{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Hest ikke koncentreret.. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Det er sådan at den ridebane, som jeg låner ligger ude på en åben mark, og der er maaaange spænende ting at se på i følge min hest..
Han kigger til højre og venstre og det er så irriterende!
Jeg prøver at fange hans opmærksomhed (lave øvelser, øgninger osv), men det er som om han ikke er med smiley
Altså han gør, som jeg beder om, men er et helt andet sted, hvis i forstår...

Han har også svært ved at gå lige ud over midterlinjen, da han simpelthen kigger over det hele.
Hvis vi longere eller andre ting, er det slet ikke så slemt, men fra ryggen specielt i skridt gør han det...
Når jeg læser det, som jeg skriver, lyder det som om at han keder sig, men det tror jeg simpelthen ikke, da vi hele tiden laver nye øvelser (volter, forskellige slangegange, skråt i gennem osv.).
Jeg har også problemer med at stille ham, da han lige pludselig glor ud over marken....

Han gør det ikke her hjemme, når vi rider på min træningsfold, men den er for mudret og ujævn til det seriøse.. Det er KUN på den ridebane og hvis vi rider på andre åbne områder smiley

Har i et par tips?

Hilsen Rikke og Barki smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest ikke koncentreret..
  • #1   17. dec 2013
    Din hest er bare en vågen type vel :o)

Har samme type. Det er vel i bund og grund ikke manglende koncentration - heste kan iøvrigt ikke rumme mere end 10-15 min træning, så er de mætte i hovedet, hvis man skal gå helt til bunds.

Ved min handler det bare om TID. Lange tøjler og tid. Vi rider en masse volter, hvor det eneste jeg forlanger at hun er stillet en smule. Også tager det bare tid, at få hende til at slappe af.
    Fordi en hest der render rundt og kigger og går højt med hovedet - den er ikke afslappet.

Samtidig er det vigtigt med lavt tempo, det opmuntre hesten til at slappe af og være rolig.

Nye øvelser hele tiden forvirre kun min og får hende op i tempo.

• #2   17. dec 2013 krikken: Vi rider altid afslappet og for lange tøjler smiley
    Kan godt se hvad du mener, men tror ikke det er det som er problemet, da da jeg fik undervisning var han helt koncentreret. Jeg kan bare ikke rider på en hest, som ikke er der, hvis du forstår.. Han går bare og glor alle vegne og er helt afslappet smiley

• #3   17. dec 2013 hvis min pony gør sådan noget fx til et stævne så bliver han straffet ikke hårdt jeg bruger bare schenklerne til at få ham til at høre efter han må godt kigge men han skal blive hos mig og høre efter og det er godt du laver noget nyt fordi så er der or både hesten og dig noget at koncentrere sig om !!
    smiley smiley

• #4   17. dec 2013
    Hvis hesten er afslappet burde den strække sig frem og ned ;o).

• #5   18. dec 2013 Thea: Tak, det vil prøve at gøre smiley

Krikken: Sådan går han også? Men han tager stadig hovedet ud til siden og kigger ud over marken. Han er ikke stresset, han kigger bare ud over marken ;o)

Kommentér på:
Hest ikke koncentreret..

Annonce