{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Jeg har aldrig været ude for noget ligende...... {{forumTopicSubject}}

Vi (jeg og hende der rider min hest) var til stævne i går, og jeg er stadig rystet over den dårlige opførsel jeg var vidne til.

Da min hest sparker, har den altid en stor (bemærk STOR) rød sløjfe i halen. Da min rytter (C) rider på opvarmningen, få minutter før hun skal ind og ride første gang (LA4-6% klasse, hvor hun skulle ride LA4 og LA5) rider hun indenfor hovslaget, og en rytter på en brun hest rider modsatte vej på hovslaget. Så kommer der en 3 rytter lad os kalde hende K, bag fra og forsøger at ride imellem de to, min hest der tydeligt følte sig presset, stopper brat og sparker K´s hest på bringen. forviring opstår og C spørger om det var hendes skyld, hvor til samtlige tilskuere i hallen (på nær K´s veninder) er enige om at det var K egen skyld.
Og så begynder lavinen ellers at rulle.....
Først løber en af K veninder tværs over banen mens hun siger "nej det var ikke hendes skyld men hun kan da i det mindste sige undskyld"
Så beder C´s mor hende om at ride over og sige undskyld til K, selvom det ikke var hendes skyld.
Da C siger pænt "ej det må du undskylde" begynder K at skælde hende ud og siger at det for helved er hende der skal holde afstand fordi det er hendes hest der sparker. Der til siger C så at hun jo ikke har øjne i nakken og derfor ikke kan holde afstand til dem der rider bag hende.
C er tydeligvis påvirket og føler sig uretfærdigt behandlet. Jeg snakker hende til ro, og hun rider ind på banen og rider en virkelig flot LA4 (68,6% og en 2.plads smiley )
I mens hun er inde og ride begynder K´s veninder at sidde og tale ret højt om at min hest (den C rider) er totalt sindssyg, og at hvis den går antræk til at sparke ud igen vil de sørge for at den bliver bortvist fra stævne pladsen.
Da C kommer ind på opvarmningen igen sidder de og snakker grimt om både hende og hesten. Så C (der kun er 17 år gammel) forlader hallen og skridter i stedet rundt udenfor.
Det pisser mig af, så jeg går op til sekretariatet og fortæller dem om misæren, og der går en (en ret stor og bred mand) over og siger at de skal opføre sig ordentlig, og tale pænt, for alle skal kunne være der.
Så kommer C ind i hallen igen og varmer op til hendes anden program, mens de alle sidder og skuler til hende og visker.

Jeg er dybt rystet over at opleve denne slags opførsel, og så især til et D-stævne.
og hvad værre er så rider K i ridehuset på den gård hvor min hest står opstaldet, så hun ved udmærket godt at hun skal holde afstand til den.
og K og hendes veninder er i alderen 25-27 år. Det ligner sku ikke noget at de opføre sig så usportsligt.

Det gør mig så harm at de skulle ødelægge en ellers helt igennem god stævne oplevelse.

Hun blev nr. 2 og 4 i klassen smiley

Kom gerne med input/meninger..... Er det mig der er helt fra den eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har aldrig været ude for noget ligende......
  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 298
    #1   6. jan 2014 Lyder som det var K's egen fejl. Og glem dem. Der findes idioter alle vegne

• #2   6. jan 2014 Puha, kan jeg godt forstå at du er rystet over. At man kan komme i tanke om at opfører sig sådan overfor andre, når den pågivende situation var ens egen skyld. Det begriber jeg simpelthen ikke! ):

Tillykke til din rytter med det flotte resultat - ser ud til at være en skøn hest!

• #3   6. jan 2014 Ryst på hovedet og kom videre, der er findes mange dumme mennesker på stævnepladserne.
    Jeg har bla fået advide at jeg da intet havde at gøre til et D-stævne i dressur fordi jeg var på landsholdet - ja i distance totally different thing!
    Har også engang fået afvide at jeg da slet ikke skulle springe på min pony, fordi han stoppede på et opvarmningspring pga jeg red en fuldstændig umulig afstand. Så han valgte altså at stoppe istedet for at springe, jeg roste ham jo fordi det var 100% min fejl.

