{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

Bumser på hesten? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en unghest, som siden jeg fik ham i september har haft bumselignende knopper I starten var det mest på den ene side af halsen og skulderen, det gik lidt i sig selv igen, men nu dukker de op rundt omkring igen. Han er ikke generet af dem, og jeg kan uden problemer stå og kratte i dem uden han reagerer. Huden er ikke hævet nedenunder, det er bare som om der er en mini-byld som afgiver noget gult puds, som ligner det fra en bums, som så sætter sig som "kager" i hans pels.

Er der nogen bud på hvad det kan være?

Dyrlægen er kontaktet men så længe der ikke er reaktion og de indimellem forsvinder af sig selv, vil vi ikke gøre mere før det bliver varmere og han alligevel skal have tjekket tænder og vaccineres.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bumser på hesten?
  • #1   9. dec 2013 Følger lige min hest har det samme - dyrlægen troede det var reaktioner efter stik i dommere og mente det gik i sig selv igen - har det bare ikke gjord smiley

• #2   9. dec 2013 Min dyrlæge sagde det samme, men jeg tror nu heller ikke at det er noget farligt. En af mine veninder mener bare det er nogle ungheste-knopper ala bumser, ligesom vi får i teenage-årene smiley

• #3   9. dec 2013 min første indskydelse er nu også bare ungheste vorter, specielt hvis de forsvinder og rykker rundt smiley

• #4   9. dec 2013 Min dreng har det samme, dog i sadellejet. Når de er der sprayer jeg desinficerende på knopperne og så går de som reel hurtigt væk igen smiley

• #6   9. dec 2013 Kan det ikke være rideskoleknopper? Små, ubetydelige knopper der kommer. De smitter utrolig meget. Min har også nogle, som lige er kommet i behandling da de snart har været der i 2 år, og ikke er gået væk.
    De forsvinder lidt, og så kommer de voldsomt igen. De plejer normalt at gå væk af sig selv..

• #7   9. dec 2013 Amanda, min var også hårdt ramt, han fik dem da han var 7 og havde det til han døde for nogle uger siden som 14 årig, dyrlægen kaldte dem alligevel ungheste vorter efter adskillige undersøgelser.

• #8   9. dec 2013 Signe Baun: Men hvordan skulle han have fået rideskoleknopper? Han er 3 år og kun lige tilredet og kun stået hos mig på et sted med 18 heste i 3 mdr? smiley Og hvad er rideskoleknopper? smiley

Tror I har ret (som min dyrlæge) at det er ungheste"vorter"/knopper. Men hvad kan man gøre ved dem??

• #9   9. dec 2013 Saccorider eller protein knopper.. Måske..

• #10   9. dec 2013 unghestevorter gør man som regel ikke noget ved, de skal gå i sig selv igen. ellers kan du bruge ThujaD30, et naturmiddel i mod vorter, brugte det selv en årgang til min egen, men heller ikke det kunne slå dem ihjel, men han var også ekstrem.

• #11   10. dec 2013 Det er med sikkerhed ikke sarcoider, det ved jeg godt hvordan ser ud smiley
    De er fuldstændig, som når man kommer til at trykke en bums ud med noget puds indeni.

Så konklusionen er at jeg bare skal lade dem være? smiley Dyrlægen kommer igen til foråret for at kigge på ham.

• #12   10. dec 2013 altså nu får du lige et billed af min:
    han havde så også ned af ben, højere oppe i hovedet, i halen og lidt på ryggen, men som sagt han var ekstrem, jeg vil sige det sådan, at det er yderst sjældent man ser sådanne tilfælde. Men ligner de vorter din hest har, dem mine har? eller hvis du selv har et billede, så er det noget nemmere at se smiley
    med unghestevorter kan man evt. også operere dem væk, men det gør man normalt kun hvis den sidder ultra dumt, så for det meste skal de bare have lov, at gå i sig selv.

profilbillede
  • #13   10. dec 2013 Nej, det er slet ikke sådan, det er bare ligesom et lillebitte mikroskopisk sår, hvor man så kan pille nogle gule flager ud af hans pels. Jeg tror ikke det er unghestevorter min har efter at have set dit billede.

• #14   10. dec 2013 de vorter er jo også lidt ekstreme.
    har du overvejet det kan være noget eksem eller noget i den dur?
    Mediscrup skulle være lykken til urenheder, hvis det er.

Kommentér på:
Bumser på hesten?

Annonce