{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Må ud med min glæde :-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Nogle er jer har nok fulgt mig og Flickas rejse sammen. Den rejse er nu forbi, og der er startet et nyt kapitel i hvert vores liv. Hun er kommer hen til en dame der holder så meget af hende, og de har super kemi. det er jo skønt, men jeg savner min Flicka, og det er på tide at jeg komme 100 % videre. Så tænkte om i vil hjælpe mig ? Jeg skal ud og kigge efter min EGEN hest, som ikke kan blive solgt for snuden af mig, og som jeg ikke mister om og om igen. Min helt egen. Jeg har fået lov af mine forældre, og det er på plads.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en Dv, gerne fra føl. Har i ideer til andre racer som vil egne sig som dressur stjerner, lige som dv ?

Vil meget gerne høre jeres " heste-budget " hvad i bruger om måneden osv.

God 5 december til jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må ud med min glæde :-)
  • #1   5. dec 2013 Nu er DV jo en bred vifte, så det er i hvert fald et godt sted at starte:) bare husk at det ikke er alle DV'er der egner dig til det:)

jeg har selv en engelsk fuldblod, nu bliver hun godt nok ikke brugt til dressur, men er super glad for racen. Hvis man kan lide en hest med godt gang i, og et varmt temperment, så er det en dejlig hest:)

Hvis du har evnerne og trænerne til at hjælpe dig, så synes jeg det er en god ide med et føl/unghest hvor i sammen kan opbygge jer. Hvis du ikke er så erfaren ville det være godt med en god uddannet lidt ældre hest, som du kan lære en masse af.

Budget kan du prøve at søge på, der er mange gode emner om dette:)

held go lykke med købet:D

• #2   5. dec 2013 DV er ikke en race, men et avlsforbund smiley
    Bare lige så det er på plads smiley

Af hvad jeg har fået af vide og selv har set, er der tit mange fine Hannoveranere, Holstenere og Trakehnere indenfor dressurens verden smiley

Men egentligt er det mere stamtavlen end den egentlige race du skal se efter, for der er bestemt også fine springheste indenfor de racer der, men vil du ud og konkurrere er det jo så "enkelt" som at du nok skal ud og have fat i noget varmblods ala. Holstener, Hannoveraner, Oldenborger og lign.

Men stamtavlen kan give dig et prej om hvad hesten er avlet til, den kan self. bruges til lidt af hvert, men ja, kort sagt er stamtavlen en god hjælp til at finde en fin hest til det formål man skal bruge den til smiley Selvfølgeligt skal hesten også være i orden smiley

• #3   5. dec 2013 Oldenborg, hannoveraner, fuldblods, trakhener. Der er jo mange :-).
    I gennemsnit har jeg brugt 4000 på hende pr. Måned. Med det skal det siges at der er for sko, 3 gange dyrelæge og forsikring. Jeg har haft hende i 4,5 måned, og vi skal have en ny sadel. Vi har været meget uheldige, så regner med at jeg i fremtiden kun skal bruge 2500-3000 pr måned uden udstyr, dyrelæge, forsikring, vaccine, smed osv.

• #4   5. dec 2013 Tak for jeres svar. Hvad betyder det så hvis der står Dansk vamblod på en hest ? Er det fordi den er det, eller er det bare et avlforbund??

• #5   5. dec 2013 Det er fordi den er kåret i Dansk Varmblod så smiley

Crelido f.eks. er kåret i Dansk Varmblod, Holstein, Hannover, Oldenburg, Svensk Varmblod og Norsk Varmblod smiley

Men af race er han Holstener smiley

• #7   5. dec 2013 Har kigget meget langt efter dette føl, hvad synes i ? smiley
    http://www.hestegalleri.dk/marked/Hest/975724-dansk-varmblod-kilgasts-kahlua

• #8   5. dec 2013 Hun er da en fin en smiley

Personligt ville jeg nok ikke købe et afkom med Michellino i stamtavlen, eller jo det ville jeg nok godt kunne finde på,men ville nok klart tænke lidt over det, han er kendt for at avle ret så varme afkom, dejlige afkom der er rigtig fine og meget ridelige, men varme er mange af dem - og det selvom det ikke er en direkte efterkommer af ham smiley

Så hvis jeg var dig ville jeg måske lige tjekke lidt op på Le Mioche, for lige at læse nogle følbeskrivelser hvis der er nogle, og ellers bare andre oplysninger om de heste der er i stamtavlen smiley

Men selvfølgeligt skal du ikke vælge hende fra hvis der nu er lidt "vrøvl" med stamtavlen, hvis hun er lige den for dig er det selvfølgeligt det vigtigste smiley
    - Også selvom den så er lidt varm, for bestemt er mange afkom efter Michellino rigtig dejlige smiley

• #9   5. dec 2013 Fik lige set du er 16. Slet ikke noget negativ her, men noget du skal tænke over :-).
    Hvis du køber et føl nu, vil du så have alt den meget tid det tager når den engang skal tilrides? Og penge, hvis du ikke kan klare det selv? Tænker at det jo er lige i uddannelses alderen :-).