Og ja kan blive ved, nogen folk skal bare dømme andre -.-

• #4   6. jan 2014 Flot at i sætter tydelig rød sløjfe i halen... mere kan I ikke gøre jo selvfølgelig holde afstand til dem der kommer imod jer, eller dem i rider op til bagfra... alt det andet bavl skal i forsøge at ryste af jer... der er nogen der har dårlig opførsel med hjemmefra...!

Vær stolte af jer og af C for at sige undskyld trods uskylden...!

• #6   6. jan 2014 Og vil sige at C jo selv har prøvet at være så hensynsfuld som muligt. Mange sætter bare en rød sløjfe i halen og mener at det er alle andre der skal flytte sig.
    Og hun siger jo endda undskyld for hesten sparkede, det er virkelig flot gjort af hende. Selvom det ikke var hendes skyld! Respekt til C

• #7   6. jan 2014 Det er desværre historier som denne der har gjort at jeg aldrig har redet stævner...

• #10   6. jan 2014 selv guderne kæmper forgæves mod dumhed...

• #11   6. jan 2014 Casiro: Ja tonen er bedre til distance, men den kan også sagtens være grim! Det har jeg selv været udsat for smiley Men den er general langt bedre end på dressurbanen,og er stadig "chokket" over jeg ikke måtte stille til d-stævne i dressur fordi jeg var landsholdet i en helt anden disciplin.

• #12   6. jan 2014 er HELT enig med din rytter C, "hun har jo ikk øjne i nakken" selvf siger man undskyld uanset om det er ens skyld og det gjorde C jo også, syntes bestemt ikk hun har gjort noget forkert smiley mennoget helt andet så syntes jeg det er flot i alt det her tomult at hun så rider ind og får en 2. plads og en 4. plads smiley tillykke her fra smiley

• #13   6. jan 2014 Dvs hvis man kører op i en forankørende bil er det føreren af det forreste køretøj der får skylden pga for lidt bremseafstand??? Goddav mand økseskaft smiley
    Glem de tåbelige tøser og glæd dig over det flotte resultat

• #14   6. jan 2014 Synes bestemt i har reageret rigtig flot! Og stort tillykke med 2. og 4. pladsen smiley

Sådanne mennesker som K (og veninderne) findes - desværre - OVERALT i hesteverdenen.. Jeg er selv kommet forbi et par stykker, og hver og en har simpelthen været så modbydelige at være i selskab af. Man kan bare håbe, at de lærer af deres opførsel smiley

Held og lykke med de fremtidige stævner! smiley

• #15   6. jan 2014 Den hest der BLIVER sparket er skyld i sparket fordi personen der rider ikke holde afstand. Det kan aldrig være din hests skyld smiley

Folk er laaaangt værre til D stævner end alle andre stævner. Synes dem der skaber sig er dem der ikke har noget at have det i - hvis i forstår hvad jeg mener. Åndsvag opførsel og virkelig barnligt! Tabere! smiley

• #16   6. jan 2014 Jeg går da stærkt ud fra at du og din rytter tager sine forbehold og rider i rimelig afstand til de andre, nu hesten har tendens til lidt løse bagben.

At K så vælger at overse en stor rød sløjfe i halen på din hest og rider meget tæt på, kan kun være hendes egen fejl. Ærgerligt for hendes hest, at den fik en pedal, men det kunne hun nu selv havde undgået ved at tage hensyn til hesten med den røde sløjfe. Det er hverken din, din rytters eller for den sags skyld din hests fejl, det er K's egen.

At voksne mennesker sidder og er grove og latterlige at høre på, på stævnepladserne er desværre ret normalt. Fint at der blev sagt noget til dem, selvom de måske ikke hjalp. Men ja, små hjerner, små fornøjelser.

