{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Kieffer donau - hvilken dressursadel? {{forumTopicSubject}}

Hej kloge mennekser smiley
Jeg er ikke inde i dressur sadler så spørg jer. Jeg har en besværlig hest hvad sadler angår. Har endelig fundet en kieffer donau excellent med mellem bom som kan ligge på ham. Hvilken kieffer dressur sadel er "magen til" i form og med puder osv? Har prøvet lidt forskellige men kan ikke finde en der passer smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kieffer donau - hvilken dressursadel?
  • #1   27. dec 2013 Tror du skal få en sadelmager til at tjekke det for dig smiley

• #2   27. dec 2013 Nu spørg jeg her - du behøver ikke fortælle mig de skal tjekke den - han har været det hele igennem med springsadel og han fejlede på min gamle spring sadel og lavede den så min hest fik ondt i ryggen. Fik så min træner (Preben ørts) til at komme med et bud og den ligger som den skal og sadelmageren har godkendt den smiley
    Spørg her for at få høre hvilken der er magen til ikke for at høre at sadelmageren skal tjekke den smiley

• #3   27. dec 2013 Nej, jeg kan godt se det nemmere at spørge her, i stedet for en sadelmager som har forstand på det.
    Held og lykke.

• #4   27. dec 2013 De fleste Kieffer sadler minder om Donau'en, synes jeg..
    Evt en Wien, Malmø eller Kür? smiley

• #5   27. dec 2013 Jeg har lige købt en donau med excellent, til min. og jeg ku ik ha fundet en bedre sadel til min hest. jeg rider også med en kieffer genf i dressuren. men dem er der vist ikke så mange af. Men den ligger ogs super smiley To rigtig lækre sadler smiley

• #6   27. dec 2013 Jeg har bestemt været glad for min kieffer wien (bruger den dog ikke rigtig mere, da jeg ikke rigtig rider) og den har kunnet ligge på 5 forskellige af mine heste/ponyer uden nogen former for problemer smiley

• #7   27. dec 2013 Maria: du behøver ikke blive flabet? Du da irriterende...

Trine: har prøvet Malmø den kan han ikke passe smiley han er meget smal da hans gamle sadel har trykket fortil så der er ingen muskler og så er han høj manket. Springsadel er excellent modellen fordi der er større pudder på (sagde sadelmageren) og det skal der også være på dressursadel formoder jeg? smiley

• #8   27. dec 2013 Karoline: tak må lige kigge på den smiley da sadelmageren målte ham var han smallere end den smallestes bom man kan lave så han lavede sadlen så smal som muligt hvilket gjorder den trykkede og han nu ikke tør springe smiley så fik en med mellem bom med gele og lam under og det har hjulpet vildt - så tør ikke rigtig stole på sadelmageren fordi han har fejlet så meget en gang.. smiley

• #9   27. dec 2013 Jeg tænker du får det bedste svar ved Kieffer selv - eller forhør dig ved en forhandler som kan spørge kieffer..

Det er dem som bygger sadlen, og dem som vil vide hvilken dressur sadel som minder mest om din spring sadel

• #10   27. dec 2013 Det kan godt være jeg er irriterende, men du er evig og altid så angribende, at det er helt forfærdeligt - og jeg er bestemt ikke flabet.
    Kan du have en god aften.

• #11   27. dec 2013 Okay tak smiley hører i ridesport - Anette plejer at vide det. Men spurgte nu her inde for at høre om nogen vidste det - der er jo så mange kloge her inde smiley

• #12   27. dec 2013 Tak og i lige måde Maria smiley

Tror du forveksler mig....

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #13   27. dec 2013 Hvad hvis din Donau er blevet ændret på nogen måde??

En sadel vil altid ændre facon når den bliver brugt - lidt lige som sko.

Kan fortælle at jeg har oplevet to "identiske" kieffer ROM sadler, ligge på to vidt forskellige måder på nøjagtig samme hest - samme dag. Forskellen var at den ene var sprit ny, og aldrig brugt, og den anden var brugt omkring 6 måneder..

Derfor kan vi ikke komme med en sadel hvor "stellet" er sinding donau..

• #14   27. dec 2013 Okay smiley vidste jeg ikke smiley

Tænkte bare de måske havde lavet en sadel som lignede excellent modellen da den er "lidt speciel" lavet smiley

Men tak for hjælpen! smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #15   28. dec 2013 Stine: sadel verdenen er en jungle at finde rundt i.. Sadler er nok det værste ved ridesporten, for det er så besværligt. smiley

Kommentér på:
Kieffer donau - hvilken dressursadel?

Annonce