• #10   5. dec 2013 Den bliver højst sandsynlig sendt i tilrdning, ved en dygtig en. Vil bare gerne havde en fra bette af smiley Men ja, ved godt at jeg skal udannes osv. men så er det skønt at man altid kan finde en part smiley

• #11   5. dec 2013 Jaa det er rigtigt. Men jeg ville aldrig turde og sætte en part op på min ny tilredte hest. Ikke af frygt for hendes helbred, men af frygt for at det ikke bliver som jeg ønsker :-).
    Men fair nok, det er dit eget valg :-)!

• #12   5. dec 2013 ADVARSEL

Det er UHOLDELIGT at vente til de må rides.... jeg fik jo min frieser som 1 års som var den første unge ridehest. Shettere gælder jo ikke, der var min yngste 9 måneder og snart et nyfødt, men de skal ikke rides smiley

Og jeg siger dig desto tættere jeg kommer på hans 3 leve år desto værre er det at vente..

• #13   5. dec 2013 Jeg har selv en Hannoveraner og en Oldenborger, og jeg syntes begge racer er helt fantastiske, men hvis jeg skulle ud og lede efter en ny hest, som jeg skulle bruge til dressur, ville jeg gå efter en Hannoveraner eller lign! smiley

Held og lykke med at finde en hest!

• #14   5. dec 2013 Køb en der er redet og erfarenhed.
    Den første hest skal være en du får en god tur på hver dag, det er så uendeligt vigtigt.

Og så hold dig fra michellini i linjerne.

Gå efter en hvor mavefornemmelsen er rigtig, og ik efter en bestemt race.

• #15   6. dec 2013 Det lyder som om det er din første hest? Så ville jeg personligt lede efter en hest der kan ride/skal til at rides, nu ved jeg ikke hvor længe du har redet, og hvordan du rider, så om du selv magter tilridningen/videreuddannelsen, vil jeg ikke blande mig i. Men tror du vil fortryde noget så grusomt ikke at kunne ride, 3-4 år er altså lang tid at vente, og når det er første hest, tror jeg du vil være ked af ventetiden i når der er gået lidt. Men ja det kun min mening, og mine tanker. smiley

Med hensyn til Michellino, skal man altså passe meget på med at udelukke heste, blot pga. stamtavlen. Min er efter Milano, altså har hun Michellino som morfar, og hun har bestemt ikke de temp, som efterkommerne har ry for, ja Michellino har ry for at avle temp og specielle heste, men langt fra alle er altså sådan.

Selvfølgelig er det en god ting at kigge stamtavle, da det kan sige meget om hesten, men man er altså også nød til at se dyret live. Stamtavlen kan snyde noget så grusomt. Jeg kender fx en hest, der ud fra stamtavlen skulle være en super springer, men springe det er altså bare ikke dens force. Til gengæld er den super fin i dressur, og uddannet til PSG mener jeg det er, altså er den dressurhest, selvom tavlen reelt siger noget andet. smiley

• #16   6. dec 2013 Kom en ældre erfaren hest - det bliver en stor mundfuld for dig med en unghest.. Og ja så gå efter de ikke så varme heste, havde selv en meget varm pony hoppe sådan en skal jeg aldrig have igen! smiley
    Held og lykke! Men tænk dig nu lige om dn ekstra gang..

• #17   6. dec 2013 Jeg synes det er fint med et føl, hvis det er det du gerne vil smiley

Jeg købte i sommers en Cop på et år, hun går og hygger sig og vi er kommet ret tæt på hinanden. Vi hygger os og træner forskellige ting smiley Ja en Cop er så en helt anden race, det ved jeg, men jeg nyder det.

Det var min mening smiley dem er der heldigvis forskellige af, ligesom der er er fordele og ulemper ved at købe et føl smiley

Held og lykke med at finde din nye hest smiley

Kommentér på:
Må ud med min glæde :-)

Annonce