1.482 visninger
|
Oprettet:
Kan boots astatte sko? {{forumTopicSubject}}
Dav alle!
Ja jeg sidder med min dejlige dreng som hurtigt får ømme hove, samtidig med at de vokser ekstremt hurtigt!
Dette betyder beskæring og sko hver 2 måned, højest!!
Det bliver for dyrt i længden og som kom jeg i tanke om boots!
Selvfølgelig skulle han stadig have beskæring, men så når han tabte skoene kunne han jo gå med boots et stykke tid!
Men jeg spørger jer om min teori holder... Kan man godt putte boots på når hesten bliver lidt ømtået uden sko?
Og lige hurtigt, hva' størelse bruger i på jeres heste, og hvor høje og kræftige er jeres heste!?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Ja, det er det boots er lavet til - en erstatning til sko :o)
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 412
Jeg har aldrig haft erfaring med boots, så ved ærlig talt ikke hvordan de fungere!
Jeg læste at der var sokker med?
Og kan man godt mærke kvalitetsforskellen på et par for 500 og et par for 1.500?
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
aug 2011
aug 2011
sep 2007
Har ikke set nogen til 500 kr?
Så er det lim boots eller nogen der kun er beregnet til at gøre hoven våd m. sæbe vand fx.
(link fjernet)
Der er forskellige boots til forskellige hov former, nogle er jo mere runde, andre står lavt i dragterne osv .- det skal man tage med i tankerne.
sep 2009
Jeg har Equine Fusion boots, som jeg er tilfreds med Men vælger du dem, så vælg den nyeste model, for lukningen på den gamle, som jeg har, er besværlig hvis der kommer mudder i :s
mar 2011
Følger: 278 Følgere: 271 Heste: 6 Emner: 312 Svar: 753
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
Men husk, at boots også bliver slidt, og skal udskiftes, dog er det billigere end sko i længden.
Køb nogle ordentlige boots, de billige er ikke så gode. Klokker er også rigtig godt, så de ikke bliver trådt af.
sep 2009
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
sep 2007
En boots der passer skulle meget gerne ikke gnave og ikke blive trådt af.
Og være mere økonomisk end en sko, holde ½-1 år ved ofte brug minimum og ved bare til ture ind imellem så en del længere.
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Du vil bruge boots, når hesten taber skoene, så der kan gå længere tid, inden du igen ska ringe til smeden?
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 26
Hendes boots er en erstatning for sko. Der er et billede af hendes boots i galleri.
Jeg har været meget glad for de boots, jeg har til Maia. Hun har været noget ømtået og er det lidt endnu - især nu hvor alt er vand og pløre - De er lidt besværlige at tage på og af hende, men det går. Hun går ikke med boots hele tiden dog.
De er nærmest lavet af en hård plastskald og der kan sættes indlæg i så de passer.
De fylder ikke så meget omkring hoven, som så mange andre boots. Desværre gør de ikke noget godt for hendes lettere franskstillede forben
Jeg har ingen planer om at hun skal skoes, hvis det kan undgåes.
aug 2011
jeg ville bruge dem hvis han havde tabt skoene tidligt og når jeg så skule ride..
aug 2011
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
jul 2005
Det frarådes i øvrigt også, at lade hestene komme på fold med boots på.
8 uger er også et meget normalt smede interval for en hest med sko. Min egen går 6-7 uger mellem hver skoning.
maj 2013
aug 2011
Vores heste får hver 3. Måned..
Efter 2 måneder taber de skoene og så går de uden i en måned
Gider ikke nogle kommentarer om at det er aaaalt for lang tid! Det er noget vi altid har gjort og det er en erfaren kvinde der bruger denne metode.
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
Og uanset om du "gider" den slags kommentarer, så ER hver 3 måned dælme lang tid at gå imellem beskæringer....
aug 2011
Jeg kan godt sætte et billede op af deres hove og vise at de faktisk er betydelig kønnere end alle de andre hove jeg har set herinde!
Sorry to say ..
Hestens hove skal kunne tåle mere end det, så hvis jeres hestes hove bliver ødelagt af at tabe en sko, skulle i måske overveje andet foder
Men det er jeres valg, for det er jeres heste. Ligesom det er mit valg med min hest.
