{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Trailer spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg troede jeg havde styr på trailer/vægt kontra bil reglerne, men en veninde er uenig med mig så derfor spørger jeg jer:

Min bil må trække 1800 på trækket jf reg. Attest. Jeg har trailer kørekort.

Må jeg køre med en trailer med en egentvægt på 875 kg/ totalvægt på 2 ton. Jeg skal køre med 2, en hest på 500 kg og en pony på 300 kg.
Jeg mener at hvis bare trailer egenvægt + hestens vægt holder dig under bilens max træk på 1800 kg så. Kører jeg lovligt . Hvad mener I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer spørgsmål
  • #3   28. nov 2013 Tak for link smiley
    Som jeg løser det må jeg gerne komme over de 3500 kg når jeg har et trailerkørekort. Hvad skulle fordelen med trailer kort ellers være ?!

• #5   29. nov 2013 Har du trailer kort må du køre med din krogs vægt + 50 kg =1850 det er den totale vægt du må køre med,er trailer egenvægt 875 kg - 1850 kg = 975 kg hest lovlig og det er uanset der evnt. står 2000 kg total på din trailer gælder kun hvis du har trailer kort, uden trailerkort må du køre bilens og trailers totalvægt skal være under 3500 kg
    Du må med trailer kort køre op til 7000 kg hvis bil og trailer godkendt til det.

• #6   29. nov 2013 smiley :D
    Tak for svar. Det var også hvad jeg hele tiden har gået udfra, fint fint så kan jeg køre med ro i sindet igen.

• #7   29. nov 2013 Det er ligemeget om du har trailer kørekort for hvis bilen maks må have 1800 kg på anhængeren og traileren har en totalvægt på 2000 kg så får du bøde hvis du bliver stoppet uanset om din trailer er Tom eller der står to store heste i den. smiley

• #8   29. nov 2013 Det er forkert stalden. Da hun har trailer kort må hun køre med trailer med total vægt optil 3500 kg...
    Hun må bare kun fylde på optil de 1800 kg som bilen må trække. så hvis traileren vejer 1000 kg så må hun fylde 800 på.

• #9   29. nov 2013 Når man har trailerkort må man bruge den faktiske vægt, som i dette tilfælde holder sig inden for det bilen må trække, og se bort fra totalvægten - så ja, du må gerne trække trailer + heste.

• #10   29. nov 2013 Du må som de andre siger gerne køre med det. Da du har trailer kort smiley

• #11   29. nov 2013 Det troede jeg osse indtil jeg blev stoppet. Jeg har trailer kort og min bil må have 2000 kg på krogen og min trailer har en total vægt 2200 kg. Jeg havde en hest i ca 550 kg. Men fordi min trailer har en total vægt på 2200 kg og min kun må kører med 2000 kg fik jeg en bøde fordi min bil ikke må køre med de uanset om jeg har trailer kørekort eller ej.

• #12   29. nov 2013 Stalden - Så har du vist været uheldig at møde en politimand, der ikke kender loven...

• #13   29. nov 2013 Det er totalt ligegyldigt med hestens vægt når du skal finde ud af hvad din bil må køre med. Det hele handler om totalvægten. Hvis din trailer vejer 2 ton så skal din bil efter den nye lov have en motorvægt på 25% mere end trailerens vægt, hvis jeg husker rigtigt.
    Hvis dine heste tilsammen vejer mere end totalvægten(+trailer) og du bliver standset af politiet og taget ned på en vægt og den stiger over 2 ton, så får du en bøde for overvægt.

Men jeg vil sige at din bil gerne må trække den.

Kommentér på:
Trailer spørgsmål

Annonce