{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

At skulle finde en part {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley
Jeg har købt min første hest i år, og går og leger lidt med tanken om at finde en part til hende. IKKE fordi jeg mangler hverken tid eller penge, for så ville jeg ikke ha købt hest smiley
Men fordi det ville være dejligt, med en anden person der kunne hjælpe med at forme og udvikle hende videre.
Der kommer lige lidt baggrunds historie:
Vá er 10 år gammel, hun har før mig haft 3 ejere, avleren og 2 andre. Begge disse 2 ejere hun har haft i sit ridbare liv, har til dels været utryg ved hende, og har derfor haft hende i både professionel træning, og kåringstræning. Begge gange hun er solgt videre, er hun solgt på grundlag "hun er en for stor mundfuld"
Da jeg overtog hende, var hun lidt forsigtig både fra jorden men også under rytter. Jeg kunne slet ikke se hvad man skulle kunne blive utryg over, ud over at hun har en stor motor.
Nu har jeg haft hende i snart 4 måneder, og vi er tæt knyttet, jeg har en fornemmelse af, at Vá ved, at jeg ikke er utryg ved hende. Så hold nu kæft hun har ændret og åbnet sig både fra jorden og under rytter. Hun er fuld styrbar, men hold da kæft der er smæk på smiley

Det der så er ved det, er at Vá har et stort potentiale til at starte stævner inden for alrid. Hun har tidligere gået middelsvære klasser.
Jeg er næsten ny i islænder verden, selvom jeg kan ride i alle gangarter osv. Er der stadig meget at lære. Derfor kunne det være hyggeligt og samtidig lærerigt at finde en part, der samtidig kunne være en del af Vá's liv og videre udvikling og hvad den evt. Part kunne have lyst til.
Men jeg er bange for at finde en part!!!!
Vá er en MEGET sensitiv hest, og fornemmer det meste fra rytteren. Så jeg er bange for at finde en jeg ikke ville kunne stole på, eller regne med.
Jeg er bange for at Vá eller den evt. Part skulle komme til skade.

Mine spørgsmål er så:
Hvordan har i haft det med at skulle finde en part?
Hvilke tanker har i gjort jer?
Hvilke gode/dårlige oplevelser har i haft men ny part?

Og til sidst: dette er ikke "i skal tage et valgt for mig" emne smiley jeg vil altid tage min egen beslutning. Jeg har bare brug for at høre lidt tanker og evt. Historier fra andre hesteejere smiley

God dag alle!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At skulle finde en part
  • #3   28. dec 2013 Tak for jeres svar! Jeg er helt sikker på at der findes mange dejlige parter som jer smiley
    Nicole: du har helt ret, jeg vil bare ikke være sådan en sur/stram over for en måske-kommende smiley jeg er så blød!! smiley hehe

• #6   28. dec 2013 Hvordan har i haft det med at skulle finde en part?

Har haft det fint, har søgt part til min vallak Anton i 5 ud af de 5,5år jeg har haft ham og har haft lidt forskellige som max har holdt 2 måneder fordi jeg bor på landet, de opdager de ikke har tiden eller vi bar ikke fungere mig og parten..

Nu har jeg endelig fundet mig en part som snart har været hos mig i 6måneder hun kommer alt det hun kan, alt mellem 1-4gange i ugen ca. hun skriver ALTID i god tid hvis hun ikke kan alligevel, og vi fungere 100% sammen hun er min lillesøster jeg hendes storesøster, og hun elsker mine drenge uendeligt meget..
    hun kommer selv ned til mig bar for lige at hjælpe med at ordne stald og fodre og så tager hun hjem igen smiley

Hvilke tanker har i gjort jer?

Jeg tænkte på hvorfor jeg ville have part, det har ændret sig meget igennem tiden, angst for hesten, brug for hjælp (tilred ham selv), og i år mangel på tid fordi jeg har 2 heste i sommers en der skulle tilrides og nu en jeg skal lære noget af og et fuldtidsarbejde ved siden af og ingen ridehus..
    Så har jeg tænkt på hvad der var vigtigt for mig at parten indeholdte, som f.eks. kunne holde sine aftaler, tog Anton til sig, gad og hjælpe med glæde ingen brok osv osv osv..

Min part startede hos mig hvor hun red på tøjlen og ikke havde redet store heste, så for mig var det vigtigt hun ville lære..
    Hun rider nu rundt på både Anton på 160cm og Schwante på 176cm og rider både tur, dressur og springer begge, hun rider nu på ben og sæde og har elsket at lære:)

Hvilke gode/dårlige oplevelser har i haft men ny part
    Har haft mange dårlige oplevelser, eneste gode jeg har haft er med hende jeg har nu hun er sku fantastisk..

Resten har ikke holdt deres aftaler, stoppet med at komme uden at sige det, eller begyndt at bestemme hvornår jeg skulle ride og ikke skulle

• #9   28. dec 2013 Jeg vil sige at i dit tilfælde, hvor du søger en part der kan videreudvikle hesten, er det vigtigt at du har i baghovedet at parten som det mindste skal være gratis.
    Udover det er der ikke andet at sige end at - kast dig ud i det og lav en annonce, hvis det er det du ender med at beslutte smiley

• #10   28. dec 2013 Tak for jeres svar - fortællinger, alle sammen smiley
    Nu må vi se hvad der kommer til at ske smiley der er ihvertfald en masse st tænke over.

Tak tak tak smiley

• #11   28. dec 2013 Tasha: jeg søger ikke en part der skal viderudvikle den, men være med til det smiley
    Men ja, man må nok bare kaste sig ud i det, og ikke tænke for meget over alle de dårlige ting man kunne være uheldig, at komme ud for smiley

• #12   28. dec 2013 Har droppet at få ny part. Min hest er hyggehest og der var simpelthen så meget arbejde i at have part.
    Hesten blev påvirket af andre red, kommer man ikke udenom. Og ja der kan ske alt muligt.
    For min hest skyld ville han helt sikkert gerne ud på flere skridt ture og hygge. Men ja har tidligere været rendt ind i rigtig mange der søger parter. Og suuuk siger jeg bare. Men men der er søde parter derude. Helt sikkert og masser af dem, men at finde den rigtige til hesten og som man selv harmonere med, det ikke nemt.

Kommentér på:
At skulle finde en part

Annonce