Mit oprindelige spørgsmål handlede jo bare om boots, og om man kunne bruge dem i stedet..
mar 2009
i dag har man jo også et helt andet syn på heste i forhold til "dengang"
Bare fordi hende damen der har års erfaring med heste og altid har gjort sådan betyder det godt nok ikke at det er sundt for hesten. Syntes faktisk det er en underlig behandling af hesten.. og det undrer mig ikke at din hest har behov for smed hver 8 uge. Hvordan kan du så lade den gå så længe? i virkeligheden har du pligt til at sørge for den lige så snart den trænger, og er ked af at sige det, men det gør du bestemt ikke ved at lade den gå yderligere en måned. Og der bliver svaret også på dit spørgsmål.. nej, Boots vil intet kunne gøre for din hest her. Der er jo en grund til at skoende ryger af.
Rider i så også hestene selv om den har tabt en sko.. men stadig har de to eller tre andre på?
maj 2013
maj 2013
Jeg er også fra "dengang" 48 helt nøjagtigt
Vi havde smed hver 6 til 8. uge ganske som i dag - Jeg havde en hoppe der skulle ! skoes. sådan var det - ikke noget med 3 mdr. dengang, skal jeg lige pointere, så hvor din veninde har sin idè fra ved jeg ikke.
Sorry to say
mar 2009
Det var nu ikke for at ramme nogle.. men der er altså sket en del i hesteverden siden "dengang" og til nu
aug 2011
For det første: Der er aldrig én bestemt måde at gøre tingene "rigtigt" på.
For det andet: Det var ikke fordi hun har mange års erfaring jeg skrev det, men på grund af at vise hvor lang tid hun har brugt denne metode, UDEN skader, ømme hove eller andet.
Hvordan jeg kan lade ham gå så længe? Tja, fordi han ikke har brug for det før. Hvis du kigger på skoen, så bliver den hurtig slidt og lidt tyndere. Det er det samme med hoven. De slider dem lidt ned.
Det var to af grundene.
Jeg lader ham gå så "længe" fordi der er ingen grund til at betale 1000 kr for at fjerne en fin sko, fjerne en millimeter af hoven og derefter sætte en ny på...
Vi har kun forsko på, og nej når den ene er faldet er, gør den anden også endten to dage efter, eller også sidder den så løs at vi hiver den af...
Det lyder som om du har ondt af min hest, og mener at jeg gør noget forkert? Jeg synes til gængæld at når folk skifter sko så hurtig, pusler de for meget om hesten. Den er trodsalt mere robust!
Men jeg siger jo heller ikke at det er syndt for din hest at den bliver pakket ind i vat vel? Samme side af samme sag
aug 2011
Rolig nu
Ok jeg troede bare boots var lidt mere fleksible
Jeg har heller ikke sagt hun fik den ide fra "dengang"
mar 2009
Arh hva? nu modsiger du vist dig selv.. du skriver i dit emne at din hest´s hove vokser uroligt hurtigt, men nu skriver du så :"Hvordan jeg kan lade ham gå så længe? Tja, fordi han ikke har brug for det før. Hvis du kigger på skoen, så bliver den hurtig slidt og lidt tyndere. Det er det samme med hoven. De slider dem lidt ned. den hænger sgu ikke sammen i mit hovede.
Der ud over afhænger det af hvor meget hesten bruges.. skoen bliver løs og falder af fordi hoven vokser og den enten bliver for lille eller ikke passer hoven længere. Min smed ordner til tider hoven og så sætter han skoen på igen hvis den ikke er for slidt.
Jeg lader ham gå så "længe" fordi der er ingen grund til at betale 1000 kr for at fjerne en fin sko, fjerne en millimeter af hoven og derefter sætte en ny på...
Ja.. overdrivelse fremmer forståelse..
Hvis du simpelthen ikke gider ofre de penge på din hest burde du slet ikke have den.. Det er hvad det koster, og hvis man er nærrig omkring sin hest skulle man aldrig havde anskaffet sig den. For det er en utrolig dyr hobby! Om ikke andet burde du overveje ikke at give den sko på..
Om jeg har ondt af din hest? Ja på det her område har jeg faktisk. Jeg syntes ikke det er okay at din hest skal gå med sko der kommer til at sidde dårligt for at den til sidst selv skal jokke dem af. der ud over syntes jeg heller ikke det er okay at den ikke får smed oftere bare fordi et bekendtskab til dig aldrig har givet den smed på det man faktisk kalder det normale. spørg en hvilken som helst smed og han vil sige de 6-8 uger.
