{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Brug af dressurpisk [Debat] {{forumTopicSubject}}

ja folkens, skal vi ikke have en debat?

Hvad synes du generelt om at ride med pisk?

på hyggehste der ikke bliver brugt itl stævner?

på de toptrænede ponyer/heste der er aktive til dressur/springstævner?

på ungeste? mm

og sådan?

min mening er: jeg synes det tit ødelægger hesten hvis du er afhængig af pisken så når du f.eks kommer ud kan du ikk holde hesten fremme. og hvis man bare tager den med ved mindste dovenskab synes jeg også man lige skulle prøve uden en gang til

jeg bruger sjældent pisk i dressur, selv på hans mest dovne dage, for jeg ved med pingo at han bliver endnu emre døv for mine ben..

på ungeste er det fint fordi de tit er blevet tilredet med pisken, men det er jo fint hvis de senere kan blive redet uden

jeg blander mig self ikke i at du/i rider med pisk det må i selv om, men jeg synes tit at det kan blive trælst at være afhængig a pisken

bruger den selv i spring, men heste forbinder jo ikk springpisken i spring med dressur,

vil bare høre jeres mening, er i totalt uenige eller ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug af dressurpisk [Debat]
  • #1   6. jan 2007 På hygge heste: Jah

Toptrænede ponyer: Jah

Ungheste: Jah, men ikke for voldsomt smiley

• #2   6. jan 2007 Altså i det hele taget skal det ikke være for voldsomt =)

• #3   6. jan 2007 Jeg mener at en pisk er for at holde hesten "ignag" og der mener jeg vågen og at den lige for et lille skub hvis den er ved at tabe bagparten (har taler jeg om dressur træning)

• #4   6. jan 2007 så i sys det er en god ting at ride med pisk?

• #5   6. jan 2007 jeg har kun brugt pisk på isabella 2 gange.. og så rendte hun sku stærkt.. så den røg ned igen...

men jeg har selv tilredet hende, og har ALDRIG brugt pisk..

jeg forstår ikke dem som rider med pisk konstant, lige gyldig hvilken hest de rider på...

forstår heller ikke dem som ALTID rider med sporer...

• #6   6. jan 2007 altså til nye øvleser kan jeg godt se det men for at holde dovne heste igang sys jeg d er noget hø..

• #7   6. jan 2007 Folk skal ride rigtig med den , og med stor omtanke . Men jeg bruger også selv pisk , kun når det virkelig er nødvendigt .
    Nej , jeg synes det er bedre at ride med små sporer både til tur og stævner . Det vil jeg allerhelst . Selvfølgelig skal de bruges med ligeså stor omtanke og forsigtighed . Hvis man kan undgå at bruge pisk på ungheste er det , der aller bedste .

• #8   6. jan 2007 Jeg bruger pisk det ikke fordi hun er doven, der er i tilfælde af hun "taber" indvendige bagben i volter hvis du ikke gider flytte røven i overtrædning .
    i tilfælde af hun skulle falde på forparten i galop (gør hun en sjældnen gang i mellem hvis hun bliver træt)
    Jeg har ikke noget imod pisken .

• #9   6. jan 2007 Hvad synes du generelt om at ride med pisk?
    Jeg rider selv med pisk hver dag og kan ikke se noget problem i det hvis man ved hvordan den skal bruges.

på hyggehste der ikke bliver brugt itl stævner?
    Har aldrig haft sådan en , så det har jeg ingen mening til !

på de toptrænede ponyer/heste der er aktive til dressur/springstævner?
    Ved min er det nødvendigt da jeg bruger pisken til at forbedre hans reaktion overfor mine ben.

på ungeste?
    Det kommer meget an på hesten synes jeg.

• #10   6. jan 2007 sandie totalt enig pingo har sine op og nedture så hvis han er helt nede lader jeg være med at ride hårdt,..

og pisken bruger jeg til galopanspring dengang han skulle lære højregalop, for at khunne koncentrere mig på andet end at holde ham igang

jeg skifter også med at ride med eller uden sporer, og kan iukk se menignee i pisk.. prøgv med benen i stede,,.

• #11   6. jan 2007 Jeg bruger også kun pisken , til at hjælpe Spencer i feks. schenkelvigninger . Hanni er væk hvis jeg tager en pisk i hånden . Måske fordi han er blevet "mishandlet" Jeg bruger slet ikk noget på ham , for han er så obs på mine ben , vægt , stemme og hænder .

