{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Rodeo {{forumTopicSubject}}

Jeg fatter simpelthen ikke det her... Spænde en snor om lysken på hesten, og på tyren stramme den om urinrøret, for at få et godt show.
Så forfærdeligt! De brækker ben, får slag, stød, hjernerystelse og hudskader. Og nogle skader kan medføre dyrets død.

Fatter det virkelig ikke...

http://www.anti-rodeo.org/danish.htm

http://www.youtube.com/watch?v=y-sj6bAx4c4

http://www.youtube.com/watch?v=4wjcHzwVHrU

http://www.youtube.com/watch?v=7ZGPJwGLRpg

Hvis bare de mennesker kunne få den samme tur..!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rodeo
  • #1   5. dec 2013 Det er så forfærdeligt, selve showet er jo bygget op på at hesten/tyren er ræd af skræk, lider og får påført skader (både fysisk og psykisk) Det burde jo være indlysende at det skulle stoppes.
    Det er fuldstændig ligesom tyrefægting, underholdning på dyrets bekostning... jeg synes simpelthen det er så primitivt smiley

• #2   5. dec 2013 Tænk nogle kan behandle dyr sådan.. Forfærdeligt.. Tør slet Iker se videoerne

• #3   5. dec 2013 Ved andet klip, hvor man i slowmotion ser hesten, da den falder ned ... nøj, hvor jeg dog bliver gal, forarget og dybt frastødt. Selvfølgelig af det hele, men dette var godt nok væmmeligt at se, især når det er så tydeligt, at hestens ben er brækket - se engang, hvordan det slasker som en tøjdukkes, når den bukker ... urgh altså...

• #4   5. dec 2013 Det er for ringen de burde prøve det selv så kunne, det være de så anderledes på det!!! Hader de der lande de burde sparkes i røven! smiley smiley smiley

• #6   5. dec 2013 er den enlig ikke uloveligt i danmark ? (også i andre lande) syntes det er så synd for barnet håber snart det bliver ulovligt at gøre sådan noget

• #7   5. dec 2013 Louise: Jo, det er ulovligt i Danmark og Tyskland.

• #9   5. dec 2013 detr er så forfærdeligt!! smiley

• #10   5. dec 2013 Brækker mig næsten over slow motionen i klip 2. Fy for satan

• #11   5. dec 2013 Jeg har ikke en gang lyst til at se filmene, men ja det er satme noget svineri..... Det er det rene dyreplageri intet andet. kalve der brækker nakken når de får smidt et tov rundt omkring halsen og pludselig blir stoppet med sådan et ryg. Halve og heste der brækker diverse lemmer bare fordi folk "skal ha det sjovt"? eg syntes fandeme ikke det er sjovt. tværdigmod. Lad os sætte de mennesker ind i en ring der behandler dyrene på denne grusomme måde og så sku jeg nok sætte mig op på en hest og smide en lasse rundt om deres hals og se om de syntes det er sjovt bagefter smiley Stakkels stakkels dyr smiley

• #12   5. dec 2013 Jeg synes også selv det er helt forfærdeligt, og man kan slet ikke forstå hvordan de bare kan gøre det?
    Men jeg havde engang en lærer i skolen (fra USA), og hun viste os videoer af børn der red på får og sådan noget. Hun var selv tilhænger af rodeo og den slags. Hun synes det var god underholdning, og i hendes øjne led dyret ikke. I så fald bekymrede hun sig ikke om det.
    Det er meget udbredt i USA og det er en slags cowboy-traditon, ligesom vi har traditioner fra "gamle dage". Mange dernede kan slet ikke se hvad der er galt i rodeo, og for dem er det underholdning, som reality er for os.

• #13   6. dec 2013 laura c: okay men er det kun i danmark og Tyskland eller er der mange andre også ? smiley

• #14   6. dec 2013 Det er rædselsfuldt, så simpelt er det.
    Og oven i alt det andet får de oftest også lige et elektrisk stød for at 'gøre dem ekstra vilde' smiley

• #15   7. dec 2013 Louise og Gladur: Hmm... Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har kun læst at det var ulovligt i Danmark og Tyskland....

smiley

• #16   8. dec 2013 laura c okay det vil nemlig bare undre mig hvis vores "nabo lande" ikke også har det ulovligt

Kommentér på:
Rodeo

Annonce