Pakker jeg min hest ind i vat? jamen det vil jeg da også meget hellere end at lade den i stikken på den måde fordi jeg ikke lige gad ofre de penge på at den hove kan være optimale uden at den skal gå i lang tid med for lange hove.
Der ud over kan jeg fortælle dig at en hest ikke skades af at have smed så "ofte" som du kalder det.
Der ud over går mine to store med sko fordi den ene har været forfangen og den anden har nogle lidt underlige hove som den altid har haft.
Så ja jeg passer på mine heste og pakker dem ind i vat hvis du vil kalde det at tage ansvar for det dyr man nu har anskaffet sig.
Der ud over slider mine to små selv deres hove meget godt. de formåede at skulle have smed 2 gange i løbet af det første år jeg havde dem. smeden kikkede på dem hver gang han kom men ville ikke tage noget på dem da de var som de skulle være. Han kunne ind i mellem godt lige file kanterne på den, men det var ikke noget stort som han regner for at ordne fusserne på dem.
Så det egentlig ikke fordi jeg er sippet over det, det er mere den måde du holder hest med sko på jeg er rystet over. Du har nemlig pligt til at sørge for din hest.
aug 2011
Kan ikke se hvor du er forvirret? ja min hests hove vokser hurtigt, og så siger jeg at heste slider noget af hoven af ..
Ikke for at være uhøflig, men du skal da slet ikke bestemme hvad jeg bruger mine penge på?! Det har ikke noget at gøre med at jeg ikke gider, men at jeg spare. EFTER jeg fik min hest, fik min mor kræft. Da hendes chef ikke synes hun kunne vente på kemobehandlingerne, fyrede hun min mor, hvilket resultere mindre luksus til min hest.
Det er ikke alle der har alverdens penge, og ja mine forældre vidste godt hvor dyrt det var at have hest, men de valgte at købe en til mig fordi de også vidste hvor glad jeg ville være!
Så en anden gang må du venligst gerne tænke over grundene inden du kaster med beskyldninger!
Vores smed har aldrig sagt noget til vores hove, og der er intet der er rigtigt bare fordi flertallet mener det. Den måde vi bruger er en af de mange måder. Bare fordi i ikke bruger den behøver den ikke nødvendigvis at være forkert.
Pligt til at sørge for mine dyr!!? Nu holder du kræftedme!!! Har du været ude hos min hest? Nej! Kender du min hest? Nej!! Kender du mig? Nej igen! Og har du overhovedet den mindste anelse om hvordan mit liv er omkring dyr og hvordan jeg behandler dem!???? NEEEJ!!!!
Lad' vær' med at belære folk medmindre der bliver spurgt eller er livsnødvendigt.
aug 2011
Tak for linket
Jeg ved godt hvordan man håndtere tabte sko, tak ..
jul 2005
Det er ham der kender din hest og dens hove. De fleste smede ved også godt det er dyrt at have hest. Mange har en kæreste eller kone med mindst en af slagsen.
-Mange smede ved også life præcis hvilke boots, der passer bedst til den enkelte hov form. Samt de ved, hvordan du skal måle.
Sunes stadig din oprindeluge idé med bootsne lyder som en dårlug en. Men vend det med din smed. De har trods alt 4 års uddannelse bag sig, indenfor lige netop det område.
aug 2011
mar 2009
Jeg kender ikke din og din families livshistorie? men i denne sammenhæng er den også underordnet. Men ja det da ærgerlig og trist at din mor skulle have sådan et (ja undskyld sproget) røvhul af en chef.
Der ud over kaster jeg ikke med beskyldninger? jeg siger blot min mening til den måde du holder hest på ang smed og hove, har sådanset intet påpeget på noget andet område. Jeg forholder mig faktisk til det du skriver.
Jeres smed har aldrig sagt noget.. aha.. har du nogensinde spurgt ind til det?
Hold lige tonen tak, man kan godt diskutere i en ordenlig tone.
Og igen.. jeg forholder mig til det du skriver. har intet nævnt om hvordan du der ud over holder hest da jeg intet har læst, hørt eller ved om det. så lad være med at ligge ord i munden på mig, for den sidste del du har skrevet har har du skrevet. ikke mig.
