{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest er træt af ridning...
  • #2   13. dec 2013 Afveksler! Nu ved jeg at hun er ung ( smiley ) og det er virkelig virkelig vigtigt og afveksle rigtig meget. Ellers risikere du at hun forbliver træt af ridning, og så er det svært at overbevise hende om at det er sjovt igen.

Min hest har simpelthen været direkte en helt anden, fordi han blev træt at ridning, og kedede sig. Nu har han fået helt fri fra ridning, i december og efter halvanden uge, er han blevet sig selv igen.

Så rid kort mandag, gåtur tirsdag, bomme/løsspring onsdag, fri torsdag, ride fredag osv. Det er bare et eksempel på hvordan en trænings uge kan se ud, det er bare vigtigt i laver meget forskelligt! smiley

• #3   13. dec 2013 Pas også på med ikke at ride for længe, de unge bliver hurtigt mentalt trætte. Også skridt nogle små ture, men pas også på for det kan være mentalt trættende pga alle de indtryk. Min den unge var træt efter 10 min i naturen

• #4   13. dec 2013 Missen - Hvornår livner din hest op? Hvad med at tage undervisningen med ud i naturen?
    Mvh TT

• #5   13. dec 2013 Altså jeg plejer at lege lidt med ridningen, selvfølgelig afveksling, men selv i det kedelige banetræning kan man afveksle. Kan også godt se det er svært at afveksle med så urutineret en hest, men måske lad vær med at træne ting den syntes er svært. Fx så ved jeg min er utrolig glad for at lave changementer, mens min gamle holdte eget af øgninger. Så hvis de kørte lidt død i det, så øvede vi noget de holder af, i stedet for at træne de svære øvelser. smiley

• #6   13. dec 2013
    Er det kun på banen? Kun under rytter? Eller også i naturen?

• #9   14. dec 2013 Tina ro på!! hun er ikke døden nær..

Hun er rigtig glad for tur, men vi har næsten lige flyttet sted, og har ikke nogen at ride ud med.. og vil rigtig gerne ha en hest eller en anden med på tur de første par gange.. smiley

Vi rider primært i skridt og trav.. smiley 2-3 gange om ugen.. hvor de to gange er undervisning, da jeg desværre har fået tilredet hende liiiiidt forkert.. øv øv.. (man skal stole på sin intiution. og ikke bare lytte til dem, der har haft hest længere end en selv!!!)

jeg laver også små tricks med hende i løbet af ugen.. hun er ved at være ret sej til at neje.. smiley tihi..
    jeg kan ikke løsspringe, da vi ikke har nogle spring på det nye sted.. det gjorde vi ellers en gang om ugen før.. så det mangler jeg lidt..
    men skal i gang med lidt bom træning fra jorden af.. lige så meget for styrke hendes ryg smiley og så er planen at hun skal til at lære at gå op på ting og stå på ting.. plastisk er et overstået kapitel.. ting foran hovedet kan hun også.. selv når man sidder på hende.. :S hun stoler blindt på mig. *blær blær* smiley

• #10   14. dec 2013
    Hvis hesten har fin energi uden for banen, så er den umiddelbare tanke at den ikke finder den vildt motiverende ;o)

• #12   14. dec 2013 Hvis du er sikker på at hesten ikke fejler noget, så se evt denne video, til lidt inspiration, http://www.youtube.com/watch?v=zvtRm2eut34&list=PLIO3rG3NlN6lefKO943NAJShhqicG6OOK&index=6

• #13   14. dec 2013
    Kunne være cool hvis den video virkede... Men det kræver man har en hest der reagere på pisken og ikke er bedøvende ligeglad ;o).

Det er det jeg mangler.. Jeg mangler VIRKELIG fra proffe heste trænere og se heste der ikke er motiverede af at komme af med pres, ikke er energiske og ikke er trænet af dem før hen så man ser slut resultatet.
    Sådan en hest man kan hoppe og danse omkring, den er bedøvende ligeglad og får ikke ens energi - løber man, så går den med fordi hey; kan jo komme hen til det samme sted, uden at løbe.
    Hesten man ofte skal ligge en del pres på for at få til at flytte sig, fordi den egentligt er ret ligeglad med det pres. Og det er meget fint at man har en godbid, men det får den ikke til at gøre tingene hurtigere eller virke mere motivere. Den skovler dem bare ind for at blive ved med at flytte sig til siden, lige så langsomt som for 10 gange siden.

• #14   14. dec 2013 Krikken
    Ved ik nok om jordtræning
    Men fra ryggen af kræver det at du starter motoren og stopper den korrekt

For at sætte hurtigt i gang skal den stå med bagbenene ind under sig, klar til afsæt.

Og så skal den bare lære at reagere med ønsket energi for chenklerne.

Du må som rytter stoppe den brat - BOM- så står den m bagbenene ind under sig.
    Så lægger du chenklerne på, og hvis den ik reagerer ønsket hurtigt, og med energi, klapper du til den sekundet den ik reagerer.

Og så stop igen -bom- forfra m chenklerne. Den skal indkodes, at et lille tryk m chenklerne kræver en hvis reaktion, den du besluttet dig for du vil se. Får du ik den reaktion du ønsker, beder du om det igen, laver øvelsen om.

Har en meget magelig hest, og hvis ik jeg er konsekvent i mine stop og start, blir den tung og doven.
    Men jeg har lært den at være ernergisk.

• #16   14. dec 2013 prøv at lav lidt forskelligt med den smiley så den ikke bare går på bane hele tiden smiley

• #17   14. dec 2013 Hun har MASSER energi.. Hun virker bare såen lidt.. "jeg er så træt af at ride i cirkler og lave det samme og det samme" har selv kunne fornemme det og to individuelle hestehviskere har også sagt det.

Igår red vi lidt uden sadel og legede cirkus smiley det virkede hun som om hun tænkte at nu rablede det for hende.. Men sys det var lidt hyggeligt.. Bagefter tog jeg trensen af hende og lod hende være lidt hest.. Det resulterede i at gran blev det nye wrap smiley
    I dag vil jeg gå en god tur med hende.. Og måske træne lidt tricks.. Alt efter hvor udmattet i hovedet hun blir..

• #18   14. dec 2013
    Marie Louise - Har haft en del med den slags heste og gøre. Som netop ikke er til at få frem med det samme, fordi at man muligt kan klappe dem sådan en i bagdelen, men fordi de ikke er motiveret for at komme af med pres, så reagere de ikke særligt hurtigt.
    Hvor en følsom og energisk hest ville være skræmt fra vid og sans og i fuld galop.

• #19   14. dec 2013 Ja, men nu er det jo netop en magelig hest jeg gir eksempel på hvordan du lærer den at være ernergisk smiley

Kommentér på:
min hest er træt af ridning...

Annonce