{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.956 visninger | Oprettet:

Fedimax vs. BOT vs. Horseguard {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe nogle keramiske staldgamascher da min hest står med en seneskade, men jeg syntes BOT er lidt dyre så derfor overvejer jeg Fedimax udgave der skulle have samme virkning, men de ser ikke ud til at have en vildt god pasform? men prisen er den halve. Er der nogle der har erfaringer med Fedimax?
http://www.jylov.com/index.php?route=product/product&path=50_96&product_id=95

Ellers fåes disse indlæg til staldgamacher fra horseguard med keramisk ler, er der nogle der har erfaringer med om det virker lige så godt?
(link fjernet)

jeg glæder mig til at høre jeres erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedimax vs. BOT vs. Horseguard
  • #1   10. dec 2013 Jeg har dem fra horseguard bare i "tynd" udgave, og jeg syntes nu de er gode nok smiley

• #2   10. dec 2013 Jeg har BOTs og jeg ville aldrig vælge nogle andre. De har den ønskede virkning, sidder perfekt, er slidstærke og ja jeg har bare ikke noget dårligt at sige smiley

Min hest har en hævelse ved den ene sene og når han har BOT på så forsvinder hævelsen smiley

• #3   10. dec 2013 Har dem fra horseguard og har både BOT gamacher og dækner. Jeg er nu fuld tilfreds med dem fra horseguard, men vil til hver en tid hellere han BOT, da de ligger bedre og for mig er bedst til min hest. Godt nok er de dyre, men prisen passer meget godt til kvaliteten smiley

• #4   10. dec 2013 Altså vi har med STOR succes brugt BOT, dog hasegamacher, men staldgamacherne er bestemt også blevet brugt.

Hesten har pibhas og er vidst født med det. Den har ingen gener af den som sådan, og kan fint rides.

Hun blev halt her i efteråret, og hun fik BOT på, både til haser og ben.

Hun blev meget hurtigt haltfri, og hendes pibhas er faktisk formindsket smiley Lyder utroligt, men det passer smiley

• #5   10. dec 2013 jeg har de alm. fra horsegaurd og de er rigtig gode - de støtter godt og gør at min hest har tørrer ben m morgen (han får vand i benene af at stå inde) smiley

• #6   10. dec 2013 Jeg har et par fedimax, og de er super gode. De har præcis samme virkning som BOT, og så koster de netop det halve.

Pasformen er ikke dårlig som sådan. det er ikke en hel "gamache", hvis man kan sige det sådan, men den er let at sætte på, og bliver hvor den bliver placeret. De er jo ikke beregnet til ridning, men blot til stald. Og der sidder de helt fint på min hoppe.

• #7   10. dec 2013 Tak for alle jeres svar, kom gerne med flere erfaringer smiley

• #8   10. dec 2013 Ceratex koster vist 100 kr mere end bot.
    Men så kan man heller ikke vaske virkningen ud.

Min bot forhandler siger at mit bot ikke virker mere efter nogle år. Selvom det ikke er vasket Så meget.

Så tror jeg vil bruge ceratex. Så hellere spare lidt op. End at købe nyt hvert andet år.

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 298
    #9   10. dec 2013 Jeg har Fedimax bandageindlæg som jeg bruger med bandage om i boksen. De er super gode og kan sættes som man vil på benet fordi jeg bruger bandager til at holde dem fast. Gav ca 400 kr for et par inkl Porto fra Tyskland. Havde dem ca 4 dage efter de var bestilt på nettet.

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 298
    #10   10. dec 2013 Har også fleece dækken fra Fedimax som hesten står med 1/2 - 1 time i boksen efter ridning. Det gav jeg ca 700 kr for inkl Porto fra Tyskland, fordi det var sidste års model. Den nye model koster ca 1000 kr, og den eneste forskel er at krydsgjordene kan afmonteres på den nye model.

Kommentér på:
Fedimax vs. BOT vs. Horseguard

Annonce