Lad' vær' med at belære folk medmindre der bliver spurgt eller er livsnødvendigt.
Hold dog op. Du skal også selv kunne stå inde for det. Kom ikke og sig du ikke har yndret til holdning til hvordan andre gør eller har gjort..
mar 2009
aug 2011
Du sagde direkte du har ondt af min hest, og at jeg har pligt til at sørge for min hest. Du sagde også tidligere at jeg ikke burde have hest. Synes ærlig talt det er at kaste med beskyldninger og sige jeg ikke har egenskaber til at have hest...
Jeg går skam selv ind for det, det eneste jeg har sagt:
Det lyder som om du har ondt af min hest, og mener at jeg gør noget forkert? Jeg synes til gængæld at når folk skifter sko så hurtig, pusler de for meget om hesten. Den er trodsalt mere robust! Men jeg siger jo heller ikke at det er syndt for din hest at den bliver pakket ind i vat vel?
Er der noget belærende inde for den tekst?
mar 2009
Det første er stadigvæk underordnet i denne diskussion.. og har heller ikke lyst til at diskutere din families problemer da det ikke vedkommer mig.
Du spurgte? og jeg svarede ja lige på det punkt.
Ja på det her område har jeg faktisk. Jeg syntes ikke det er okay at din hest skal gå med sko der kommer til at sidde dårligt for at den til sidst selv skal jokke dem af. der ud over syntes jeg heller ikke det er okay at den ikke får smed oftere bare fordi et bekendtskab til dig aldrig har givet den smed på det man faktisk kalder det normale.
Det var hvad jeg skrev. Og ja for det har enhver hesteejer. det går du måske ikke inde for?
Og nej jeg sagde ikke at du ikke burde have hest.. jeg skrev (igen)
Hvis du simpelthen ikke gider ofre de penge på din hest burde du slet ikke have den.. Det er hvad det koster, og hvis man er nærrig omkring sin hest skulle man aldrig havde anskaffet sig den.
For i mine øre lød det til at du hellere ville spare de penge og lade hesten gå en måned længere i stedet for at give den smed når den trænger. For det er hvad det kræver når hesten går med sko.
Jeg skriver faktisk også at du måske skulle overveje at lade den gå uden sko så? så sparer du alligevel også en del penge hvis det er det du ville.
Så de der beskyldninger kan du godt pakke væk, for jeg har simpelthen ikke beskyldt dig for noget.
Nu går jeg ikke kun ud for dette forum. Og jeg skal ikke være den der spiller hellig og siger jeg aldrig har konfronterede andre og sagt min mening.
aug 2011
Hvis du simpelthen ikke gider ofre de penge på din hest burde du slet ikke have den.. Det er hvad det koster, og hvis man er nærrig omkring sin hest skulle man aldrig havde anskaffet sig den.
Hvad mener du med: Og ja for det har enhver hesteejer.
Det bestemmer du helt selv. Jeg håber bare ikke du siger til andre at de ikke behandler deres heste på den rigtige måde, bare fordi det er anderledes.
mar 2009
Jeg mener at du har pligt til at sørge for din hest og det har enhver hesteejer.. det er du måske ikke enig i?
Der er forskel på "anderledes" og til ting der skader hesten på længere sigt. Syntes du da at det er i orden at din hest skal rende med sko der pludselig ikke passer? for at de så bliver løse og hesten faktisk kan komme slemt til skade hvis den taber en sko under ridning eller mens den er under bevægelse? og hvor usundt det er for den hove?
Om du vil ændre det eller ej er jo op til dig.. og hvis ikke syntes jeg du skulle overveje at lade være med at give din hest sko på for dens egen skyld, og for at hoppe tilbage til emnet ville boots nemlig ikke løse dine problemer når du holder din hests hove på den måde.
Nu gider jeg bare ikke bruge mere af denne dag på at diskutere.. for kan jo så fint se (som du selv skriver) at du jo finder mig besynderlig (meget modent med sådan en besked )
Men glædelig jul til dig da
aug 2011
Ja jeg er moden at jeg ikke skrev; Fucking mennesker, der ikke forstår en skid og anklager mig for alt. Jeg hader dem og de er nogle kællinger og hele verden er imod mig, men derimod bare fortalte mine venner herinde at jeg undrede mig over din opførsel (som åbenbart var en misforståelse)....
