Minder {{forumTopicSubject}}
Undskylder hvis overskriften ikke er sigende nok!
Har I nogen sinde undervist?
Det hele startede med at der skulle være rideskole hvor jeg har Tonga (havde dog ikke Tonga på det tidspunkt). Jeg var med til at stable rideskolen på benene, der var meget der skulle laves, vi fik stort set kun begyndere ind, og jeg løb som trækker sammen med en veninde jeg havde, de blev bedre og vi skulle ikke trække mere
Min veninde kom nu sjældent interressen for hest forsvandt stille... Jeg mødte op på rideskolen hver dag, for at hjælpe til med opsadling og staldarbejdet når de alle var gået...
En dag ringede hender der ejer gården og spurgte om jeg ville undervise, jeg blev virkelig glad, får det havde jeg villet i lang tid, men hende der ejede gården turde ikke lademig gøre det grundet min alder (jeg var 16), men nu ville hun lade mig forsøge.
Jeg begyndte at undervise, og kom virkelig til at holde af mine tøser både forældre og unger var glade for mig og jeg fik flere hold, og dem kom jeg også til at holde af, holdte dog mest af mit onsdagshold, som var dem jeg startede med... Det gik rigtig fint og de begyndte virkelig at lære noget, og kom altid med en sjov kommentar eller red ind i mig med vilje for at drille, og jeg skubbede til dem, jep vi hyggede os! De kunne intet og inden man så sig om kunne de ride hesten ned med hovedet og lave fine volter, og alt det havde jeg helt alene lært dem
Der var meget arbejde i rideskolen, og pengene holdt ikke til det og vi måtte lukke, jeg måtte sige farvel til alle mine tøser
Jeg husker den aller sidste dag hvor jeg blev hobet op med gaver og søde ord, endda en lille sang, som de selvfølgelig selv havde lavet, jeg blev virkelig glad for alle gaverne!
Ridetimen sluttede for aller sidste gang mine piger græd, det var svært ikke selv at knibe en tåre, de sadlede af og gik alle sammen, jeg sad for enden af stalden kiggede ned igennem den tomme stald, lod en enkelt eller 2 tåre trille ned ad kinderne, nu var de gået
Det er ca 1 år siden rideskolen lukkede, jeg sidder her med stille musik i baggrunden og tænker tilbage på mine piger som bare blev så gode, mine dejlige piger
Jeg har stadig deres gaver, og jeg har mødt dem enkelte gange siden og har hørt fra dem hver gang "Tinna, vil du ikke undervise os igen"
<b>Savner virkelig mine dejlige piger lige nu!
Tusind tak for at du kom igennem dette lange indlæg!
jul 2006
Følger: 96 Følgere: 93 Heste: 4 Emner: 23 Svar: 751
Jeg underviser nogle gange en der hedder Nanna. Nanna har en 2'er pony som jeg rider i weekenden for og hlode den ved lig eog for og få redet den igennem da hun selv har lidt svært ved det da hun kun går i 4. klasse... Hende underviser jeg nogle gange i weekenderne og så nogle gange hendes lillesøster som går i børnehaveklasse men det er det eneste (indtil vidre ;bb)
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.453
Tra la la la la la la
Det er så sjovt at gå til ridning
tra la la la la la la la
og Tinna er vores bedste lære
Tra la la la la la
Skønne tøser!
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
Min elev må ikke ride pga hendes ben er i stykker.. det er rigtig træls..
Tiril R
aug 2005
Ja det var en trist slutning, men idag er jeg også glad for at det er slut der var meget arbejde
aug 2005
Jeg har hende på 55 og så hende jeg skal undervise for første gang i morgen ---> ( (link fjernet) )
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Anita W
aug 2005
Ja der er nemlig meget arbejde, er jeg også glad for at jeg er sluppet af med
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Anita
aug 2005
Haha ja det er en fordel
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Det var rigtig hyggeligt og var en god tid. Har desværre ikke tiden til det mere, ellers ville jeg godt have fortsat.
Minder