"Det er mig eller hesten" {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg har alt for mange gange hørt at kvinder med egen hest få at vide af ægtefællen/kæresten, "du må vælge mellem mig eller hesten". Nogle har børn, andre har ikke. Men jeg bliver bare så trist når jeg hører det. Disse kvinder elsker jo deres hest, det er jo hverdagens pusterum for langt de fleste. Tænk at komme så langt ud at det kan ende med en skilsmisse!?
Hvis jeg nogensinde fik valget mellem min kæreste og hesten, valgte jeg klart hesten. Jeg ville have det forfærdeligt uden hest, for det betyder så meget for mig. Desuden er det jo ikke et sundt forhold at have når man forbyder sådanne ting. For hvis man så startede til en anden sport, så ville det måske ende samme sted.
Det går vel også ud over børnene, for mor og far kan jo ikke gå og diskutere non-stop over en hest. Skilsmisse er jo også en stor ting?
Men hvad ville i svare? Jeg ville sige fra start at han lige så godt kunne lade være med at spørge, for hesten kommer i første række (så længe jeg ikke har børn i hvert fald)
Håber ikke nogle blev trådt over tæerne, men jeg ville altså ikke tolere det her...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Det kan komme så langt ud, fordi man er i økonomiske problemer :o)
Eller tidsproblemer fx. fordi børnene skal hentes.
Min kæreste har spurgt mig før; mig eller hesten? Bare sådan for at vide det, ikke noget valg jeg skulle træffe. Men det er fordi han ikke bryder sig om at jeg sætter en hest over ham.
Jeg ved dog ikke hvor langt jeg ville gå for hesten - altså om jeg ville gå fra ham for at beholde dyret, eller hvordan jeg lige ville reagere. Men har ikke kunne svare på hans spørgsmål.
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.954
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.655
Hesten kommer altid i første række, og det får han også at vide, når jeg engang får en kæreste.. Så han behøver ikke at spørge.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Og han fik afvide at hvis han stillede mig det ultimatum, ville han ryge. Ligesom han ville ikke vælge mig over sit job.
Det betyder ikke, at man ikke holder af hinanden, det betyder bare at man ikke vil begrænse den anden i vedkommendes interesser. Så jeg accepterede at han arbejdede i døgndrift i perioder, for at starte sit eget firma, samtidig med at han skrev speciale på Uni.
Til gengæld accepterede han min hest.
Og sådan kommer det også til at være i mit kommende forhold, jeg nok får. Han skal være indforstået med at der er hest, og dermed basta
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
Jeg ved dog heller ikke hvad jeg ville vælge. Jeg ville aldrig skille mig af med min hest pga en kæreste, men jeg ville heller aldrig skille mig af med min kæreste pga min hest.
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.428
Jeg har heldigvis en kæreste der selv har en meget tidskrævende hobby, så han har stor forståelse for det. Det så skønt og give os et godt forhold på den side.
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 447
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Selvfølgelig skal alt gøres med måde, men det var for at gøre det klart hvor stor en betydning dyrene har. Jeg har da været nødt til at indgå diverse kompromier for at vores hverdag hænger sammen, men dyrene er her stadig og det fungerer fint, selvom der er kommet børn til i mellemtiden. Min mand ved hvor meget det betyder for mig at have mit frirum, ligesom jeg respekterer at han har brug for at være frivillig brandbrand og bruger brandstationen som sit frirum.
Derfor tror jeg heller aldrig at han kunne finde på at give mig det ultimatum, for selvom jeg i dag ville vægte min familie højere, er han godt klar over at han ville ende ud med en mavesur, hysterisk, utidig kone og en frygtelig mor til sine børn.
Jeg vil hellere vælge at bruge det af min tid det kræver ud af huset på fuldtidsjob, heste osv. og så være den bedste mor jeg kan, fordi jeg trives og er glad for det jeg laver, end jeg vil være en dårlig mor og husmor 24-7
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
Men jeg kommer heller aldrig til at skulle tage hensyn til børn osv da jeg ikke ønsker at få børn.
Og det har jeg holdt i hele tiden, og det forsætter jeg da jeg har en sygedom der ikke lige er en god cocktail med børn, samtidig med at jeg bare ikke kan holde børn ud i længere tid, (sorry) og jeg på ingen måde ville kunne fungere som en rigtig familiemor.
jun 2013
Følger: 23 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 85 Svar: 744
For godt og vel 2-3 måneder siden endte mit forhold da, min kæreste sagde Enten er det mig, ellers er det hesten (det gjorde hun også da jeg kørte motocross, fik så sin vilje efter jeg fik en skade)
Men anden gang var for meget så jeg sagde, at hun måtte have et godt liv. Fordi som du selv siger, det for meget at forlange!
lige pt. ved jeg ikke hvor langt jeg vil gå for hesten, men vil kæmpe til det sidste! Det hun ikke er der mere er lidt et plus, da jeg også er studerene så har mere tid til hesten og lektier
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 194
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 201
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
jul 2010
Følger: 46 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 179
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Ham jeg vil leve med resten af mit liv skal acceptere mine heste og skal vide at de har en kæmpe betydning for mig..
Så har han behov for at sige det så er han intet for mig
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
Hvis han beder en om at vælge imellem ham og hesten, hvad bliver det næste så ikke? Det kan være et farligt forhold at være i!
Selvom min kæreste faktisk er møg allergisk overfor heste, ville han ALDRIG stille mig ssådan et valg
okt 2007
Følger: 112 Følgere: 193 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 989
En kæreste er en du forhåbenligt skal leve resten af dit med, der er min hest altså en periode af mit liv. Hun bliver jo ikke 40 år..
Min kæreste er så fisker, så han bruger lige så meget tid som mig på en skør interesse man har fået sig. Han støtter mig i mine heste, og jeg har fuld respekt for hans fiskeri
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Min kæreste deltager både aktivt og økonomisk i hesten.
Han har bla. købt bil og trailer.
Og hvis jeg stiller alt mit udstyr midt i stuen, så ska det så der!
Det er gjort klart fra start, hesten er ikke til diskussion "den skal være her, du må være her"
Jeg begrænser ingen, men jeg vil/ka heller ik begrænses.
dec 2008
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 333
Jeg vil aldrig nogensinde leve resten af mit liv med en, som ikke kan acceptere det jeg elsker. Han har sågar sagt til mig, at hvis vi en dag flytter sammen, så må jeg heller ikke få mine kaniner med mig, og der fik han også at vide, at så skulle vi ikke bo sammen, hvis han ikke kunne acceptere dem.
Håber lidt på at ændre hans mening omkring heste på søndag, hvor jeg slæber ham med ud til min ridelærer, men lærer han ikke at acceptere min hobby.. Ja.. Så må jeg nok sige farvel og tak for denne gang.
Dyrene kommer i første række.
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Dog er der ingen tvivl - Jeg ville vælge hesten til hver en tid. Mine heste er mine børn, og skulle en mand være så hensynsløs at bede mig skille mig af med en jeg elsker så højt, jamen så kan han rende og hoppe.
Og jeg ved min kæreste har det på samme måde. Hvis jeg sagde til ham "Det er mig eller hesten"...ja så ville han grine, for det ville aldrig ske, men seriøst set, så ville han bede mig smutte.
jan 2014
Følger: 55 Følgere: 43 Emner: 41 Svar: 385
jan 2014
Følger: 55 Følgere: 43 Emner: 41 Svar: 385
jun 2013
Følger: 23 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 85 Svar: 744
jul 2010
Følger: 46 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 179
"Det er mig eller hesten"