{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Vi er alle forskellige!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG

Nu skal dette ikke tages negativt.¨
Men synes når man læser næsten alle stedet herinde er der en debat/diskution (staves) om et eller andet om hvordan man rider hvordan man holder hest ovs!
Men min mening er bare jeg synes det er synd vi hestefolk er sådan vi er alle forskellig menneker med tusindvis forskellige heste!
Der er jo ikke nogen der er bedre eller bedrevidne end andre!

Men der er bare min mening og det er ikke for at tage noget op her synes bare det er synd vi kunne alle hjælpe hinanden bedre ved at snakke sammen i en pæn tone i stedet for at hakke på hinanden men dele hinanden's erfaringer i stedet for på en pæn måde. Vi har alle fejl og vi har alle skulle lære det! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi er alle forskellige!!
  • #1   15. nov 2013 Godt sagt! smiley

Og du har helt ret, HG er meget blevet et sted hvor man ikke kan have forskellige meninger (selvfølgelig er det ikke alle der er sådan, men en del virker sådan)...
    HG er ikke hvad det har været... smiley

• #2   15. nov 2013 Jeg er enig i at man bør holde en pænere tone, men jeg tror ikke man kan ændre tonen fuldstændigt når det kommer til fx hold af heste. Heste er levene dyr hvilket gør det til et følsomt emne da alle de valg en hesteejer tager, har konsekvenser for deres hest. Jeg mener ikke man burde være så hårde i kæften herinde men jeg må indrømme at der har været et par tilfælde hvor jeg heller ikke har kunnet lade være med at sige tingene lige ud, ganske enkelt fordi at vi har med levende dyr at gøre, smiley

• #3   15. nov 2013 Netop måden at holde hest på, og det at ingen heste er ens !

Er i klar over hvor mage falske /unødige anmeldelser NJDyreredning kører ud til ?
    Alene i dag er der 2 eller 3 gange hvor de har totalt spildt deres tid med at køre ud og tilse hestehold, hvor der intet var at komme efter, selv om det hele skulle være totalt galt smiley
    Hvis folk tænkte sig lidt om, og ikke lavede alle de unødige anmeldelser ville de kunne bruge deres tid på de virkelige sager, som er rigtig grimme, det andet er spild af tid og recurser .

• #4   15. nov 2013 siger heller ikke man kan ændre alle mennesker men synes nogle gange man skal tænke på den der modtager den barske kritik for det går altå hårdt for sig en gang i mellem.

• #5   15. nov 2013 Det er også et af problemerne ved når folk skændes over internettet. De folk der skriver beskederne tror de kan tillade sig at skrive i en langt mere hård og direkte tone for de de ikke står face to face med personen, og måske er de anonyme. Men man skal huske at tænke over at den som modtager beskeden tager det lige så alvorligt som en direkte konfrontation. Jeg har nogle gange hørt voksne mennesker herinde skrive med et helt grotesk sprog til yngre brugere som tydeligvis bliver meget berørte af det. Jeg siger også altid til mig selv at så langt vil jeg ikke synke at jeg sidder og sviner en fremmed person jeg faktisk ikke ved noget om til. Det grænser jo ofte til digital mobning herinde!

• #6   15. nov 2013 Du har så meget ret smiley

Vi har alle forskellige meninger om vores heste og hvordan de skal behandles osv. Men det der irritere mig mest er dog når folk ikke mener man behandler sin hest ordentligt, fordi man gør det på en anden måde end lige dem(ikke kun heste men i mange andre tilfælde). Den måde man behandler sin hest på er sit eget valg og så skal andre ikke blande sig i det, men kan selvfølgelig komme med råd smiley
    Folk tror ofte at de kan ændre andres mening og holdning til tingene og få dem til at gøre som de selv gør og finder rigtigt. Dette gør alle mennesker om man vil eller ej, tror vi er skabt sådan som mennesker (lidt ærgerligt... Og så alligevel da det jo gør at vi har vores egne holdninger og derfor er vidt forskellige)
    Men så længe man ikke overtræder nogen lov og gør det man mener er bedst for sine heste er det vel godt nok smiley
    (Min mening) smiley

• #7   15. nov 2013 Jeg er så en af de få (eller måske den eneste?), der mener at tonen er blevet bedre på HG..

Det var rigtig stygt på et tidspunkt i forhold til bid vs. bidløst - fordi ingen forstod hinanden tror jeg. Nu er der kommet ro på, efter det er blevet diskuteret, og man har fundet ud af at det ene er lige så godt som det andet - det handler om hvad man er til.
    Selvfølgelig sidder der klaphatte til både den ene og den anden side, om hesten er gul eller brun, har dækken eller ej. Men generelt synes jeg tonen er bedre.

Det som jeg synes er mest ærgerligt er, hvis folk ikke kan tage konstruktiv kritik.
    Jeg har flere gange oplevet, at der er nogle, som får råd - sagt i en pæn tone, at de tager det personligt, og mener at der bliver angrebet. Hvilket ikke er tilfældet.

Synes faktisk det går begge veje. Man er tilbøjelig til at tingene for personligt, og nogle burde på et skrivekursus.

• #9   15. nov 2013 Du har din mening og jeg har min... smiley

Kommentér på:
Vi er alle forskellige!!

Annonce