{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.077 visninger | Oprettet:

Hævet under det ene øje - hvad kan det være? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er.
Igår da jeg kom ud i stalden var min hest hævet under øjet & der løb væske fra det. Jeg tænkte med det samme det var øjenbetændelse, men spurgte lige de andre fra gården for en sikkerheds skyld om de ville tro det kunne være øjenbetændelse, de mente det ikke da hun var så hævet under øjet, de mente hun havde fået noget i øjet & jeg fik så noget af en fra gården som jeg kunne give hende lidt af i øjet & det gjorde min mor & jeg så, idag var der ikke noget med øjet overhoved.
Men mit spørgsmål er om hvad i tror det kunne have været?
Igår morges var der ikke noget, men da jeg kom ud ved 4 Tiden var Øjet hævet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet under det ene øje - hvad kan det være?
  • #1   22. nov 2013 Det har min hoppe også haft for ca. en uge siden, vi var tilfældigvis hos dyrlægen den dag med hende og han sagde at man kunne se om de havde ondt hvis dens øjenvipper vendte ind af (hvis du forstår?).

Han sagde hun sikkert havde lagt ned og fået et halm/høstrå i øjet og derfor var hævet smiley

Det forsvandt også dagen efter.

• #3   22. nov 2013 De kan godt hæve op hvis de har haft fået noget i øjet.

Lige til orientering aldrig kamille the i nærheden af øjne

• #6   22. nov 2013 Ville tro din hest har fået noget i øjet, og det skulle gerne aftage med tiden.

Kamillethe vil jeg aldrig bruge til hesten. Jeg gjorde det engang, fordi der var nogen der sagde det var godt mod sådanne ting, men det resulterede i, at alt håret omkring øjet faldt af.

• #8   23. nov 2013 Ja, det ved jeg. Men det bredte sig i et større areal hvor der ikke blev duppet. Hun kan da bare gøre som hendes dyrlæge siger, det er vel også det klogeste, jeg deler blot mine erfaringer med kamillete smiley selvom det egentlig ikke er det hun spørger om... smiley

• #10   23. nov 2013 Det håber jeg godt nok ikke. Ja det er gammel medicin. Vi er også i 2013 og der er kommet ny forskning til.

Det kan væte til stor skade at putte kamile the i øjne da der kan være små korn i som skader hornhinden.

• #11   23. nov 2013 Kamillete skal ikke i nærheden af øjne, fordi det indeholder en masse urenheder - det er te, for pokker, det er ikke rent smiley For at noget skal i et øje, skal det være sterilt og rent, det mindste støvkorn kan give enormt meget irritation. Tag det fra en langtids kontaktlinsebruger. Jeg kan skrive under på, hvor ondt det gør hvis der lige sidder noget på linsen der kommer med ind smiley

For at vende tilbage til ts's spørgsmål smiley Jeg slutter mig til de andre, det har nok bare været irritation efter at have fået noget i øjet smiley Du gjorde det rigtige ved at rense det med noget der var specielt beregnet til øjne... Øjet er helt enormt følsomt, så der skal ikke meget til før det hæver smiley

• #12   23. nov 2013 min hoppe havde også hævet høje (øjenlåg) ikke betændelse med det løb i vand.
    jeg vaskede det et par gange om dagen i lunken kamillete og det var helt væk efter to dage smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hævet under det ene øje - hvad kan det være?

Annonce