{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning social eller ej? (debat)
  • #1   9. jan 2007 Jeg vidste det var dig ! smiley

• #2   9. jan 2007 Meget socialt. Men snakker når man sadler op/af , skridter varm/af - nogle kan endda snakke imens de rider (gør jeg dog ikke) og hygge i stalden/rytterstuen.

På min rideskole vil jeg mene at vi er opdelt i grupper.. Dem med deres egen hest, dem med halvparter også dem der kommer og rider en gang imellem..
    Men det er ikke sådan at vi overhovedet ikke snakker sammen (:

• #3   9. jan 2007 Jeg kan nu også godt lide at ride alene evt. med en mp3, hvis nu Kristina af en eller anden grund ikke kan være og ride med mig ;o)

• #4   9. jan 2007 Jeg syntes ridning er en meget social hobby. Man møder mange forskellige mennesker både til stævner, på rideskoler osv. Hvis man møder andre hestefolk har man altid noget at snakke om smiley

• #5   9. jan 2007 Det er foskelligt.. det er socialt med alle ens venner i stalden og dem man rider med.. men det er jo ikke særlig socialt de dage du er alene i stalden, og rider alene..

• #6   9. jan 2007 Stald Kalhave - Stig / Kristina smiley . : Ja også til stævnerne.. Hehe ;P

Glemte jeg lige..

• #7   9. jan 2007 Det kommer an på.
    Som Johanne skriver, det kommer an på hvem du er sammen med. Generelt er det nok en social sport, ved konkurrencer osv.
    Ligesom f.eks. agility også er en social sport (og skide skæg).

• #8   9. jan 2007 Jeg synes det er en rigtig usoical sport.

bare for at have en anden mening så vi kan diskutere

• #9   9. jan 2007 hæhæ X)

• #10   9. jan 2007 Selve det at ride hesten er ikke socialt, men det sammenhold man har med de andre på gården det er i hvert fald socialt...

Nu har jeg aldrig startet stævner men hører tit at dressurstævner er snobbede og det er da lidt trist at man ikke kan ønske hinanden tillykke og sådan

• #11   9. jan 2007 Synes det er en meget sociel sport. For man kan jo ikke undgå at snakke, både npr man går og laver ingenting hos heste, sadler op/af, er til stævne, på ridekskolen og en masse andet.. Man møder jo hele tiden nye mennesker ...

• #12   9. jan 2007 Det er ikke særlig socialt på konkurence niveu som andet sport f.eks håndbold, fodbold osv. Men det betyder jo ikke at man ikke er sammen med mennesker når man rider (!), mange hygger sig med sine veninder og venner i stalden, snakker både uden og på hesten.
    Men man ikke er så "tæt" , altså det er ikke en holdsport.
    (Med mindre det self. er hestefodbold xD eller polo!)

• #13   9. jan 2007 Tenna
    arhh - gjord ellers alt for ikke at blive gennemskuet... =)

• #14   9. jan 2007 Tinna { Tiril's kusine og soulmate } : Jeg synes ikke at dressur stævner er snobbede ? Men har så heller ikk startet de størrere stævner endnu ;P

• #15   9. jan 2007 For mit vedkomne er den (desværre) vildt associal =( da der ikke er andre end mig der hvor mine heste er =/ slevf. er der pigen på gården, men hun rider næsten aldrig =( øvøv... - ville gerne noget mere socialt =D

• #16   9. jan 2007 Zandra & Cassie .

Jeg syntes konkurrence ridning er ligeså socialt som f.eks fodbold. Altså der er jo selvfølgelig den forskel at forbold er en holdsport. Så der vil automatisk blive et godt venskab osv. Men syntes stadig ridning er ligeså socialt. Når man tænker på at det er "alle mod alle". Syntes folk generalt er gode til at hjælpe hinanden ude til stævnerne. Der er selvfølgelig altid nogle der skal skille sig ud. Men det er der jo i hver sportsgren smiley

• #17   9. jan 2007 Ja, det er jo ikke særlig socialt for dem, der har hestene hjemme, og bare rider fx. i skoven eller på en bane på en anden gård?? Eller hvad?
    Arbejder selv på et stutteri, hvor vi snakker enormt meget, selvom man ikke kender hinanden - det er self kedeligt, hvis man en eftermiddag skal fodre eller ride heeelt alene (men det er mest i ferier, hvor folk er væk...).
    Får undervisning på en rideskole, hvor der virkelig er laaang grænse mellem dem med hest og så dem der bare rider...

• #18   9. jan 2007 selve ridningen er ikke social syntes jeg, men ellers er det (:

• #19   9. jan 2007 For mit vedkomne er ridningen asocial... I min rideklub er der ingen der snakker...

• #20   9. jan 2007 Synes også at det er en eget social sport. Man kommer til og kende en mases mennesker igennem ridesporten. Mange af dem som jeg kender som ikke er hesteinterreseret kender jeg igennem andre hestefreaks. Man møder også en masse når man er ude til stævner. Jeg kan kende mange når jeg er ude til stævne. Man ses kun når vi er til stævne men der har vi det så også sjovt og hyggeligt sammen.

• #21   9. jan 2007 Jeg har min RIDEhest opstaldet i en stad hvor der udover min og min søs's heste KUN er travheste (en ponytraver og en shætter). Det er de der ejer gården der ejer de andre udenom den ene traver, den er der en ældre (60-70år) mand der ejer.
    Jeg er 17, min søs 13 og pigen til de der ejer gården er 11. Min søs og pigen er gode vænner og rider sammen.. Jeg rider mest alene herhjemme, nogle gange kører vi op til ridecenteret og rider i hal. Men der er der næsten aldrig plads til at ride da der er mange der står der...

Jeg synes det er hygge at have nogle at snakke med i stalden, men jeg synes det er bedre at have et lille, godt miljø (sådan som vi har nu) end sådan som det er på de store centre med grupperinger osv. Men det er altid rart at komme ned til min træner og ride der for vi har mere at snakke om end jeg har at snakke om med de små piger hehe

Men Stævner er MEGA socialt!
    Tiril R

• #22   9. jan 2007 Umiddelbart så er det min opfattelse at langt de fleste med egen hest til en vis grad ser ned på dem der rider på elevheste. Men hvorfor, om man må spørge? Langt de fleste af os der har egen hest idag startede som skoleryttere...

• #24   10. jan 2007 Både og ..
    For selvfølgelig kan man snakke både i stalden og under ridningen, men sammetidig er du ikke afhængig af andre - kun hesten .

Kommentér på:
Ridning social eller ej? (debat)

Annonce