Magnetdækken - hjælper det? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg rider en hoppe som kramper meget i sit ene bagben, hun skal bedøves når hun får smed, da hun ellers ikke kan stå oppe med bagbenene.
Der er aldrig gjort noget ved det, andet end bedøvelse ved smed, og hun viser hverken tegn på smerter eller andet ved ridning heller, der kramper hun ikke, og hun elsker at springe.
Hun har også gjordkramper.
Hun er begyndt at krampe når hun står stille, hver gang hun så lige skal flytte på benet ryger det helt op under maven, før hun sætter det igen.
Vil et magnetdækken hjælpe på evt. låsninger i ryggen og vil magnetgamacher evt. kunne løsne op for et eller andet i benene? Jeg ville bare se om det kunne lindre symptomer, inden jeg foreslår en kiropraktor (det er en udlånshest)
Det skal sige at hun havde det sådan her inden jeg fik hende.
Så kom med gode råd. Jeg ved udmærket godt der skal kiropraktor på.
Så snart hun er i bevægelse er der intet, det er kun når hun er ''kold''.
jan 2009
Følger: 97 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 903
feb 2006
Følger: 104 Følgere: 101 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 204
jan 2011
Følger: 93 Følgere: 147 Heste: 10 Emner: 13 Svar: 513
De skal tilvænnes det, det står for det meste på 'indpakningen' men jeg mener det er 30min første gang også sætter man det op
jun 2008
Følger: 117 Følgere: 128 Heste: 10 Emner: 108 Svar: 831
apr 2012
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 263
feb 2006
Men tak for svarene! Må snakke med ejeren om kiropraktor til dyret. Det er bare træls, at jeg lige har fået hende hjem og opdaget det, og nu er det selvfølgelig mig der står for dyrlæge og det hele.. Derfor tænkte jeg at det måske var billigere sluppet med det andet.
Men hvad jeg har kunne finde frem til er det staldkramper hun har, ved ikke om det kan løsnes. Men en kiropraktor er nok løsningen eller ihvertfald vejen frem!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Fys/kiopraktor er billigere end dækken ;o)
Giver 750 kr for en omgang ved fys, dækkenet koster over 1000 kr ved BOT så vidt jeg husker. Og hvis hesten er låst, kan dækkenet ikke låse det op.
jun 2011
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 370
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 151 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 1.394
Jeg har lige får BOT staldbandager Royal til min skadet hoppe. De har hjulpet hende rigtigt meget! Er rigtigt glad for dem! Hun har pådraget sig en skade på udvendige gaffelbåndsgren (o. 2 mdr. siden) og var hævet op igen efter smed (2 uger siden) og efter hun har fået bandagerne på er hævelsen faldet (faktisk væk).
Ved godt det ikke er dæknet, men det er i hvert fald tegn på 'skidtet' virker!
Lige til jeres introduktions perioder, det står på pakkerne
Først
1-3 døgn max. 4 timer
Herefter min. 8 timer
Skal bruges i 20 dage for virkning kan vurderes
Mvh
jul 2008
Følger: 103 Følgere: 90 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 430
Er dog ikke helt enig med Krikken, da du højest sandsynligt skal bruge kiroprakter mere end én gang før det er helt rettet op - ofte 4-5 gange. Det løber hurtigt ud i flere tusinde
Men på samme tid lyder det ikke som en "nem" ting, så jeg ville nok forsøge mig med akupunktur/message/kiroptraktor til en start istedet
feb 2006
Men tak for jeres svar alle sammen,
Krikken: nu skrev jeg godt nok at jeg kunne leje det, hvis du lige ville bruge tid på at læse det hele
Magnetdækken - hjælper det?