A38 erfaring søges. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står i den situation at min hest den sidste periode har haft tyndmave, hvor der har været let tyndmave til meget vandig afføring. Det er jo synd for hesten, for han får jo lidt ondt i maven.
Han er generelt en hest med sart mave, så der skal nogen gange ikke så meget til
men nu har jeg altså prøvet mange forskellige ting, givet ham kun equigard i foder, hængt hans wrap op i net (det skulle virke på at det ikke er så stærkt, og give mere spyt på den måde, dyrlægens ord), givet ham halm til maven, han har før fået loppefrøskaller, husk og dyrlægepræparater, men ærlig talt, hvis A38 virker så er det en meget billegere løsning.
Og det er her I kommer ind i billedet, hvor meget skal en hest på 175 styg og vejer omkring 650 kg have af a 38g og i hvor mange omgange?
Håber på I kan hjælpe.
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Er der ingen forbedring har jeg brugt VIKING diastop, med stor succes
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Har dog også haft nogen der ikke ville have det, så der har jeg blandet det i noget mash, så det var lidt mere 'indbydende'
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
Har får bare en lille håndfuld morgen og aften.
aug 2009
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 189
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 39
jun 2008
Lea - kunne være et godt bud, men nu har vi haft ham siden han var 5 og har altid haft tendens til tyndmave.
Karoline - tror bestemt ikke det er tænderne, han fik ordnet tænder i oktober måned.
Til jer som skriver jeg skal bytte wrappen med hø, det kunne jeg godt, men tror bare jeg vælger at købe min wrap et andet sted fremover!
aug 2009
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 189
jun 2008
jun 2008
jun 2008
jun 2008
Kan allerede sige at selvom min hest stadig for den wrap den gør, plus foder som er godt for mave tarmflora, plus a38, plus mash, plus tilskud med YSY, at hans mave allerede er i bedring!
Er der andet du vil kommentere på, som du mener jeg ikke ved noget om?
jun 2008
Og skal vi så ikke slutte samtalen, for havde ingen intentioner om at blive irriteret på nogen af jer. Får kunne jo være du kom med noget brugbart næste gang jeg måske ville oprette et emne.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.255
Hoppedullen har ret.
Wappet hø er ikke wrap men hø som er pakket ind. Har intet med wrap og gøre og selvom wrap er meget tørt så det stadig wrap og kan give tynd mave har selv en hoppe som er kommet ind og sat op i wrap. Ret tør wrap. Ved hun godt kan tåle det da hun er fodret med det siden hun var lille uden problemer.
Men dejligt du har fundet noget som virker. Hvis man søger på mange af de forskellige foder producenter er der mange gode råd for tynd mave. Hvis din hest har sart mave var det måske bedst for den og få hø.
jun 2008
Camilla - hvor er jeg provokerende? Tror du det er fedt at blive sagt imod om hvad jeg ved er rigtigt?? Jeg tænker at i ikke kan gå ind og fortælle om det jeg har haft givet min hest er wrap eller "wraphø" det er fuldstændig det samme. Argh altså, man kalder det jo kun "wraphø" fordi det er tørt SOM hø, men det er IKKE hø! Og er vi ikke enige om at wrap der er meget, minimalt gødet ikke er ligeså stærkt som almindelig gødet wrap? Det er i hvert fald min vurdering, når det har givet nada problemer på min hest. Og når wrappen er våd, så er den stærk, og det er det der har givet ham våd afføring. Læg mærke til jeg bruger begreberne "let tynd mave" og "vandig afføring". Og dens sarte mave viser sig jo kun når jeg skifter foder eller over til en ny wrap-leverandør.
Og så kan I selv vælge at tolke om jeg svarer provokerende, det kan jeg jo ikke bestemme.
Hav en god dag, og hvis
I stadig er provokeret så skriv privat, for jeg ville gerne kunne se indlægget igen, for at se folks svar, hvis nu jeg fik brug for råd igen. Tak på forhånd.
A38 erfaring søges.