{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

dækken igen igen {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden oprettet et par emner omkring dækner da jeg simpelthen ikke kan finde et der passer min hest.
Har købt to helt nye dækner af mærket catago og 4horses, men ingen af dem passer. Det er som om min hest er alt for kort i forparten til at passe disse (og diverse andre dækner jeg har prøvet på). I de dækner hvor der er skulderslids sidder den næsten helt ovre på maven af ham i stedet for på skulderen, så der er ingen skulderfrihed, og han bliver slidt på skulderen.

Nu overvejer jeg at prøve enten Amigo eller Bucas (de lidt billigere udgaver til omkring 600-900 kr.) Hvilket vil i anbefale af disse to eller evt. et helt andet ? Skal være et 150 g dækken. Er ved at være rigtig frustreret da han pt. går med et dækken der passer rigtig dårligt, og kan simpelthen ikke finde noget der passer. I det hele taget er det faktisk bare rigtig svært at finde et dækken med 150 g.

Håber endnu en gang at der er nogen der kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækken igen igen
  • #1   21. dec 2013 horseware er de bedste dækkener syntes jeg. jeg har rhino men amigo er også gode amigo har lavet et nyt godt nok til 1035 kr hos nethesten i wug model. jeg har rhino og de passer både min araber og min mere firkantede dv smiley

• #2   21. dec 2013 Jeg har araber og de er meget smal og jeg har købt amigo til dem og de sider rigtig godt smiley varmt andbefale dem

• #3   21. dec 2013 Kan godt være det er Amigo jeg skal prøve, det bliver bare hurtigt dyrt i fragt, hvis dækkenet ikke passer smiley Min er egentlig ikke smal, vil faktisk sige han er lidt bred ved bringen, men er åbenbart bare kort i forparten i forhold til andre heste ?

• #4   21. dec 2013 til chico passer weatherbeat og rambo, weatherbeat er nærmest figursyet og ser underligt ud, men han er ikke slidt eller noget

• #5   21. dec 2013 Horseware Wug modeller, eller Kimberly eller Avalance fra Horze med halvhøj hals... Det sidstnævnte sidder perfekt til denne lille traver med bred bringe, men ingen front/hals smiley

profilbillede
  • #6   21. dec 2013 Hverken kimberley eller horze avalance har jeg kunnet finde i 150 g. Har nemlig et horze avalance vinterdækken som ligger godt, det er bare for varmt endnu smiley

• #8   21. dec 2013 Bucas freedom lægger vildt godt på de fleste heste, og da de er glatte indeni, glider dæknet på plads når hesten har rullet osv. Se evt her www.dækner.dk

• #9   21. dec 2013 Det er rigtigt, de har som regel kun med 100 eller 200 gram.... Der laves ikke mange dækkener med 150 gram desværre smiley

• #10   21. dec 2013 Der er heller ikke rigtig nogen med 200 g, ellers har det noget med årstiden at gøre, det skal jeg ikke kunne sige smiley i horze avalance findes der i hvert fald hverken 150 eller 200 g

• #11   21. dec 2013
    Hvis du anskaffer dig Kimberly, så skriv bag øret at de er ret små i størrelserne.
    Købte et brugt til min, der var det mærke, stod 125 i hvor bringe spænderne kun nåede hen på skulderen, så det var max en 115 - og min er nu ellers en smal en.

Hende ligger Bucas godt på.
    Har ikke lige fundet andre og har ikke penge til et Bucas. Så lige nu lever hun med et fra Tika som ligger super når hun står stille, men gaber ved skuldrene når hun går fordi hun ikke er så bred.

• #12   21. dec 2013 Okay det er da rart at vide, men tror ikke det bliver kimberly da jeg kun har kunnet finde dem i 100g og 300g og skal gerne bruge noget derimellem smiley har også lige købt et fra tika men det ligger næsten lige så skidt som det Catago han står med nu.

• #13   22. dec 2013 Bucas fungere virkelig godt til min smalle hest som er en blanding af araber og palomino smiley

• #14   22. dec 2013 Rambo duo. Hvis du efterhånden har været ude og investere i lidt forskelligt, så kan du ligeså godt tage de penge, og investere i ét dækken der med sikkerhed er godt.

Nej, det har ikke 150g, men selve yderdæknet er på 100g, og så kan du sætte 100g liner på inden i, så har du 200g. Og du kan skifte lineren ud efterhånden som det bliver koldere ellere varmere, så du altid har lige det din hest har brug for.

Min hest var også lidt bred ved bringen - en stor holstener hoppe - og hendes rambo duo sled INGEN steder.

Ja, det er dyrt, men hvis man har så store problemer med at finde et dækken - så hellere investere i noget ordenligt én gang for alle. Det er i hvert fald bare min mening.

• #15   22. dec 2013 Bucas freedom fåes i 150 og 300 gram

Kommentér på:
dækken igen igen

Annonce