2.592 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hesten ser utilfreds ud ????? Hesten ser utilfreds ud ?????

Jeg må indse at jeg er nød til at sige noget nu, for engangs skyld.
Er godt nok ved at blive rigtig træt a at høre at hesten ser utilfreds ud,fordi den udøver noget,kan være mange ting,hesten bruger sine øre på at være opmærksom og kommunikation,og oftest drejer den ørene for at opfange lyde OSV og forstå hvad man vil ha den til,det handler ikke om at hesten altid skal ha ørene fremme,så er der noget de fleste har misforstået, hvis hesten er gal eller utilpas vil den lægge ørene helt ned langs halsen,din hest vil lytte til dig , hvis du fotstår den ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten ser utilfreds ud ?????
  • #1   30. dec 2013 Så sandt!
    Det kan dog være svært at se for det utrænede øje smiley

• #4   30. dec 2013 En hests udtryk har efter min mening heller ikke noget med dens sindstilstand at gøre. Bare tag udformningen af hovedet, buer næseryggen ind ad ser den fræk ud, ud ad ser den rolig og sød ud. Men det siger jo intet om dens temperament... Se på de signaler vi kender, men at sige at hesten er utilfreds pga. dens udtryk er efter min mening noget vås. Selvfølgelig kan man se det hvis den har ørerne tilbage, truende adfærd og måske hovedet højt og løber under ridning - men så er det jo også signaler vi kigger på og ikke udtrykket

• #5   30. dec 2013 Det ligesom så snart en hest ser 'mærkelig' ud med kandar SÅ LIDER den altså!
    Ser den lige sådan ud i sidepull er det helt ok.

• #7   30. dec 2013 Det er meget forskelligt hvordan hestene ser ud smiley
    Min har sådan et bekymret udtryk altid også på tider hvorn han ellers føles helt afslappet smiley

Men må sige at min dreng ser meget bedre tilfreds ud efter jeg har lagt biddet lidt på hylden men han har også været utilfreds med bid i al den tid jeg har haft ham smiley

profilbillede
  • #8   30. dec 2013 Pipfulgen: så er det vel også det samme som dem der siger at de ikke kan lide spring, dressur, mounted games osv hvis de ser sure ud smiley
    Men ja er helt bestemt enig i at man ikke bare kan se på ørene og så ved man hestens humør

• #10   30. dec 2013 Helt enig! Folk tror hesten er utilfreds eller frustreret så snart ørene ikke peger frem, når den i virkeligheden bare lytter og er opmærksom smiley

• #12   26. feb 2014 Min pointe har altid været, at selv om der selvfølgelig er et vist fællessprog, der er generelt for heste, så skal man lære at aflæse den individuelle hest, og så er det også et spørgsmål om at kigge på HELE hestens kropssprog og ikke kun en isoleret del af det. Ofte kan visse kropssignaler jo have flere betydninger, afhængigt at hestens øvrige kropssprog i forbindelse dermed.

Lad os bare tage ørerne, som flere andre også har brugt som eksempel: Helt fladt tilbagelagte ører signalerer uomtvisteligt aggression, men let tilbagelagte ører kan både betyde, at hesten er usikker, at den er irriteret, eller at den er opmærksom på rytteren. Om det er det ene eller det andet, afhænger af hestens øvrige kropssprog. Er resten af hesten afslappet, vil det sandsynligvis blot være opmærksomhed på rytteren, men er hesten meget anspændt, og "snorker" den f.eks. samtidig, kan det være tegn på usikkerhed. Let tilbagelagte ører i kombination med piskende hale kan betyde irritation. Osv.

Men desværre oplever jeg, at mange kun kigger på en del af hestens kropssprog og tolker ud fra det. En stor fejl.

• #13   26. feb 2014 Det er ligesom med min pony - hun ser vel også "utilfreds ud", når hun giver mig et mys.
    I virkeligheden er det bare fordi hun koncentrere sig om den godbid jeg har i hånden..... Og hun lægger ørene lidt bagud, blot fordi det blæser.. Men hun kan da godt ligne lidt en, der ikke er så vild med at mysse med mig smiley
    (link fjernet)

• #14   27. feb 2014 Har en hest, der ka se utilfreds og fornærmet ud med øjnene, uden ørene siger meget.
    Så er enig i, at ørene ik altid fortæller alt om sindstilstand.

• #17   20. jun 2014 Nu er der jo forskel på hvordan hesten lægger ørene tilbage smiley Min kommer løbende imod mig med ørene lagt tilbage. Han er ikke sur da de ikke er lagt helt tilbage såsom når de er vrede. Men for de der ikke har nok omgang med heste mistolker signalet og tror de er sure eller utilfredse. smiley Men da heste er forskellige er jeg mere på vagt ved ukendte heste hvis ørene ligger tilbage end hvis de er fremme eller til siden smiley

Mvh TT

• #18   13. aug 2014 Nu er det mere hesten krop man skal ligge mærke til
    og ikke hestens ører . men siger jo nomelt at når hestenes ørerne er tilbage
    så er den utilpas ellers hører den bag ved en hvis man står bagved
    hesten skulder så lytter den bare , når den har ørerne fremme så lytter den
    og kan vel hører noget den har fået øjne på smiley det kan jo være mange ting

• #19   13. aug 2014 udover det så tro jeg ikke hesten vil spise fuglen den er vel bare mere nys smiley

Kommentér på:
Hesten ser utilfreds ud ?????

Annonce