• #17   6. jan 2014 Helt enig med Trine... Red undervisning med sådan en engang hun lavede ikke andet end at skælde mig ud hvis jeg red for tæt på? Altså det var hendes hest der "sparkede" og min det gik ud over - den sparkede aldrig. Men min er meget nærgående og til springning rider man jo opvarmning hurtigt efter hinanden over et kryds. Lige efter springet stoppede hun altid hendes op og skridtede så når jeg kom efter landede jeg knap nok før min hest hang i røven af hendes. Hun fik af vide 700 gange hun altså måtte fortsætte eller ride væk fra "banen" hvis vi andre kom. Men nej hun skille skælde mig ud hver evig eneste gang smiley

• #18   6. jan 2014 Øv for en oplevelse, men vil nu ikke give Stine ret i at det er værre til D-stævner, for jeg syntes af dem til C-stævner kan være lige så slemme.

Til eksempel var jeg i weekenden af sted til C-stævne i dressur (klasser LA1,2 og 4) dette var på en 17 årig rolig oldenborg hoppe(og så kørehest og tidligere fået 6 føl), men altså, hun er velopdragen og generelt rolig og nem. Og HELDIGVIS for det, for de færreste på den opvarmnings bane holdt afstand når de red uden om.

- enden ret de så tæt at stigebøjlerne næsten kunne røre, eller drejede lige når de var tæt ved siden af så deres hests bagpart var ved at ramme ind i den hest jeg ret på, eller også trykkede de lige lidt ekstra til hesten i det de var ved siden af, så deres hest lavede et spjet eller mindre udspark som var ved at ramme min.
    Og ja kunne nok blive ved, men det er heldigvis overstået for denne gang, og jeg priste mig bare lykkelig for at det ikke var min egen Ronato jeg havde med, for tror godt nok ikke han havde været rolig, ligeglad og bare gået videre. Han havde nok nærmere prøvet at komme igennem barrieren, eller "forsvaret" sig selvom han på ingen måde er typen der sparker ud eller noget smiley

Men ja alt i alt er der desværre mange der ikke helt ser over deres egen næsetip når de rider rundt sådanne steder.

Og så for resten Tillykke med placeringerne smiley

• #19   6. jan 2014 Jeg oplevede det da jeg havde pony til salg, som vi så var afsted til stævne med... Ja så stod V så og kæftede op om at den var højere end oplyst for hun set annoncen på den hvor jeg skrev det var en to'er, hvilket der ikke stod. Hun var 129 og det stod der, så sagde hun rigtig højt at der jo ikke er noget ved at vinde med en hest når det er snyd... Kunne kun give hende ret, fandt min annonce på mobil viste hende den med den korrekte højde på pony, og viste hende en annonce på en pony der godt kunne minde om min der var oplyst til 133 altså to' er...! Selv med de to annoncer op mod hinanden påstod hun stadig at vi snød... Sekrateriatet kunne godt se at hun tog fejl... Men sladderen fortsatte jo ... Kællinger men lad dem om det... Så længe vi opfører os ordentligt og efter reglerne så lad dem snakke...!

• #21   6. jan 2014 Præcis Stine Randløv! Det er SÅ irriterende, at folk skal spille smarte smiley

• #24   6. jan 2014 Casiro: Syntes også det var en meget underlig kommentar jeg fik xD Men den ponymor mente altså dybt seriøs man skulle holde sig væk fra de små stævner når der var flag på jakken. Mig og min far prøvede forgæves at forklare at bare fordi man er dygtig i en disciplin er man det ikke nødvendigvis i alle xD Det sjove var så at klassen (LA1) blev vundet af en springpony og jeg blev nr 2 - men det er lidt en anden historie smiley

• #25   6. jan 2014 Tak alle sammen for jeres opbakning.
    Jeg havde bare behov for at komme af med det.
    Syns at det er synd at sådanne typer skal ødelægge det for andre. De giver heste folk et dårligt ry.

• #26   6. jan 2014 Jalousi er en grim ting.
    Self. holder gimperne med K.
    Men når K kender hesten, forstår jeg slet ik hvorfor hun ska op i røven på din hest.
    Måske et neonskilt i den røde sløjfe ku hjælpe og en bagparts alarm smiley smiley

Kommentér på:
Jeg har aldrig været ude for noget ligende......

Annonce