{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.179 visninger | Oprettet:

Cillepign
Cillepign
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Konik heste køb i Danmark? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg ved ikke jeg er faldet en smule for konik racen (race som stammer fra vildhesten)
Kan den rides af voksne under 75 kg.? over?
Og kan den købes i Danmark? er der måske nogen der avler den?
Jeg har brugt google og igen og igen ikke fundet noget resultat så jeg ville lige høre ad her.
Derudover er de gode i hovedet for det meste? (ved jo godt at der også kan være nogle der træder ved siden af)
Som rideheste hvordan er de så der?:)
På forhånd tak for svaret:)

Cillepign

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konik heste køb i Danmark?
  • #1   5. jan 2014 Der er nogle stykker herinde som har Koniker. Du kan jo høre dem ad smiley

• Cillepign
    Cillepign Tilmeldt:
    jan 2014

#2   5. jan 2014 Hvad jeg har forstået får de fleste dem importeret. Men jeg vil jo gerne se det jeg køber, før jeg køber det. Ellers ved jeg jo ikke om jeg har fået en hest som er hidsig (aggressiv) med masser af uvaner;)

• #3   5. jan 2014 Koniko (min tidligere part) kan sagtens ride af voksne, og han er helt cool i hovedet! Under ridning er han doven, men har også redet en anden konik som var meget frisk og fremadgående smiley

• Cillepign
    Cillepign Tilmeldt:
    jan 2014

#4   5. jan 2014 Ja det kan jo variere, men for mig af vil jeg hellere have en halv-doven hest man kan styre end en op og køre hest du ikke kan få ned igen. Jeg synes dog det er fint hvis hesten så kan komme ned igen og være rolig at den er lidt frisk, men ikke fræk!;)

• #5   5. jan 2014 altså de er jo meget stærke og dem jeg har redet ved det godt, men det er meget sjældent at de har vist det smiley

• Cillepign
    Cillepign Tilmeldt:
    jan 2014

#6   5. jan 2014 Når de så viser det, hvad gør de så?:)

• #7   5. jan 2014 går den vej de selv vil, Koniko kan finde på at dreje når man går med ham, hvis han hellere lige vil have noget græs, og så er der bare ingenting at gøre, hverken for børn eller voksene smiley

• #8   5. jan 2014 der er vist en her inden tilsalg dog er den blandning af islænder..

• Cillepign
    Cillepign Tilmeldt:
    jan 2014

#9   5. jan 2014 Man kan jo sige at det at han vender om fordi han hellere vil noget andet, er noget der kan ske med enhver race. Min veninde havde en irish cob som part. Til start var hun stædig sparkede bed lavede bukkespring osv. efter et halvt år var hun simpelthen så sød over for min veninde, men alle andre de kunne rende og hoppe. En rigtig hoppet vildhoppe.;)

Bob & Co,
    Jeg har set det og kender også islænderracen så det gør ikke det store de har mange ens egenskaber jeg har også skrevet til sælger på annoncen;)

Kommentér på:
Konik heste køb i Danmark?

Annonce