{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

A38 erfaring søges. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står i den situation at min hest den sidste periode har haft tyndmave, hvor der har været let tyndmave til meget vandig afføring. Det er jo synd for hesten, for han får jo lidt ondt i maven.
Han er generelt en hest med sart mave, så der skal nogen gange ikke så meget til smiley men nu har jeg altså prøvet mange forskellige ting, givet ham kun equigard i foder, hængt hans wrap op i net (det skulle virke på at det ikke er så stærkt, og give mere spyt på den måde, dyrlægens ord), givet ham halm til maven, han har før fået loppefrøskaller, husk og dyrlægepræparater, men ærlig talt, hvis A38 virker så er det en meget billegere løsning.
Og det er her I kommer ind i billedet, hvor meget skal en hest på 175 styg og vejer omkring 650 kg have af a 38g og i hvor mange omgange?

Håber på I kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A38 erfaring søges.
  • #1   14. dec 2013 Når mine heste har dårlig mave får de 0,5 liter A38 2x dagligt i 3 dage.
    Er der ingen forbedring har jeg brugt VIKING diastop, med stor succes smiley

• #2   14. dec 2013 Giver du det sammen med deres normale foder? smiley

• #3   14. dec 2013 Ja smiley
    Har dog også haft nogen der ikke ville have det, så der har jeg blandet det i noget mash, så det var lidt mere 'indbydende' smiley

• #4   14. dec 2013 Har du prøvet at give din hest gærkultur? Jeg har aldrig selv døjet med en hest med tynd mave i længere tid, men dem jeg har kendt har brugt gærkultur og det har hjulpet smiley

• #6   14. dec 2013 Chagall får også vildt hurtig dårlig mave. Vi har også prøvet diastop uden den store virkning. Der virkede kun til vil stoppede med det. Og han gad ikke rigtig at spise det. Har aldrig prøvet a38. Men er blevet anbefaler at putte en smule hørfrø i hans foder og det har altså hjulpet meget smiley

Har får bare en lille håndfuld morgen og aften.

• #7   14. dec 2013 har du fået den tjekket for bændelorm vi havde det samme problem med min mors haflinger og det viste sig at være rigtig mange bændelorm der også førte ud i hun fik kolik og celin mangel vi fandt selv ud af det da vores dyrlæge bare mente hun havde sart mave men til sidst blev vi så meget i tvivl og fik taget en blodprøve smiley vi prøvede også med alverdens ting mod tyndmave men intet hjalp smiley

• #8   14. dec 2013 Væk med wrap og ind med hø. Prøv at tage foderet helt fra den i et døgn, hvor den kun får hø.. start derefter stille og roligt op med foder, og bland en halv liter A38 i. Gør det i 3 dage. Og hvis ik det hjælper, så vil jeg få den tjekket af dyrlægen.

• #11   14. dec 2013 Sofie & plethesten - ja, det har vi prøvet.

Lea - kunne være et godt bud, men nu har vi haft ham siden han var 5 og har altid haft tendens til tyndmave.

Karoline - tror bestemt ikke det er tænderne, han fik ordnet tænder i oktober måned.

Til jer som skriver jeg skal bytte wrappen med hø, det kunne jeg godt, men tror bare jeg vælger at købe min wrap et andet sted fremover! smiley

• #13   14. dec 2013 ja men vi havde også haft april i 3 år hvor hun også havde tynd mave og alt det men få det tjekket det kan vidst ses på en gødnings prøve men den er mest sikker med blodprøve dog også lidt dyrere smiley

• #14   14. dec 2013 Hoppedullen - fordi der vi fik fra sidst troede vi var godt, normalt har vi fået fra et andet sted hvor wrappen var lavt gødet og tørt som hø smiley og det var der ingen problemer med. Og jeg er udemærket godt klar over det er vandet og stærkheden af syren som skaber problemet, har trods alt erfaring med hvad som er årsagen..

• #15   14. dec 2013 Super, Lea tak for rådet smiley

• #17   15. dec 2013 Hoppedullen - Nej, det var wrap!

• #19   15. dec 2013 Øh, Hoppedullen, wraphø og wrap er helt det samme. Kan ikke se hvorfor du kommentere hvad en hest med dårlig mave skal ha' og ikke ha'!

Kan allerede sige at selvom min hest stadig for den wrap den gør, plus foder som er godt for mave tarmflora, plus a38, plus mash, plus tilskud med YSY, at hans mave allerede er i bedring!

Er der andet du vil kommentere på, som du mener jeg ikke ved noget om?

• #21   15. dec 2013 Hoppedullen, øh nu du jo bare provokerende. men går ud fra du viger fra din mening, og giver mig ret siden du ikke kommenterede på det.

Og skal vi så ikke slutte samtalen, for havde ingen intentioner om at blive irriteret på nogen af jer. Får kunne jo være du kom med noget brugbart næste gang jeg måske ville oprette et emne. smiley

• #24   15. dec 2013 Mollie det da dig som er ekstremt provokerende..

Hoppedullen har ret.

Wappet hø er ikke wrap men hø som er pakket ind. Har intet med wrap og gøre og selvom wrap er meget tørt så det stadig wrap og kan give tynd mave har selv en hoppe som er kommet ind og sat op i wrap. Ret tør wrap. Ved hun godt kan tåle det da hun er fodret med det siden hun var lille uden problemer.

Men dejligt du har fundet noget som virker. Hvis man søger på mange af de forskellige foder producenter er der mange gode råd for tynd mave. Hvis din hest har sart mave var det måske bedst for den og få hø.

• #26   16. dec 2013 Hoppedullen - hvor har jeg givet nogle provokerende svar? Chokeret ligefrem, det kan jeg jo ikke gøre noget ved! Men du må forstå når jeg svare som jeg gør, at jeg ved jeg har ret, det er trods alt mig der har haft den WRAP i hænderne og ikke dig, tror du så ikke du selv ville blive irriteret hvis nogle sagde du nok ikke kunne definere hvad der var hvad! Men tak tak, tror nu nok at du skal lade være hvad at svare sådan, så det ser ud om om jeg villigt lader mn hest ha' tynd mave.

Camilla - hvor er jeg provokerende? Tror du det er fedt at blive sagt imod om hvad jeg ved er rigtigt?? Jeg tænker at i ikke kan gå ind og fortælle om det jeg har haft givet min hest er wrap eller "wraphø" det er fuldstændig det samme. Argh altså, man kalder det jo kun "wraphø" fordi det er tørt SOM hø, men det er IKKE hø! Og er vi ikke enige om at wrap der er meget, minimalt gødet ikke er ligeså stærkt som almindelig gødet wrap? Det er i hvert fald min vurdering, når det har givet nada problemer på min hest. Og når wrappen er våd, så er den stærk, og det er det der har givet ham våd afføring. Læg mærke til jeg bruger begreberne "let tynd mave" og "vandig afføring". Og dens sarte mave viser sig jo kun når jeg skifter foder eller over til en ny wrap-leverandør.

Og så kan I selv vælge at tolke om jeg svarer provokerende, det kan jeg jo ikke bestemme.

Hav en god dag, og hvis
    I stadig er provokeret så skriv privat, for jeg ville gerne kunne se indlægget igen, for at se folks svar, hvis nu jeg fik brug for råd igen. Tak på forhånd.

Kommentér på:
A38 erfaring søges.

Annonce