875 visninger
|
Oprettet:
Forslag til bid {{forumTopicSubject}}
Hvilke bid er gode at bruge til en hest, der tygger rigtig meget på biddet under træning?
Hesten fejler intet, den har altid gjort det..
Lige nu går den med et tre-delt bridon bid
Jeg tænker selv at et baucher bid måske kan være en ide, men er der andre muligheder også?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
1 - Mål hestens mund
2 - Lade være med at bruge tre delt, men kig istedet på to delt eller udelt, eller tungefrihed - evt. med ophæng.
Det er det der ofte er grunden til en hest der tygger på biddet. At det er for langt eller for uroligt som et tre delt er.
Har dog også en der gør det, hvis hun syntes man et øjeblik tager for hårdt fat, hvis hun føler sig presset eller stresset.
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Hun gør det også på todelt bid.
Hun gør lige meget om du har ved biddet eller ej og hun er ikke stresset.
sep 2007
Hvis du gerne vil have bogen " bag om biddet " så har jeg den på en PDF :o), kan være den kan hjælpe.
Men ihvertfald, så er det to eller udelt du skal kigge på - evt. med tungefrihed. Men et to delt fungere ikke, hvis hesten ikke kan li' pres på tungen og et med tungefrihed fungere ikke hvis hesten ikke har plads til det.
Så det kommer an på hestens anatomi i munden og derfor kan jeg ikke rigtigt rådgive andet end; to delt, udelt evt. med tungefrihed også vise nogle modeller der er billige i indkøb :o)
aug 2007
Følger: 44 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 642
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
Jeg har selv fået fat i et 2-delt baucher til min, men det er bare stadig ikke roligt nok.. Jeg har tænkt på et udelt muffebid til min, da han også har ret sarte mundviger, og hurtigt kommer til at få en lille rift i højre mundvige, hvis biddet ikke er ½ cm. for langt..
Krikken: Altså, hvis det er, så vil jeg meget gerne have bogen på PDF, hvis du vil sende den til mig?
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
sep 2006
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 298
men du skal alligevel ha et nyt når det er for langt, og er et 3-delt for langt kommer det til at ligge meget uroligt i munden (mere end normalt).,
enig med de andre tag et kig i "bag om biddet" der kan du få rigtig meget hjælp og finde det helt rigtige bid til din hest.
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.289
- Derudover vil jeg ikke sige så meget til selve emnet. Krikken har vist fået sagt det jeg har tænkt.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Du kan evt prøve et bid som passer i længden..
et baucher bid ligger meget stille i munden, og flytter en del af presset op i nakkestykket..
Du kan også prøve et udelt bid, det ligger også roligt, men her skal du være opmærksom på om din hest har brug for tungefrihed.
Vil så lige nævne at jeg rider en hest pt som tygger meget på sit bid, hun er tjekket af tandlæge og kiropraktor og fejler ikke noget. jeg har prøvet forskellige bid og bidløs, og hun tygger og smasker med alle bid og også når vi rider bidløs..
sidst har jeg prøvet at få lavet en telepatisession med hende, og hende som "talte" med hende, berettede at hesten er tilfreds med det første bid og at hun ingen smerte føler i forbindelse med sit bid..
så måske skal nogen af os bare acceptere at hestene tygger..
sep 2007
Har sendt den til jer begge :o)
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 156
Forslag til bid