Hah men meget modent af dig at "hisse dig op" over hvad jeg skriver til mine venner herinde!
Jamen så glædelig jul til dig også
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 10
- hvis man ikke har pengene til at få sin hest beskåret må jeg godt nok indrømme at jeg synes man skal finde et andet sted at sparer nu når man har anskaffet sig hesten. f.eks. sparer på sig selv
aug 2011
Jeg har aldrig brugt penge på mig selv. Hver gang jeg havde nogle, gik det til undervisning eller udstyr. Jeg får kun tøj hvis jeg har fødselsdag eller det er jul, jeg går ikke rigtig med make up så det har jeg heller ikke rigtig brugt, min mor arbejdede i et apotek og tog derfor gratis prøveplejeprodukter med hjem til huden.
Vores mad er der også sparet meget på, samt el, slik, undervisning, ture og denne sommer tog vi ikke på ferie.. kattene har fået det billigste tørkost, og hundene har skiftet mad.
Hvor ville du ellers sige vi skulle spare?
sep 2007
Pernille C - Han er en smed... Han tjener ikke penge på at folk går over til boots :o)
Også er det ret uviden sagt at de ikke passer til hesten - det gør sko heller ikke altid iøvrigt. Men derfor er der netop 117 forskellige slags boots til forskellige former for hov og forskellige behov. Samt forskellige størrelser.
sep 2009
aug 2011
jul 2005
Den største omsætning er ved at ligge 4 sko, såler og pakninger på dyret, men omsætning og indtjening er ikke det samme.
TS: Det undrer mig, at din smed ikke kommenteret jeres måde at holde hestens hove på. Det er ikke sundt for hoven at du lader skoene blive tabt og så lader der gå en måned, før de bliver sat på igen.
Ingen hov, ingen hest.
En hest bør skoes om senest hver. 8 uge.
aug 2011
Men igen, sådan holder vi dem, og deres hove er helt i top
Smeden har vel bare ikke kommenteret det fordi det ikke kunne ses på hovene, eller fordi der er flere der gør det
Der er så meget der er "usundt" men også meget der er usundt som ikke skader
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
Hvordan kan det være alle de heste ude ved dig Kaja, smider deres sko samtidig, hver 3 måned, tror du?
Ved du hvad det gør ved hoven at træde en sko af?
Hvad så hvis en hest træder en sko af efter 4-6 uger, hvad gør i så? Lader den gå med de andre sko indtil der er gået 12 uger??
Boots er geniale og finder man dem der passer en hest, er de guld værd... Men som erstatning til korrekt hovpleje og dermed menes tids nok beskæring, nej!!!
Enig med de andre... Det er sq ikke iorden at jeres heste partout skal gå 12 uger, som iøvrigt er dobbelt så lang tid som det anbefales, af smedene selv, og din hest kan ikke gøre for din familie er hårdt økonomisk ramt... Den undskyldning er bare ikke valid, når det drejer sig om noget så essentielt som korrekt hovpleje....
Tag dog skoene helt af din hest, giv den boots på til rideturene, så sparer du en masse penge på sko og det vil uden tvivl være sundere for hestens hove, at den ikke konstant skal træde sine egne sko af, før den får smed!
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 10
Tænk på hesten og dens velfærd frem for pengepungen uanset jeres situation!
aug 2011
Vi gør alt for at MIN hest har det godt, men efter at min mor har mitet sit job, har vi ligesom mistet 10000 hver måned. Da min hest så var skadet, fik vi både dyrlæge, keopraktor, smed og tandlæge på blot 3 måneder. Vi har stadig ikke betalt det hele, men vi gjorde det for ham.
Jeg har ikke rigtig redet de sidste 2 måneder fordi jeg vidste vi ikke havde penge til smed. DJ havde lige tabt sine sko kort efter, og har ikke haft ømme hove, netop fordi jeg bare har hygget om ham og hans hove!
Hvis folk bliver ved med at sige vi ikke ofre penge nok sletter jeg forumet, da det er et meget følsomt emne for mig.
Og selvfølgelig lader jeg da ikke hesten stå med en sko!!!!!!! Vi ringer blot til smeden og får den sat på gratis, hvis det sker inden for 3 uger!