• #12   6. jan 2007 Jeg bruger næsten aldrig pisk.
    jeg kan ikke ride med dem xD

Jeg bruger nogle gange en, hvis jeg kan mærke heste er lidt stiv med at runde, for det hjælper nemlig mine heste med at runde bedre.
    Jeg bruger den næste aldrig, altså klapper ikke heste med den, har den bare lige med (mine heste kan ikke lide piske, så jeg rører med ikke med den) og det behøves jeg kun lige i 10 min. så er hesten ikke stiv at runde mere.

Men ellers bruger jeg ikke pisk smiley

• #13   6. jan 2007 sandie L: Så har du tilsyneladende aldrig haft en hest som OVERHOVEDET ikke reagerer.
    Det gjorde min ikke dengang jeg fik ham , så jeg rider altid med pisk , men jeg bruger den kun når han ikke svarer fremad for mine ben.
    Og det har hjulpet ufatteligt meget.

• #14   6. jan 2007 jeg rider med pisk til ridning, men bruger den måske 1 gang i en time og nogle gange bruger jeg den slet ikk .. men aladin gider ikk gå hvis man ikk har den med :S men man skal ikke piske ham meget for så bukker han når man lægger an til galop smiley

• #15   6. jan 2007 Synes en pisk er helt fin så længe den ikke misbruges.
    Pisken kan være et rigtig godt hjælpemiddel til at få mere action i bagparten.
    Et eksempel; Når jeg rider undervisning og flips taber bagparten, siger min undervisning lige *dap dap!* og så prikker jeg lige til hende et par gange med pisken for at få hende til at løfte sig lige bagtil .

• #16   6. jan 2007 Kaptajn Julie Sparrow !
    Blir din hest slet ikk døv af det ? Jeg har før oplevet at jeg skulle ride en hest op igen , fordi den var så døv , at jeg skreg når hun slog den . (hun red , jeg trænede)

• #17   6. jan 2007 Hmm, jeg rider slet ikke med pisk, da min hest bliver umulig, bare man holder en pisk i hånden..

Pisken er i orden, om det er dressurpisk eller spring pisk, bare den bliver brugt med omtanke..

• #18   6. jan 2007
    Johanne *Taco , du er så sindsygt savnet* <33 P
    Nej tværimod
    Hvis i vidste hvordan han var da han kom . Han reagerede ALDRIG : Jeg fik så mange nedturer på ham fordi han ikke gad fremad i hverken springning eller dressur. Så begyndte jeg at være konsekvens og hver eneste gang han ikke svarede brugte jeg pisken og lærte ham at han skulle fremad når jeg brugte mine ben. Jeg er så ved at arbejde nu på at gøre det så godt at jeg kan smide pisken. Men tro mig , han var ikke blevet halvt så fin som er nu uden pisk.

• #19   6. jan 2007 Sofie R og Golden Hero smiley R : Jo det kan godt passe (: Kan du huske hvilken dag det var?

• #20   6. jan 2007 Okay . smiley

• #21   6. jan 2007 Det kan meget vel passe Sofie (:

• #22   6. jan 2007 altså. ´på min kN Mn godt ride med pisk. men man kommer bare til a slos med hende! for hun er bage forden når man har den i hånden på hendes ryg..

jeg syntes at det er rar at have med på en dovn/fræk hest. så man lige kan give et bestemt signal hvis den skulle gå helt i stå eller bukke uden grund!

men generalt kommer det an på hestens temperament

hyggeheste: syntes det er smart at have den med på tur.. men man behøver ikke bruge den.

Ungheste: ja hvis den ikke bliver misbrugt.

trænede heste på aktiv niaveu: ja hvis der skal øves noget nyt..

• #24   6. jan 2007 Jeg rider med dressurpisk, simpelhen af den grund at jeg har svært ved at holde hende frisk uden !

Hun går også meget bedre når jeg rider med den, også skyder hun tit skulder ! smiley

• #25   7. jan 2007 Jeg synes der er i orden, på hyggehesten, den trænede, men ikke på unghesten! Der skal man være lidt forsigtig!!

Kommentér på:
Brug af dressurpisk [Debat]

Annonce