint at der blev sagt noget til dem, selvom de måske ikke hjalp. Men ja, små hjerner, små fornøjelser.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.601
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
Til eksempel var jeg i weekenden af sted til C-stævne i dressur (klasser LA1,2 og 4) dette var på en 17 årig rolig oldenborg hoppe(og så kørehest og tidligere fået 6 føl), men altså, hun er velopdragen og generelt rolig og nem. Og HELDIGVIS for det, for de færreste på den opvarmnings bane holdt afstand når de red uden om.
- enden ret de så tæt at stigebøjlerne næsten kunne røre, eller drejede lige når de var tæt ved siden af så deres hests bagpart var ved at ramme ind i den hest jeg ret på, eller også trykkede de lige lidt ekstra til hesten i det de var ved siden af, så deres hest lavede et spjet eller mindre udspark som var ved at ramme min.
Og ja kunne nok blive ved, men det er heldigvis overstået for denne gang, og jeg priste mig bare lykkelig for at det ikke var min egen Ronato jeg havde med, for tror godt nok ikke han havde været rolig, ligeglad og bare gået videre. Han havde nok nærmere prøvet at komme igennem barrieren, eller "forsvaret" sig selvom han på ingen måde er typen der sparker ud eller noget
Men ja alt i alt er der desværre mange der ikke helt ser over deres egen næsetip når de rider rundt sådanne steder.
Og så for resten Tillykke med placeringerne
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 449
sep 2004
Følger: 99 Følgere: 92 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 171
okt 2004
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
Jeg havde bare behov for at komme af med det.
Syns at det er synd at sådanne typer skal ødelægge det for andre. De giver heste folk et dårligt ry.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Self. holder gimperne med K.
Men når K kender hesten, forstår jeg slet ik hvorfor hun ska op i røven på din hest.
Måske et neonskilt i den røde sløjfe ku hjælpe og en bagparts alarm
Jeg har aldrig været ude for noget ligende......