Tror i virkelig selv på, at det ikke piner mig ikke at kunne give min hest den "optimale" pleje?!
Hvis det stod til mig, stod vi opstaldet på et stort sted, og han fik smed hver 6 uge, fik luksusmad og udstyr, samt en masse undervisning og hygge. MEN!!!! for en i helved, jeg har ikke råd!!
Min mor har endda sagt at det ender med at vi skal sælge ham!!
At skrive alt dette, plus de andre kommentare, har fået mange tåre til at trille, så jeg vil anbefalde at den næste der skriver, blot svare på mit spørgsmål om boots, eller kommer med deres egne erfaringer.
jul 2005
Min kæreste er selvstændig reg. beslagsmed.
Det er et fåtal, der lader gå så længe.
-Nogle gør, men det ender som regel også med at skoen tabes inden de 12 uger er gået, og han fraråder også at der går så længe, da der højst bør gå 8 uger uger mellem hver skoning. Det er ikke kun skoen der bliver slidt og tabes, hvilket også giver en øget risiko for haltheder, men hoven vokser jo også.
Det giver en lang hov, lang tå, underløbne dragter osv.
Hesten slider ikke bare det overskydende af, når skoen tabes. Som regel vokser tåen sig endnu længere, hvilket giver hesten et dårlig overrulnings punkt, som slider skidt på leddene.
De underløbne dragter, forværres, da der ikke bliver rettet op på dem.
Og har hesten først fået underløbne dragter, så kan man ikke fjerne dem igen, men kun holde det nede.
-Der er også de heste, der bare fra naturens side har tendens til underløbne dragter, men det er absolut ikke noget at gå efter.
Der er også hovens vinkel at tage hensyn til. Hvis ikke hoven har den rette vinkel, så tabes der styrke i hoven.
Men som skrevet længere oppe. Snak med din smed, for han kender dig og din hest bedst. Ingen af os har set hovene på din hest, men det lyder voldsomt at den går så længe med skoene, at de tabes, og at der så går yderligere4 uger før smeden tilkaldes.
jul 2005
Jeg tror vi alle har været i samme situation på et tidspunkt, eller kommer det!
Jeg har haft hest med en indkomst på under 10.000 kr. Det er dælme hårdt. Her lærer man at tænke alternativt.
Det er hårdt at skulle skille sig af med sin hest.
-Jeg får den samme sætning fra min farmor på 86, hver gang vi får et nyt dyr: Ja, ja, Pernille. I dag er i glade, men der kommer en dag, hvor det dyr gør dig ulykkelig.
Og hun så evigt ret. Der kommer en dag, hvor man er helt i bunden. Enten skal det sælges, eller også skal det over på den anden side.
Men hvis ikke man har pengene, og det er rigtig mange penge, der skal til vores sport, langt fra alle har råd til det, men hvis man har alle de penge det koster, så er det bedst for dig og din familie, at sælge hesten. Eller låne den ud.
Vi bruger mindst 4.000 kr. pr. måned på en 1' pony.
Jeg er lykkelig for, at min kæreste selv kan sko ham. For han kan ikke gå mere end 4 uger, så skal han have 4 nye sko på. Heldigvis kan han ofte få de samme sko på igen, da de ikke rigtig er slidt efter 4 uger, men hans hove vokser og så smeder han.
Det er rigtig hårdt, og det er fuldt forståeligt, men måske den bedste løsning for alle ville være salg elelr udlån.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
aug 2011
Vi får endelig smed i morgen, men dette er en ny, da vi overhovedet ikke var tilfreds med den anden ..
Som du siger er det smeden der kan bedømme det da han er den eneste der kommer til at se hovene på den måden
Vi nægter at give op!
Jeg leder stadig efter job, og mor har næsten lige været til en jobsamtale (til et fantastisk job!!!) og de lød MEGET intre! De skal dog ikke bruge nogle nu, men de har lovet at ringe ligeså snart der er noget!
Jeg ved godt det lyder chokerende, det vi gør. Og jeg forstår også godt at i "flippede" lidt ud.
Jeg håber også bare at i forstår at jeg så også reagere på det mindste tegn for skade!
Jeg er glad for at du siger som du gør! I det hele taget læser jeg din kommentar som et råd og ikke et angreb eller ordre! Tusind tak for det! :')
aug 2011
jul 2005
Kan boots astatte sko?